{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

jakob K
jakob K
Tilmeldt:
28. jul 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Varm kølevand efter 15 min. Ved fuld gas. {{forumTopicSubject}}

Hej..
Jeg har købt en 4.5 hk mercury påhængsmotor, den starter super let og "spinder som en mis" MEN efter 15 min. med max gas forsvinder kølevand strålen, og der kommer kogende damp ud af afløbet???
Der kommer masser af vand når den bare står i tomgang, jeg har prøvet at kigge til impellaen men den er som ny ! Er der nogen som kan hjælpe mig i denne forum ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Varm kølevand efter 15 min. Ved fuld gas.
  • #1   28. jul 2014 Tjek din impel, lyder til den ikke kan presse vand nok på ved fuld gas.

  • jakob K
    jakob K Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   29. jul 2014 Hej. Bo.

    Jeg har tjekket impellaen og endda vist den til et værksted fordi at jeg ville skifte den, og de sagde at den fejlede intet så der var ingen grund til at skifte den ?


  • #3   29. jul 2014 Hullerne i motoren hvor vandet læber igennem kan være stoppet til med salt over tiden , tjekke ar de er ren.

  • jakob K
    jakob K Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   29. jul 2014 Jeg har prøvet at føre et stykke stift ståltråd smiley igennem hele kanalen. Også uden held ! smiley


  • #5   1. aug 2014 Hej Jakob.

    Uden jeg ved noget særligt, kan jeg dog oplyse at jeg havde et lignede problem. Hovedårsagen var dog impeller! Jeg havde også en tilstoppet termostat, og skidt i hele kølesystemet. Det blev skyllet igennem, og termostaten fjernet - så jeg sikker på den får vand hele tiden. Løsningen er ikke optimal på sigt, der kommer ny termostat i til vinter. Men har din termostat, så prøv at fjern den i fejlsøgnings fasen smiley


  • jakob K
    jakob K Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   1. aug 2014 Hej.. Det har den desværre ikke ! Men nu har jeg prøvet at skille det hele ad og tjekke impellaen og alt andet, men uden at finde tegn på noget er defekt eller tilstoppet .. Men efter at jeg har samlet den igen syntes jeg problemet er blivet en lille smule bedre ! Meget mystisk ??

  • #7   1. aug 2014 Så tror jeg der sidder skidt et eller andet sted i systemet.
    Held og lykke


Kommentér på:
Varm kølevand efter 15 min. Ved fuld gas.

Annonce