{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Brændstofforbrug 115 hk suzuki
  • #1   31. okt 2007 Her er lidt test læse-stof.

    http://www.popularmechanics.com/outdoors/boating/1276841.html?page=2

    Og på denne næste side, ser du bl.a. brændstof-forbrug
    http://www.popularmechanics.com/outdoors/boating/1276841.html?page=3

    115HK Suzuki er her opgivet til 11 Gallon/time
    ( 1 gallon = 3,7854 ltr. )




  • #2   31. okt 2007 Det er jo et vidt begreb at skrive 11 gallon/time. For tvivler på den kun bruger så let ved fuld power ! Det er sikkert i tomgang.

  • #3   31. okt 2007 tak for det drenge, tror jeg sparer sammen til en suzuki smiley

  • #4   31. okt 2007 anders k du siger at 11gallon er lidt jeg mener det er meget normalt 11 gallon det er 41,6394liter og håber ikk din bruger 41liter i tomgang

  • #5   31. okt 2007 Anders: Hvis du går ind på de tidligere link, kan du se at de 11 Gallon/time er ved Fuld gas.
    Det lyder da meget rigtigt !


  • #6   31. okt 2007 fy for den, så er det billiger at fyre min gamle 190 hk volvo af

  • #7   31. okt 2007 på det gule rev med 35 knob der ud og hjem + fiskeri ørnvik med lille kabine 570.

    70 lilter på 8 timer......

    20 sømil ude


  • #8   31. okt 2007 Når man skubber håndtagene helt frem på vores karnic med en 225 honda v-tec sluger den 70 liter i timen.
    Men ved desværre ikke hvad sådan en 115 hk suzuki sluger


  • #9   31. okt 2007 haha læste lige forkert smiley

    Sorry boys smiley


  • #10   31. okt 2007 Ud fra de link jeg fandt, ville jeg da vælge en Honda. Den bruger kun 9 gallon /time ved fuld gas, er dog lidt langsommere i optræk, men er langt mere lydsvag ved tomgang og fuld gas, end andre motorer.

  • #11   31. okt 2007 hej kim, det ved jeg godt men honda vejer næsten 250kg og er i øvrigt temmeligt kostbar.

  • #12   1. nov 2007 Vælg dog en Tohatsu 115hk TLDI. bundtræk som 2 takt, økonomi bedre end 4 takt! MVH Frank

  • #13   1. nov 2007 det tror jeg ikke den er frank

  • #14   1. nov 2007 Skægt som stemmningen næsten bliver religiøs når man snakker fabrikater smiley

  • #15   2. nov 2007 vil helt sikker på at jeg ville tage handa eller suzuki....

    det øre bare.....


  • #16   2. nov 2007 du ser ikke så mange der køre med den....

    kender nogle der har haft dem de kom næsten aldrig ud med den motor...

    det kan da godt være de har været uheldi


  • #17   3. nov 2007 ja ja...... det kan da godt passe!!!!!!

  • #18   3. nov 2007 Hmm....
    Jeg ville umiddelbart vælge en honda ( sjovt nok at vi har sådan en på vores så)

    Den har godt et lidt dårligere vægt/hk forhold en mange andre motorer i samme størrelsen og så er den en smule dyrere. Jeg vil så vove påstå at du ikke finder en mere holdbar motor end en honda. Kvaliteten er bare i top!

    Forresten er der nogen af jeres der læser Motorboat magazine og har set Hr. Clarkson i hans Cougar med 225 hk honda ??? Nice nice nice smiley


  • #19   3. nov 2007 nej det har jeg ikke..... hehehe

  • #20   4. nov 2007 Hej Alexander. Nu er jeres Honda heller ikke specielt gammel endnu. De første 4-6 år kører 99% af alle motorer fejlfrit, det er først senere hen at der kommer problemer. Jeg synes bestemt også at Honda er en ritigt fed motor, men jeg kan ikke rigtigt se hvorfor de skal være lidt dyrere end gennemsnittet. Men absolut en holdbar og sprød motor. Et billigt alternativ, vil være at vælge en Tohatsu TLDI, som flere og flere småbådsfiskere vælger. De larmer på en anden måde end 4 takterne, men er bestemt lige så økonomiske, hvis ikke mere økonomiske end 4 takterne! Jeg ville bestemt overveje en E-tec eller Tohatsu TLDI, hvis man ikke absolut var mærke fan og kun vil køre med YAMAHA eller lign. Jeg er ihvertfald helt sikker på at jeg aldrig skal have en Merc./mariner igen. MVH Frank

  • #21   4. nov 2007 tjae nu har jeg ikke brug for trollingfunktionen som ellers er tldi `ernes fedeste funktion.
    Jeg tror mest på suzukien da den ikke larmer så meget som 2 takterne


  • #22   6. nov 2007 Ja Frank du har ret i at jeg ikke rigtig kan vide så meget om vores nuværende honda...

    Men for nogle år siden havde vi Honda... Den havde vi i eks. antal år (en del) uden det mindste problem.
    Efter den skiftede vi til en mariner. Og Ja som du selv siger det skal vi heller ikke have igen. Jeg synes mariner/ mercury mærket er noget opreklameret.

    Nå men nok og det. Ja jeg er faktisk også selv blevet lidt vild med evinrude. Kunne godt tænke mig at have deres 225 i den specielle version på Karnic'en.
    Mener Tohatsu er en yamaha i forklædning??? er jeg forkert på den her???


  • #23   7. nov 2007 ....tror nærmere at en Yamaha er en Tohatsu i forklædning...... for at være ærlig ved jeg det ikke. De forskellige mærker bytter på kryds og tværs. Nogle laver deres egne motorer fra bunden, andre køber deres gearkasser hos konkurrenterne og andre køber diverse dele hos nogle helt tredje. Mercury/mariner er ihvertfald 100% ens (og opreklameret!) Johnson og Suzuki er ens! (100%???) Tohatsu leverer nogle komplette 4 taktere til Mercury i 20-40hk klassen og sådan kan man blive ved. Der er ingen rene racer tilbage, bastarder hele bundtet! Nå, men det er jo nok alt det blanderi der er med til at holde priserne nede, jeg tror motorerne ville blive MEGET dyrere hvis alle skulle udvikle det hele 100% selv! Men tilbage til det oprindelige spørgsmål, så bruger en ny 115hk Suzuki 4t ikke specielt meget benz. Jeg sejler med en kammerat fra klubben, som har denne motor monteret på sin flipper 620. Jeg mener at vi igennemsnit bruger 1l/sm, måske lidt mere når der powersejles! ....men overvej lige den Tohatsu, en gang til, ik?.....eller køb en Honda, det er sku også kram, og derfor også en anelse dyrere! MVH Frank

Kommentér på:
Brændstofforbrug 115 hk suzuki

Annonce