{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.518 visninger | Oprettet:

registreringsattest?identfikationspapirer el. lign på en båd? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens jeg kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på hvordan og hvorledes mht registrering osv med både. Jeg har ikke den store forstand på både men har speedbådscertif. og går med tankerne om at købe mig en daycruiser i 200-300.000krs klassen. jeg har kigget på noget chaparral og sea ray sundancer blandt andet.
jeg har også overvejet at købe en fra sverige, da der jo alligevel ikke er afgift på både.
men men her kommer det store spørgsmål, er der ingen former for reg.attest eller lign? hvordan kan jeg være sikker på ikke at købe en stjålet båd hvis der ikke er reg attester på både?

jeg har læst mig frem til at både fra efter august 1998 har skrog nr og det kan man bruge som en form for identifikation i og med man ihvertfald kan søge på diverse sites om det skrognr er meldt stjålet.
men, jeg har også set både fra 96 og før hvor skrog nr er oplyst - hvordan hænger det sammen?

så mit spørgsmål lyder på:

hvis jeg feks køber en båd fra 2006, hvilke former for identifkation erd er så på den?
og samme spørgsmål hvis jeg nu køber en fra feks 95?
hvordan kan jeg se det ikkee r en stjålet båd, hvad er der af identifikation?

på forhånd tak. Jim


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  registreringsattest?identfikationspapirer el. lign på en båd?
  • #1   22. apr 2014 Reelt kan det være meget svært, nærmende sig det umulige at sikre sig 100%.
    I princippet kan båden jo sagtens være stjålet uden at ejeren har opdaget det endnu.
    Bedste mulighed er at tjekke en trailer, hvis der følger en sådan med der er indregistreret.
    Jeg har flere gange ringet til politiet for at spørge om en båd var meldt stjålet, og de kan kun oplyse om den er meldt stjålet, og IKKE give nogen for for garanti for at den ikke er stjålet.
    Så langt hen ad vejen er det en tillidssag, men der er da flere ting der bør få en køber til at tænke sig om en ekstra gang. Hvis sælger eks. Vil mødes et "neutralt" sted, og har glemt noget ID. En alt for lav pris er heller ikke et godt tegn.
    Men spørg efter dokumentation på at sælger er ejer, det kan være kvittering fra køb, forsikringspapirer eller lignende.



Kommentér på:
registreringsattest?identfikationspapirer el. lign på en båd?

Annonce