{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.943 visninger | Oprettet:

Min båd trækker ikke ordenligt og stinker af benzin når den får gas.. HILFE {{forumTopicSubject}}

Jeg har nu prøvet en masse ting som kan kan se i mine tidligere tråde..

Nu åbner jeg lige en igen.

Det sidste jeg har gjort er at få tanken tømt, benzinen er ren.. temp føleren til computeren er blevet skiftet, da man troede den ikke kunne finde ud af om den blev ved med at være kold og derfor havde choker på hele tiden.

Båden stinker af benzin når den får gas og kæmper for at trække inden den begynder at prutte og lave sjove lyde..

Det eneste der ikke er tjekket som vi kan komme på da vi ikke har værktøjet til det, er benzintrykket.. Men hvis den stinker af benzin så får den vel rigeligt tænker jeg.

Der ingen mekanikere der har tid til at kigge ud og se på den, så det en smule frusterende..

Ellers skiftet. Tændspole, tændrør, benzin filter, tændkabler, fået dyserens i benzinen og frisk benzin.

Den starter og spinder som en mis, men den kan bare ikke trække sig selv op og mangler 1000rpm ved fuld gas. smiley


Kommentarer på:  Min båd trækker ikke ordenligt og stinker af benzin når den får gas.. HILFE
  • #1   8. jul 2014 Benzintryksregulator.....Har du haft en computertester på motoren ?

  • #2   8. jul 2014 Nej der ingen der har en eller kan hjælpe med en desværre...
    Og det vel også begrænset hvad den kan vise den computer på så gammel en motor...


  • #3   8. jul 2014 er det ikke en MPI motor ?

  • #4   8. jul 2014 Jo 99-00 vidst nok.

  • #5   8. jul 2014 Bare et bud, men har du kigget om der ikke bare er en simpel lækage et sted på benzinslangen? evt. lækage omkring filteret? Det havde min og den stank selvfølgelig af benzin, og det benzin den tilførte var helt mælkehvid af luft. Det er bare et forslag. Held og lykke med det :o)

  • #6   8. jul 2014 Der er ingen steder hvor der lækager eller lugt af benzin i motor rummet benzin luften er fra udstødningen og kommer kun ved fuld gas. Men tak for bud. smiley

  • #7   9. jul 2014 Jeg har aldrig stået med fingrene i sådan en motor, så mit svar er mere ud fra alm. logik for en ikke faglært motormand smiley

    Hvis den smider uforbrændt benzin ud af udstødningen, er der vel kun 2 muligheder:

    1. Den får for meget benzin
    2. Den forbrænder ikke benzinen

    Pkt. 1 har du rodet med ved at skifte temperaturføleren. Det hjalp ikke. Har du tjekket forbindelserne til denne temperaturføler? Kan der være et kabelbrud, stikforbindelse, andet? Er der andre signaler motoren bruger for at bestemme hvorvidt den skal køre med choker eller ej? Og der er vel næppe tale om en konventionel choker eftersom der er bygget indsprøjtningssystem på. Frem med multimeteret og et diagram og mål igennem.

    Pkt. 2 er tændingsrelateret, medmindre du pludselig mister kompression og benzinen ikke forbrændes fuldstændigt. Hvad siger kompressionen, når den er kørt varm? Har du evt. testet med en tændingstester, når den er kørt varm? Måske den falder ud på en enkelt cylinder.

    Held og lykke med den


  • #8   9. jul 2014 Hej Jakob.

    Jeg er ikke så teknisk og har aldrig stået eller ved hvad en tændings tester er, så det har jeg ikke gjort nej.

    Motoren har sejlet meget få timer efter renovering, så håber sgu kompressionen er ok.
    Men det kan godt være den har et problem, jeg vil sige at med alle de nye tiltag der kommer hele tiden så kan jeg fejlsøge 100 ting, og da jeg ikke ved en skid om det så det problematisk for mig, da jeg mener vi har søgt på en del allerede som var de logiske ting som jeg har fået fortalt.

    Vi har behov for en fagmand som kender sådan en maskine og evt har et par bedre måder at fejlesøge på en jeg klunser rundt som om jeg har bind for øjnene.

    Skal også siges at der er absolut minus plads nede ved den motor, så det begrænset hvad jeg kan tjekke og se bare sådan lige.

    Men det klart et lille brud på en ledning eller andet kan gøre meget. Jeg vil sige det lyder mest som om det er i styrbord side at motoren har problemer når der gives gas, men kan ikke være helt sikker, så kan god være den mangler en cylinder, men vil stadig påstå den ville gå anderledes om den så kørte perfekt på de 7 andre.

    Men igen jeg er ikke fagmanden. Tror den ryger til salg til en mekaniker pris og så må det være det.


  • #9   9. jul 2014 Du kan da høre ham her om han har et bud. I værste fald får du et nej ??

    http://www.baadgalleri.dk/bruger/44016-martin_b


  • #10   9. jul 2014 Det vil jeg prøve.. Mange tak.

  • #11   9. jul 2014 hej, det lyder som den ikke tænder på alle cylindre. Har den kørt som den skal siden du byggede den om?
    Ellers kan du tjekke tændings række følgen, for hvis man bytter rundt på to kabler vil de tænde på forkert tidspunkt.
    Ellers har måske du har et knækket tændrør eller et andet tændproblem. prøv og købe eller lånd en tændingstester ( (link fjernet) )
    med den kan du se om der er gnist fremme ved tændrøret mens motoren kører, og så er det bare og tjekke der er gnist på alle en efter en.
    Den vil starte og køre fint, selv med en eller flere cylindre der ikke tænder. og på en stor v8 skal man hører godt efter hvis man ikke har et trænet øre for og høre den går lidt ujævnt.


  • #12   9. jul 2014 tændings rækkefølgen burde være som billedet. Som jeg husker det er det på fordeler dækslet numreret.

    profilbillede
  • #13   9. jul 2014 Tak for svar Chris..

    Den har kørt helt perfekt motoren før, og den har fået helt nye pløkker, så håber ikke der noget der knækket.

    Den er smart den tester, må se om jeg kan fremskaffe sådan en herinde i Kbh så jeg ikke skal helt derned efter en.

    Jeg har haft hevet en hætte af, af gangen og lyttet den vej.. Men syns kun det blev værre, men jeg må se om jeg kan teste hvis jeg finder sådan en tester så vi slipper for at tage hvert et rør ud og tjekke om der kommer en gnist.


  • #15   10. jul 2014 Jeg prøvede nogle ting idag som en herinde skrev jeg skulle prøve..

    Jeg har taget luftfilteret af og så prøvet at dække hullet til mens den tager fuld gas.. Motoren kan faktisk næsten ikke kvæles.

    Den sejler bare langsommere og langsommere ved fuld gas og en klud i hullet, hvor jeg enten lukker det helt, så der satme sug på den store motor det helt vildt, og så ellers lukker 80-60-40% ca ind af luft.. Den daler bare i tempo stille og roligt..

    Med benzinslangen klemt sammen for at lukke for tilførslen, så begynder den at prutte og gav et ordenligt knald og gik ud. Så der sikkert rigeligt tryk på

    Så har jeg taget hver et tændkabel af tændspolen i rækkefølge 1 efter 1 for at se om der var ændringer når den fik fuld gas og det var der.. Så alle kabler og tændrør tænder.

    Så løsnede jeg selve strømfordeleren og drejede den meget lidt af gangen for at håbe tændingen stod forkert, men det hjalp heller ikke, der hæver og sænker jeg bare lidt på omdrejningerne. Den tager stadigvæk ikke fat som den skal og prutter og mangler ca 1000RPM..

    Så det godt nok mystisk. Tænker det må være en af de følere, selvom jeg har skiftet den som det burde være, men må se om man kan sætte en ledning til den uden om lednings nettet og måske håber der en knækket ledning et sted, alle ledninger ser nemlig fine ud..

    Jeg fatter sgu ikke hvad det så kan være. smiley


Kommentér på:
Min båd trækker ikke ordenligt og stinker af benzin når den får gas.. HILFE

Annonce