{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.490 visninger | Oprettet:

Hvordan? Besøg i tilfældig havn. {{forumTopicSubject}}

Ohøj sailors.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan man egentlig gør korrekt når man besøger en havn til en is eller en frokost.
Jeg er speedbådssejler, og benytter chancen til at gå i havn mest for hyggens skyld når benene skal strækkes.
I flere havne i f.eks Roskilde fjord synes der ikke at være et sted til at korttidsbesøgende kan lægge til. Der er kun røde og grønne pladser hvor man går ind mellem pælene.

Hvad gør I når i besøger en havn? Jeg vil jo nødig fornærme nogen, ved at hoppe ind på en plads for en halv times tid. Tilgengæld synes jeg heller ikke at et havnegebyr for en overnatning er på sin plads her.
Jeg savner lidt en mole eller noget hvor der er 'korttidsparkering'.

Er der en regel? Lad mig høre jeres erfaringer.

Mvh
Lars


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvordan? Besøg i tilfældig havn.
  • #1   20. jul 2014 Det er bare at snuppe en plads. Når ikke det drejer sig om længere tid af gangen, så har det vist ikke den store betydning om der er rød eller grøn skilt.

  • #3   20. jul 2014 Det gør jeg, men ikk hvis jeg skal være væk mere end et kort øjeblik. Er der en grøn plads snupper jeg selvfølgelig den først. Jeg læste ikke længere end til is, i indlægget:-) Kan godt se hvis det er frokost og sådan, så dur de røde pladser ikke:-)

  • #4   20. jul 2014 Men ligefrem smidt ud af havnen?? Det har jeg aldrig set eller hørt om før.

  • #5   20. jul 2014 jeg bliver stik tosset hvis en tager min plads i havnen.
    det er min så længe jeg har betalt for den og især hvis den er på rød.
    og det er lige gyltig om det bare er for en is eller hvad fjolset nu finder på han lige skulle.
    der er tit pladser ved slæbestæderne og lad nu være med at ligge sig så andre ikke kan komme op og i. husk nogle skal bruge mere plads end andre.

    ser tit folk der lige skal have lavet det sidste inden de kan sejle ud, og folk der står og venter på at få deres båd i vanden.
    sidste efter år ventede jeg i 25 min på at et fjols lige skulle have hans presening på inden han kunne sejle. ikke noget man at lige ligge den om på den anden side af "broen" den er 5x5 meter fri på de 3 af siderne.
    hader vist bare folk der kun tænker mig mig mig


  • #7   20. jul 2014 Hmm, sådan er vi nok så forskellige:-) Det kan nu ikke bringe mit pis i kog bare fordi der er en der lige låner "min" plads i 10 minutter;-) Der skal meget til at stoppe en mand der er lysten efter en stor soft-ice;-)

    Det med slæbestedet kan jeg godt se må være nederen. Vi har en gammel rådden bundgarnsbåd til at ligge ved broen på slæbestedet, den ligger noget i vejen for de lidt større trailerbåde. Min lille crescent gør det ikk noget, den kan godt komme i uden problemer;-)

    Back to topic
    De fleste havne har nok et hjørne du lige kan parkere mens du er ude og spise is eller frokost. Du skal i hvert fald ikke betale havneafgift de steder jeg har været indtil nu, for at ligge der nogen timer.



Kommentér på:
Hvordan? Besøg i tilfældig havn.

Annonce