{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.789 visninger | Oprettet:

Johnny B
Johnny B
Tilmeldt:
12. jul 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Ny båd - 135 eller 220hk? {{forumTopicSubject}}

Jeg har besluttet mig for at skulle have en båd, min første båd.
Har læst en masse indlæg på dette forum for at blive lidt klogere.
Det skal være en bowrider, den skal være ny og det skal være indbordsmotor.

Har lige nu 2 både i kikkerten.

Sea Ray 190 Sport 135hk 210.000kr / 220hk 240.000kr
Larson 2000 LSR 220hk 240.000kr

Den skal primært bruges til leg og en-dags ture, mest på østkysten og Lille/Storebælt.

Mit største dilemma lige nu er om jeg skal vælge 135hk eller 220hk.

Jer derude med en 135hk bowrider, tænker i ofte at det kunne være rart med flere HK?

Hvad med jer der har haft både en med 135 og 220hk, hvad vil i anbefale?

Er det meget dyre evt at forsikre en båd med 220hk fremfor 135hk?

Kom evt også med kommentarer til de 2 både jeg kigger på, eller foreslå bedre alternativer?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny båd - 135 eller 220hk?
  • #1   25. jul 2014 jeg ville vælge 220 hk den er sikker billiger i benzin.


  • #2   25. jul 2014 klart 220 hk når du primært vil bruge den til leg, v6 bruger altså ikkeret meget mere når man sejler normalt,

  • #3   25. jul 2014 Gå efter 220 hk du vil blive træt af " kun 135 " godt er det mange penge ekstra men en båd til den pris må vil kunne forhandles lidt ned smiley

  • #4   25. jul 2014 3.0´eren er sløv

  • #5   25. jul 2014 Tag 220 HK
    135 HK er for lidt til en 19/20 fods båd hvis du vil bruge den til "leg"
    Benzinforbruget vil ikke være væsentlig højere (ved samme brugsmønster) og den 6-benede motor lyder bare så meget bedre smiley


  • #6   25. jul 2014 Gå efter 220 hk..

    Er noget værd at gøre, er det også værd at gøre det ordentligt.
    Det er jo trodsalt også en del penge med "kun" 135 hk
    Jeg vil tro at ærgrelsen ved for få hk vil total overskygge sejlglæden, hvorimod de flere hk vil give en båd med lidt overskud og en god balance imellem fart, hygge og økonomi.


  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 181
    #7   25. jul 2014 En anden ting er at gensalgsværdien formentlig vil være større med den store motor.
    Jeg tror langt de fleste er mest interesseret i den store motor


  • #8   26. jul 2014 Den lyder meget billigt den Larson, er det en tilbudsmodel ?

    Larson laver gode både, og især udseendet er lækker..

    En båd med 135 hp indenbords, er ikke specielt hurtig, uanset om den sidder i en 17, 18 eller 19 fods bowrider, 135 hp er simpelthen ikke nok til at drive vægten, som er markant større med en indenbords, end med en påhængsmotor..



  • Johnny B
    Johnny B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #9   26. jul 2014 Mange tak for jeres meninger.
    Nu hvor i alle anbefaler 220 så vælger jeg det.

    Jeg tror også jeg vil have den med ferskvandskøling. Der er vel ingen ulemper ved ferskvandskøling, udover man skal betale ekstra for det.

    Larson båden er et midlertidig tilbudspris, så ved ikke om jeg stadig kan få den til den pris.


  • #10   27. jul 2014 En gang tilbud - altid tilbud.
    Hæv pengene i kontanter og vift den om næsen på sælgeren, så tager han dem.


  • Johnny B
    Johnny B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #13   27. jul 2014 Jeg blev fortalt af den ene forhandler at jeg ikke rigtig ville kunne mærke forskel på 135 og 220. Optræk ville være det samme grundet den øget vægt ved 220 og der ville kun være 10km/t i forskel på toppen. Det skal også nævnes at han ikke kunne nå at skaffe en 220'er hjem i denne her sæson, men kun 135.

  • Johnny B
    Johnny B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #14   27. jul 2014 Nu bliver næste beslutning om det skal være Sea Ray eller Larson.
    De forhandler jeg snakkede med ville få dem hjem igen i løbet af et par uger. Så må jeg hellere ud og kigge på dem begge.


  • #15   27. jul 2014 #13 hvad dælen er det for en latterlig forhandler der har sagt det. V6`eren går bare SÅ meget bedre. 3.0`eren er larmende, grov og sløv. Jeg har haft begge dele og skal ALDRIG have 3,0 igen

  • #17   27. jul 2014 En af mine bekendte købte for et par år siden en Campion 535 med 3.0 L hos Leif Larsen. Den var virkelig sløv, så spurgte hvorfor han ikke havde købt med 4.3 L, han sagde også at forhandleren havde anbefalet 3.0 L motoren, og de derfor kun tog 4.3 hjem på bestilling, hvilket gav lang leveringstid. Må indrømme at jeg heller ikke forstår hvorfor man vil sparre 20.000 kr. 4.3 er meget stærkere, har selv haft en i en 6.3 meter bowrider, den gik plus 40 knob.

  • #18   27. jul 2014 Og jer er enig med både Lars og Brian.

    Den sælger vil vist bare sælge en båd, lige meget hvad, der er stor forskel i optræk, og nok 25 km/t i topfart, mindst, med 2 ellers ens både, med 3.0 og 4.3 motor i.

    En 3.0 kan kun imponere en rookie, ikke en der har prøvet både med begge slags motorer, han ved at der er en verden til forskel, mellem de 2...


  • Johnny B
    Johnny B Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #20   28. jul 2014 Hvis jeg falder over en lignende båd med ferskvandskøling så vil jeg overveje at købe brugt.

Kommentér på:
Ny båd - 135 eller 220hk?

Annonce