{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.974 visninger | Oprettet:

stefan o
stefan o
Tilmeldt:
18. jan 2006
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9

Er dette et godt køb - Bayliner 1704 {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået et tilbud på en Bayliner 1700 samt en 1704, begge årg. 96
Er der nogen der har nogle erfaringer med disse både, og i givet fald hvad skal jeg vælge?
Der sidder en 120 hk. FORCE udenbordsmotor på båden. Er dette mærke pålideligt og af en ordentlig kvalitet?
Til sættet tilhører en us. trailer, kan sådan en indregistreres i Dk, eller kan der evt. laves bremser på den?
Hvad må jeg give for et sådan sæt?

Mvh. Stefan Olsen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Er dette et godt køb - Bayliner 1704
  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #1   20. jan 2006 Hej Lasse,
    Hvad kan det være at kvaliteten er så dårlig og hvad mener du egentlig med ordet "dårlig"?
    Jeg skal give 65 for det i Tyskland. Mit ønske er at få en nyere båd i str. ca. 17 fod og omkring de 120 hk. uden at det skal være alt for gammelt (90´erne) Hvilket sæt ville du foreslå ville være et bedre køb til omkring denne pris? ps. tak for dit svar


  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #2   20. jan 2006 jeg takker, det vil jeg gøre...

    mvh. Stefan


  • #3   21. jan 2006 Både er som biler....... Der er LADA - TOYOTA - MERCEDES.
    Der er Bayliner - MAXUM (o.s.v.) - Sea Ray


  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #4   21. jan 2006 Ok jeg har bare altid troeet at Bayliner var et udmærket mærke...
    Hvor i skalaen ligger både såsom Sea Ray, Champion samt Stingray?


  • #5   21. jan 2006 en Champion er en fisker båd
    men hvor en Campion er et rigtigt godt valg.
    Ikke kun fordi jeg selv har en.
    Men fordi de bliver lavet af en god kvalitet.



  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #6   21. jan 2006 Takker for dit svar,

    er lidt svært at finde ud af når man ikke selv har den store forstand på dette område og man får nogle forskellige svar...

    Hvad vil du anbefale mig at se efter i stedet i prisklassen 60-65000 i str. 16-18 fod med en min. 90 hk.?
    (designmæssigt i nærheden af bayliner fra 90erne)


  • #7   22. jan 2006 Som jeg har fortalt i en øvrig sammenhæng så har jeg i årenes løb haft Bayliner, Maxum, Regal og Corwnline. Bayliner er efter min mening det dårligste (men samtidig det billigste) og de andre minder meget om hinanden. Jeg har flere gange tænkt på at købe en Sea Ray for på den måde at finde ud af om den er så godt som man tror. Problemet er bare at det måske bliver svært at sælge den senere da den typiske dansker som regel vælger pris frem for kvalitet (Bayliner er danmarks mest solgte "amerikaner")

  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #8   22. jan 2006 Hvad er dine erfaringer??? er kvaliteten efter din mening også dårlig -problemer med utæthed mv. eller på hvilken måde ses / mærkes det at det er en billig båd?

  • #9   22. jan 2006 På min Bayliner var betrækket på sæderne "tyndt" og gik op i sygningerne. De fleste metaldele var forkromet alu. tæppeafslutninger var sjuskede, skroget "tyndt" o.s.v.
    MEN...... uanset det så var det en dejlig båd som var pengene værd og motor/drev er jo det samme på alle både.


  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #10   23. jan 2006 Jeg takker for dit indlæg.
    Tror at jeg vil se efter en Campion, Sea Ray, Stinggrey, Fletcher.
    Disse mærker skulle efter sigende være af udmærket kvalitet. Ligeledes til mit budget på en 60-65000 kr.


  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #11   23. jan 2006 Har det den store betydning hvor den er lavet? Jeg ser mest på både i DK samt Tyskland, da det virker lidt uoverskueligt ex. UK.
    Jeg ønsker at have en pålidelig båd. Nok mest til vandski samt småture.
    Har hørt at indenbordsmotorer der ligger i vandet kan være farligt da drevet meget hurtigt tærer op og at det hurtigt bliver en bekostelig affærde. Derfor tror jeg at jeg benytter trailer og tager den med hjem da jeg naturligvis ikke ønsker store værkstedsregninger, desuden skulle udenbords efter sigende være billigere i drift.
    Har dette valg (inde/ude) nogen indflydelse på ex. forsikring?
    Hvad er dit råd?


  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #12   23. jan 2006 Selvom prisklassen er lige i overkanten har jeg tænkt på noget i stil med:

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43121100

    eller

    http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=43122495

    Det skulle efter sigende ikke være så dyrt er reparerer på en udenbords som en indenbords?
    har lige læst at en indenbords som ovenstående skulle bruge 20 l. i timen v. 20 knob, gøres det ikke billigere på ex. ovenstående påhængsmotor?


  • #13   23. jan 2006 Jeg vil gi "Lasse J" ret. Til småbåde er en påhængsmotor mange gange bedst. men
    fra 17 fod og op, ville jeg vælge indenbords.
    - Der er nu noget ved lyden af en indenbords
    V6/V8 kontra en gammel 2-takter som endda samtidig
    ryger mere end Rådhuspladsen d. 1/1 ved 00:01 tiden


  • stefan o
    stefan o Tilmeldt:
    jan 2006

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 9
    #14   23. jan 2006 Ok, har du stadig den, hvis ikke i hvilken prisklasse blev den solgt til...

    - hvis jeg må spørge;)


Kommentér på:
Er dette et godt køb - Bayliner 1704

Annonce