{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.104 visninger | Oprettet:

Kasper B
Kasper B
Tilmeldt:
7. jun 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Vurdering af en Ring 21 powerboat {{forumTopicSubject}}

Hey gutter
Er ved at tage en Ring 21 powerboat i bytte på min bil, men er helt grøn på både. Den er fra 99 21 fod og restureret for 2 år siden hvor den blev malet, nyt mahogni træ indvendig osv. Der sidder en 225 hk mercuri V6 motor med nyrenoverede brændstof pumpe. Der er en fin variant trailer med til båden. Motoren har kørt 300 timer. Bilen den skal byttes med koster 70.000, og eftersom der ikke rigtig er andre Ring 21 til salg, kan jeg ikke finde en ca. Pris på den. Hvad mener i den burde kunne ryge for ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vurdering af en Ring 21 powerboat
  • Kasper B
    Kasper B Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   29. jul 2014 Båden er importeret fra USA, kræver det nogen papir, eller er det bare i vandet og sejle ?

  • #2   29. jul 2014 Det er ikke ligesom en bil. Du behøves ikke at have papir på den, men ville i sig selv være meget dejligt jo smiley

    Er det ikke den der er til salg på DBA?


  • #3   29. jul 2014 Vær obs på at båden skal være CE mærket - er den ikke det, må den ikke bruges i Europa. Jeg ville spørge nogle forhandlere om hvad de mener den kan sælges for.

  • #4   29. jul 2014 Att Emil: Det er meget vigtigt at den er CE certificeret, uden det, kan man risikere, at den ikke kan forsikres, og i yderste ende, at den får sejlforbud..

    Og en vigtig ting, sælger man en båd som kræver CE godkendelse, og som ikke har det, så er det en straffelovs overtrædelse, som kan give fængsel i yderste tilfælde, men helt sikkert en bøde og en plet på straffeattesten, plus man bliver tvunget til at tage båden tilbage, og/eller bekoste en CE godkendelse, som vil koste kassen.

    Velkommen herinde Kasper B.

    Har den ikke papirene i orden, ville jeg ikke bruge mere tid på den, hvis jeg var dig, og hvis den har, så ville jeg få hjælp fra en der har forstand på både, og lade ham se på den..

    En sådan båd, kan være omtrent værdiløs, hvis den har skjulte indvendige skader i de bærende lag, og en så gammel motor, skal også gåes igennem, da den kan være rustet op indvendigt...


  • #5   29. jul 2014 Kom CE mærkning ikke først i 00??

  • #6   30. jul 2014 Nej, i Juni 1998, for alle nye både, og alle både, uanset alder, hvis de er indført efter den dato.

    ( Gælder Fritidsbåde mellem 2.5 og 24 meter...)

    http://www.soefartsstyrelsen.dk/fritidssejlere/Sider/HuskattjekkeomdinfritidsbåderCE-mærket.aspx


  • #7   30. jul 2014 Tror næsten ikke på den Ring er import fra USA, men nok fra England da båden er produceret der, priserne er os helt anderledes og udvalget meget bedre, mener han hedder Mike ring ham som har designet båden og har racet en del. Det er en ægte go fast boat! Men hvis det er den fra dba så er motoren med er såkaldt ficht system og har kun hørt dårligt om det. Mvh kasper

  • #8   30. jul 2014 Hvorfor bytte med din bil for noget som du ikke har forstand på? Hvis det er med henblik på videresalg så er der nok større sandsynlighed for at sælge bilen da det er svært og sælge båd til prisen

  • #9   30. jul 2014 Har lige tjekket annoncen. Det er motoren der er importeret fra Usa. Så båden har formentlig den rette CE godkendelse, da den jo er fremstillet i EU..

    Motoren er den model med V6 eller V8 motor med Ficht smøresystem, som ruinerede Evinrude.

    Skal man have en Evinrude Ficht, så skal det være de mindre 4 cylindrede, som der ingen problemer med, eller den model med direkte indsprøjtning, der hedder Bombardier Evinrude Ficht, som kom i 2001, og som fik kælenavnet Darth Vader, og var den model, som Bombardier havde løst smøreproblemet på, samt ændret på utallige andre måder, og som var den bedste 2 takt påhængsmotor fremstillet nogensinde, indtil den endnu bedre E-tech kom 3 år senere, som er suveræn. Ingen ved siden af, og ingen over....

    Så jeg vil gentage Kaspers råd til dig, hold dig væk fra den båd, den er ikke for nybegyndere på nogen måder...


  • Kasper B
    Kasper B Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #10   31. jul 2014 Hej alle sammen
    -kanone svar i hver især kommer med!
    Kan se båden er kommet på dba:
    http://www.dba.dk/ring-speedbaad-aarg-1999-21/id-1009214618/
    Jeg ser båden som noget sjovt legetøj, men kan høre i ikke mener at båden er pengene værd ? motoren snakker han en del godt om, men lyder ikke på jer som noget positivt ? er som sagt helt grøn på området, så det er super med jeres menninger og erfaringer!


Kommentér på:
Vurdering af en Ring 21 powerboat

Annonce