{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.058 visninger | Oprettet:

Emil B
Emil B
Tilmeldt:
9. jun 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

lim til båd? {{forumTopicSubject}}

Heej.. jeg er endelig blevet færdig blevet færdig med tilpasning af mine finer plader.. men nu skal jeg have limet dem på skroget (glasfiber).. men hva slags lim skal jeg bruge? Og hvordan limes det på? Fuld limes eller ?
Og hvor meget går der til pr m2 plade smiley

På forhånd tak smiley
// Emil


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  lim til båd?
  • #1   8. jul 2014 Der findes et alternativ til Tec7 som er billigere.. Det hedder Soudal og sælges i feks lavpristræ. Soudals fasttac lim har den egenskab at når du trykker det på plads bliver det der. Eller sagt på en anden måde hvis du hænger noget op behøver du ikke holde på det til det tørrer. Du skal smøre pladen godt ind men ikke for tykt lag. Alternativt kan du bruge fleksibelt epoxy begge dele i de mængder du skal bruge vil koste lidt men være det bedste i det lange løb. Der findes ikke rigtig andre midler hvis det skal laves ordentligt.

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #2   8. jul 2014 Okay .. det epoxy .. kan man købe det i større.mængder ?

  • #3   8. jul 2014 Ja i div velassorterede marine butikker... Men du skal helst have det der er fleksibelt.. Du kan roligt regne med i omegnen af 1000 kr for at lime sådan et par stykker op da du også skal have fyldstof til at blande i smiley Fald ikke for fristelsen med at købe det billige fra feks Ebay det skal blandes uhyggeligt præcist for at hærde ordentligt så køb et anderkendt mærke som feks West Epoxy smiley

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   8. jul 2014 Jaa okaay smiley har os en hel front plade der skal op... men det koster vel bare det ?

    profilbillede
  • #5   8. jul 2014 Jep.. Så er den også forseglet på indersiden.. Men jo større portion du køber jo mere spare du og kan se du skal bruge en del. smiley

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #6   8. jul 2014 Jaa det skal jeg

  • #7   9. jul 2014 Det skal vel alligevel betrækkes med et eller andet når det sidder fast ???? så hvis dette er tilfældet så ville jeg da bare sætte det fast med nogle smalle stykker fibermåtte det vil da ikke koste en skid ???

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #8   9. jul 2014 Har planer om at male det med noget epoxy maling godt nok smiley

  • #9   11. jul 2014 hvis du bruger noget måtte og sliber det pønt bagefter så kan du bare give det noget topcoat dette vil både være det hurtigste og billigste og jeg garanterer dig for at væggen bliver siddende og så vil den samtidig forstærke konstruktionen.
    MVH Hasse


  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #10   11. jul 2014 Hasse n .. kan du uddybe det lidt?:-) forstår ikk helt hvordan du lige mener ?

  • #11   11. jul 2014 Emil B du skal ikke lytte til Hasse.. Han har solstik hele året rundt og ævler bare. Der skal stadig noget bagved pladen som feks lim.. Der er jo stadig luft bag pladen og der skal jo være noget ellers kommer der fugt bla. Hvad med rundt om vinduerne hvordan vil du lægge glasfiber der når det flugter med vinduerne? Glasfiber på pladen giver man det bagefter hvis man vil lave det ordentligt men derfor skal det stadig limes fast på en måde.

  • Emil B
    Emil B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #12   11. jul 2014 Jaa sådan jeg tror jeg har forstået det så skal jeg lime pladerne på (vil bruge det west system ) og derefter har jeg jo mulighed for endten at male med epoxy maling eller give det glasfiber? Men er glasfiber ikk dyrere ens bare give de t maling ?

  • #13   11. jul 2014 Præcis smiley

    Jo lidt eller kommer an på hvad maling du vil bruge.. Men hvis det virkelig skal holde bør du give det glasfiber bare rulle et enkelt lag på og så male bagefter hvis ikke det skal beklædes med filt eller andet.


  • #14   12. jul 2014 att: Michael.J
    Hvad helvede bilder du dig ind ????? om jeg har solskin hele året har da vel ikke en skid med hbvad manden kan bruge til at sætte en væg / skot eller skille væg fast i sin båd med at gøre og om du ved hvad du snakker om eller ikke vil jeg ikke udtale mig om men efter som du ikke engang har nogen båd oprettet herinde men jeg har dog trods alt haft flere af mine både skilt ad ag lavet en masse glasfiber arbejde som er tydeligt dokumenteret herinde med tekst og billeder.

    Att Emil .
    Når jeg skriver at det er hurtigere og billigere med glasfiber mener jeg følgende
    Du laver nogle 10 cm brede strimler og glasser dem op ( vådt i vådt ) mellem den nye væg og kabinen således at der kommer ca 5 cm overlæg og dette gør du hele vejen rundt så vil jeg garantere dig for at den væg IKKE flytter sig .
    Du kan selvfølgelig komme 1 - 2 lag måtte hen over hele pladen også så bliver den stærkere hvis du skal montere noget på den bagefter , men du sliber den selvfølgelig bagefter inden du maler den for at få en pæn glat overflade
    Du er velkommen til at vende tilbage så kan jeg da lige sende dig mit tlf nummer og hvis du ellers ikke bor i den anden ende af landet vil jeg da gerne give dig en hånd med


  • #16   13. jul 2014 Hasse du glemmer lige at det meste glasfiber arbejde har du ikke selv lavet .. Men du ævler altid og spiller klog og du har stadig ikke fattet at manden først skal sætte pladen fast ellers skal den jo holdes på plads indtil det er tørt. Nøjagtig som da hækken blev limet i din båd med polyester skulle der noget bagved. Det er bare feset gennem hovedet på dig som sædvanlig i din tåge. Dertil glemmer du lige hvor smart du var da du renoverede din båd.. Du lavede det hele baglæns .. Først male båden.. Så skulle hækken laves og så blev dørken lavet. Du er velkommen til at komme og lave en billede serie af Jofaen så kan du se hvordan man laver tingene ordentligt. . Så ærlig talt hold din kæft og lad være med at give manden halve og ubrugelige råd du ikke en gang selv evner at lave endsige ved noget om.

  • #17   13. jul 2014 att: Michael J
    Der er noget der hedder en skrietvinge ?????
    Jeg kender dig overhåvedet ikke og jeg tror heller ikke at du har den fjerneste anelse om hvem jeg er men det lyder for mig som om du bare er ude på ballade men hiis det er rigtigt så er du da kommet i klammeri med den rette for jeg ELSKER at pille din slags ned fra det
    " podie " som du åbenbart TROR at du står på ??????
    og JA jeg var ikke klar over hvor sur min båd var da jeg fik den malet og det måtte jeg så bare bøde for men jeg kan da ikke se hvorfor du skal sidde og fryde dig eller spille smart af den grund.
    Denne tråd handler jo egentlig bare om en VÆG der skal sættes fast og så er det bel op til brugeren selv om han vil lave det for max 300 og et par timer eller om han vil bruge en masse penge på epoxy samt en masse arbejdes timer for at få det samme resultat og HUSK at jeg IKKE skrev at han SKULLE bruge glasfifer men at hen KUNNE
    MVH Hasse


  • #18   13. jul 2014 og i øvrigt Michael J så kan jeg da slet ikke forstå at du overhovedet KAn sidde og kommentere denne tråd for jeg har lige fået at vide i min høresnegl at du gentagne gange er blevet eksluderet herinde fordi du altid spillede op og spillede smart men jeg syntes da bare at du skal fortsætte så ryger du nok bare ud igen

  • #19   14. jul 2014 Hasse så burde du få justeret den høresnegl og komme ud af din tåge... Som sagt er du utilfreds med jeg ikke har oprettet en båd så er du velkommen med dit kamera og så kan du tage Jan med... Men når du giver råd burde du læse ordentligt efter. Du har ikke en gang læst jeg skrev SOLSTIK og ikke SOLSKIN... Hvis han ville lave det med glasfiber havde han nok ikke spurgt. Men udover det skal pladen stadig fastgøres inden beklædning. Bemærk også overskriften lim. Det næste fra dig er vel at du begynder at true med øretæver som sidst du blev knap for ord. Hvis du vil "pille" nogen ned skal du spænde livremmen lidt ud bassemand. smiley

  • #20   14. jul 2014 Jeg tro såmænd bare at Emil spurgte om lim fordi som han selv skriver er nybegynder og søgte muligheder for at sætte sin væg / skot fast og JA pladen stadig fastgøres inden beklædning og DETTE kan sagtens gøres med nogle strimler glasfibermåtte og et par skruetvinger og er meget billigere og mindst lige så holdbart som epoxy lim MEN blot meget nemmere og hurtigere / billigere at arbejde med.

    Jeg har ikke på NOGET tidspunkt skrevet noget om at true med øretæver men det er DIG der sidder bag din skærm og spiller klog og stor mand som ved en masse om både fordi du har en gammel Jofa som du har fået lavet noget glasfiber arbejde på men ikke været alene om.
    Jeg arbejde på Nordværft på Bornholm i mine yngre dage i 4 år hvor vi byggede Evitut både og joller til Den Grønlandske Handel de største Småbåde var 19 for og blev solgt med 65 hk evinrude så jeg mener da absolut at jeg er kompetent til at snakke om glasfiber.
    Med hensyn til " solstik " / " Tåger " så er det da vist DIG der måske skulle tage dig et eller andet som jeg for din egen skyld ikke vil komme nærmere ind på og komme ned på jorden og ud af din " tåge " i stedet for at sidde her og spille idiot.
    Om Emil vil bruge den ene eller andet er helt op til ham selv , DU har givet ham et råd og det samme har jeg og så er den vel bare ikke længere
    MVH Hasse


Kommentér på:
lim til båd?

Annonce