{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.326 visninger | Oprettet:

Chris !
Chris !
Tilmeldt:
6. jun 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Første båd(Juhuu), Speedbåd nogle erfaringer at tage med? {{forumTopicSubject}}

Inden længer regner jeg med at anskaffe mig min egen, og første båd. Min familie har altid haft båd, så er vant til at være på vandet.

Vi har dog aldrig rigtig haft den type båd, som jeg er på udkig efter til mig selv.

Jeg er på udkig efter en speedbåd(flad bund) m. indenbordsmotor i 100.000kr klassen.

Er der noget som i erfarende båd-folk kan give mig med på vejen? F.eks noget omkring service, værkstedsregninger, mærker man skal holde sig fra osv.

Tak for hjælpen, og god sommer til jer smiley


Kommentarer på:  Første båd(Juhuu), Speedbåd nogle erfaringer at tage med?
  • Felix  F
    Felix F Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 17
  • Chris !
    Chris ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   29. jul 2014 Felix F: Tak for dit link, og jeg er klar over vi to ikke kender hinanden. Du skal vide at jeg er Danmarks mester i at søge annoncer. Trods min unge alder, har jeg flere tusinde gange brugt DBA, så jeg kan fint selv finde den rette annonce når tiden kommer(har allerede et par i optikken).

    Men tak igen, det var trods alt venligt at dig at hjælpe mig til at finde en fin båd(for fin er den sgu).


  • Felix  F
    Felix F Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 17
    #3   29. jul 2014 smiley

  • #4   29. jul 2014 Hvis du ikke har de vilde penge til service, så hold dig til påhængsmotor...De er generelt boligerne i drift og service smiley

  • #5   29. jul 2014 Båden i linket er gammel, og alt for dyr i forhold til model, årgang og stand..

    Et godt råd, køb en Bowrider, i stedet for en Cuddycabin, førstenævnte udnytter pladsen langt bedre, og giver dermed bedre plads i båden, og flere sæder, og så er den nemmere at håndterere, når man skal lægge til osv....

    Og et sidste plus, den er mange gange lettere at sælge igen, når det kommer på tale...


  • Felix  F
    Felix F Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 2 Emner: 5 Svar: 17
    #6   29. jul 2014 Det kommer vel meget an på, om du skal bruge båden til dagsture eller du kunne tænke dig, at tage på lidt længere ture hvor en kabine er guld værd.



  • #7   29. jul 2014 I en fornuftig bowrider, har man de samme muligheder for at overnatte i, da der følger kaleche og bow-cover med de fleste nyere bowridere, og der kan laves sovepladser i den, også i bowen, hvor der kan ligge et par mindre børn..

    95 % af ejere af Cuddy cabin både, bruge afligevel blot den upraktiske microkabine til at læsse skrammel ind i, som lige så godt kunne lægges ned i vandskibrønden..

    Du ved jo sikkert at egen erfarring, at det er meget svært at sælge en ældre Cuddy-cabin, da langt de fleste købere vil have en nyere bowrider, netop fordi de er så meget mere praktiske i daglig brug..

    Skal man en Cuddy-cabin, syntes jeg, så skal man op i den størrelse, hvor der er ståhøjde i kabine, samt toilet og lille køkken, så bliver de væsentlig mere brugbare for de fleste...

    Og ja, jeg må indrømme, at jeg personlig er blevet overbevist Bowrider fan, efter flere ejerskaber af af forskellige speedbåde og Cuddy-cabin både, siden fiserne, da jeg i midten af nullerne, fik min første Bowrider.


  • Chris !
    Chris ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #8   29. jul 2014 Brumme: Mange tak, jeg er også helt overbevist om at det skal være en bowrider, da båden primært skal bruges til sjov og ballade. Ingen lange ture, med overnatning børn osv.

    Er fortsat på udkig efter gode tips til valg af båd, og hvilke ting man skal være opmærksom på(hvis der da er nogle).


  • Blom
    Blom Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #9   29. jul 2014 Hvad er forskellen hvis man må spørge selv på udkig efter en båd nemlig smiley

  • Chris !
    Chris ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   29. jul 2014 Blom: forskellen på hvad? smiley

  • Blom
    Blom Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   29. jul 2014 Bowrider og cuddy cabin smiley

  • Chris !
    Chris ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #12   29. jul 2014 Bowrider: Er en båd uden nogen form for rum til ophold(f.eks senge osv). Det er altså en båd, hvor der normalt er et par stole og en "bænk".

    cuddy cabin: Er så det omvendte. her er der oftes nogle sidepladser under den åbne himmel, men også mulgihed for at kravle i skjul, hvor der er et par sengeppladser.


  • Blom
    Blom Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #13   29. jul 2014 Dem hvor man kan sidde ude foran i kalder man så os det en bowrider smiley

  • #14   29. jul 2014 De fleste mindre Coddy-cabin, har et lille overdækket rum foran vindspejlet, hver der er plads til et par børn kan ligge, eller et par sammenkrøbne voksne, og der er meget sjældent siddehøjde, før du kommer over 19 fod.

    Bowridere har ikke overdækket front, men extra sæder i fronten foran vindspejlet, som dog kan overdækkes med et cover, så et par børn kan ligge der, eller et par sammenkrøbne voksne. Til begge bådtyper, kan man få en kaleche, så man kan overnatte i båden, eller sejle i regnvejr, mens man sidder tørt inde kalechen..


    profilbillede
  • Blom
    Blom Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #15   29. jul 2014 Dem hvor man kan sidde ude foran i kalder man så os det en bowrider smiley

  • Blom
    Blom Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #16   29. jul 2014 Perfekt tak for det så det os bowrider jeg skal have smiley kender nemlig nogen der har den anden type og de mangler nogen sidde pladser nogen gange syns de smiley

  • #17   29. jul 2014 Min bowrider er til salg - koster dog ikke 100.000,- men det gør vel ikke noget smiley
    Den har både et stof og et glasfiber cover til fronten - så kan sejles enten som bowrider eller det man kalder "closed deck"
    (link fjernet)


  • Chris !
    Chris ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #18   29. jul 2014 Jens B: Tak for linket til din fine båd, men som nævnt længere oppe kan jeg fint selv finde båden som det skal være smiley

  • #19   29. jul 2014 Chris !: Linket var ikke til dig men til Blom - jeg tror ikke at der er nogen der er i tvivl om at du "ka' selv", så jeg kunne aldrig drømme om at skrive et link til dig... smiley

  • Chris !
    Chris ! Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #21   31. jul 2014 Bjarne J: Jeg kan bestemt ikke det hele - bare spørg min kæreste. Men tak for ros, jeg er helt varm i ansigtet nu af glæde.

  • #22   1. aug 2014 Bjarne J: Det var lige min tanke... smiley

  • #23   6. okt 2014 fandt du så selv en båd chris???
    eller er du kommet fra det?


Kommentér på:
Første båd(Juhuu), Speedbåd nogle erfaringer at tage med?

Annonce