{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
51.489 visninger | Oprettet:

Ejerskifte af trailer {{forumTopicSubject}}

Hej

Ved det er et irriterende emne som mange spørger om, men det er alligevel ikke lykkedes mig at finde ud af hvad jeg skal.
Jeg har lige købt en trailer på totalvægt 250 kg altså under de 500kg som jeg mener der går en grænse ved.
Da han havde købt den for et år siden fik han den synet og den registreringsattest fik jeg med i købet.
Skal man så og hvordan gør jeg melde at den har skiftet ejer, eller er det fint at jeg bare har papiret og nummerpladen?


Brug for et hurtigt lån?
Tjek pengepartner.dk for mulighederne for et kviklån.

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ejerskifte af trailer
  • #1   1. dec 2010 Man kører bare på motorkontoret og udfylder en omregistreringsattest ,betaler (mener det er omkring 360 kr.) og så får du en ny registreringsattest med posten.

  • #2   1. dec 2010 Når den er synet for et år siden, så løb ned og få den over i dit navn.
    Reglerne siger, at det skal man gøre inden tre uger. Men ved så godt, at de mindre trailere, kører folk rundt med, i andres navne. Og jeg kan da heller ikke sige mig fri fra dette, ved de små trailere jeg tidligere havde. Men da den næsten er nysynet, så skift til dit navn.


  • #3   2. dec 2010 hvis den er ejerskiftet / synet inden for det sidste år. betaler du bare 380kr hos motorkontoret og får den omreg til dit navn

  • #4   3. dec 2010 man behøver ikke omreg en trailer da der ikke er forsikring på den. Den er forsikret via trækkrogen, så derfor behøver den ikke ejerskiftes.

  • #5   3. dec 2010 henrik.. nej man behøver ikke at gøre det men derfor skal den være i lovlig stand under alle omstændigheder hvis din forsikring skal dække ved evt uheld

  • #6   4. dec 2010 Den skal da ejerskiftes, hvis der er noget ulovligt med traileres og bilen ikke lige er påsat, så det tidligere ejer der får balladen eller bøden, det squ da ikke særligt rart for tidligere ejer.

    Jeg sørger da for omregistrering, hvis jeg sælger en trailer, gider ikke hænge på andres bøder.

    At man omregistrerer ting man har købt, durde være almindelig høflighed og noget man ALTID gør. Man kan vel stå til ansvar for det man ejer.


  • #7   4. dec 2010 Mekanikles - ja selvfølgelig. Har jo heller ikke påstået andet.

    Berit - Det har jo intet med ansvar og gøre. Din trailer er jo altid påsat bilen og når den ikke bruges er den hjemme. Der er jo altid en slutseddel på en privat handel, så tidliger ejer af trailer kan jo hurtig henvise til ny ejer.


  • #8   4. dec 2010 trailer skal altid omregistreres ved ejer skifte.
    og det er jo bare og køre til syn og på motorkontoret.
    så ved du det er din og den er i lovlig stand


  • #9   4. dec 2010 evt p bøder sendes til ejer.......

  • #10   4. dec 2010 Hvis man sælger en trailer til en person, som aldrig tager sig sammen til at få den ejerskiftet, kan man vel reelt set bare køre hen til ham og hente den igen, den står jo i ens eget navn........

  • #11   4. dec 2010 1: Selvfølgelig skal man da ejerskifte ved køb uanset om der er vægtafgift på eller ej.

    Til Per G nope den går ikke da du jo har fået betaling for varen (som udgangspunkt)så det er kun nummerpladerne du ejer i teorien, men man kan så klare det via denne blanket (link fjernet) og hvis linket ikke virker så søg efter blanket 21.065 på www.skat.dk

    Vh
    Carsten


  • #12   5. dec 2010 Nu betaler jeg da vægtafgift på min bådtrailer, da den er indregistreret og hvis man ikke ejerskifter, er det da ejeren på reg.attesten der kommer til at betale.



  • michael s
    michael s Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Svar: 47
    #13   5. dec 2010 det helt hvis det var min trailer så kørete jeg ud og tog "mine" plader og ringede til politiet så er det nemlig overstået, ingen nye plader før den er omregistreret, men ville nu aldrig sælge den uden selv at omregistrere, folk har jo som tydeligt ses her ikke rigtig nogen moral på det område

  • Jan J
    Jan J Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 17
    #14   5. dec 2010 En trailer skal altid ejerskiftes uanset om der skal betales vægtafgift eller ej.

    Hvis man ikke har ejerskiftet inden for 3 uger, så får man en bøde og pladerne bliver indraget, hvis man bliver taget i en kontrol.

    Man skal altid betale for ejerskifte til motorkontoret, men man kan slipper for at betale for et syn hvis:

    1. Traileren er under 5 år gammel.
    2. Hvis traileren er mellem 5-10 år og den er synet inden for de sidste 2 år.
    3: Hvis traileren er mere en 10 år og den er synet inden for det sidste år.


  • Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    feb 2017

    Følger: 12 Svar: 2
    #15   16. feb 2017 Spørg Kolding Trailer - De ved det helt sikkert. De hjalp mig. Du kan kontakte dem her. http://koldingtrailer.dk/kontakt/

  • #16   16. feb 2017 håber da han har fundet ud af det efter 6 år.. smiley

  • #17   16. feb 2017 er der lidt skjult reklame i Mathais r´s indlæg, han laver det samme på bilgalleri... ????

Kommentér på:
Ejerskifte af trailer

Annonce