{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor er Speedbådskørekort billigst?
  • #1   22. feb 2006 Prøv at checke de forskellige sejlklubber. Personligt underviser jeg for Gilleleje Sejlklub, og der kan du finde info på www.gillelejesejlklub.dk

    Det er ikke Søfartsstyrelsen der godkender undervisere, der er rigtig mange rundt omkring i landet der underviser, og det er KUN censorerne der skal være godkendte.

    Er du fra Sydsjælland, så check www.marineskolen.dk

    Det tager en lørdag og søndag at tage det!


  • #2   22. feb 2006 I mine øjne er det underordnet om underviseren er godkendt. Du får ikke beviset uden du er kontrolleret af en godkendt censor, og derudover kommer søfartsstyrelsen uanmeldt og kontrollerer prøveafholdelsen stikprøvevis så der er en garanti for kvaliteten.

    Personligt har jeg undervist i det i 6 år, og desuden er jeg uddannet skibsfører og har sejlet fritidssejlads i alle bådtyper.

    Der er stor forskel på priserne, og det kan betale sig at kigge sig lidt omkring og finde et godt sted.

    Jeg kan ikke fremhæve nogen steder frem for andre, men der er rigtig mange muligheder for at erhverve det rundt omkring hos selvstændige, private eller diverse klubber.


  • #3   23. feb 2006 Her hos mig koster der 500 kr. Det er en lokal "fisker" som underviser nede i havnen, og efter forløbet kommer der en godkendt censor og udsteder certifikatet hvis vi består.

  • #4   23. feb 2006 Alt respekt for dig Mark, men tror ærlig talt ikke du fatter konceptet......

    At være godkendt af Søfartsstyrelsen som underviser er ikke et kvalitetsstempel. Det er blot for at de som myndighed har nogle personer de kan henvise folk til ved henvendelser....

    Eksempelvis er jeg godkendt som underviser i VHF/DSC SRC beviser af Søfartsstyrelsen, men igen, kun fordi de så kan henvise til mig når nogen henvender sig.

    Alle kan undervise, i VHF kræves at man selv har beviset, men i speedbådskørekort kan alle gøre det. Det er det laveste af det laveste bevis, og pensum er så umådeligt lille at det knap er fyldestgørende for noget som helst. Det er et praktisk bevis der skal garantere at folk har fået undervisning i håndtering af en hurtigtgående båd, og at de har fået et minimalt teoretisk kendskab.

    Prøv blot at læse bekendtgørelsen. Alt dette kan jeg til fulde stå inde for som person med papirer til sejlads som skipper på alle typer skiber i den danske handelsflåde samt flerårig underviser i fritidssejlads.

    Der vil altid findes plattenslagere og dårlige undervisere, og dem finder du også blandt de der figurere på Søfartsstyrelsens liste.

    Mit råd til Anders: kig på nettet, spørg din lokale dykkerklub, eller sejlklub. Bedst af alt, spørg en af dine venner eller en du møder på havnen og spørg hvem de vil anbefale.


  • #5   23. feb 2006 Har selv lige kontaktet Bent i Skive (som er godkendt). Det er godt nok billigt når man bruger egen båd. 250 kr pr person og vi er 2

  • #6   23. feb 2006 Hej Mark

    Er ked af hvis du føler det som en sviner, det var det ikke.

    Jeg ville blot forklare betydningen af hvad "godkendt af Søfartsstyrelsen" er, og det er som tidligere skrevet IKKE et kvalitetsstempel, og de laver ingen baggrundstjek af de folk der kommer på deres liste.

    Der er rigtig mange muligheder for at erhverve sig et kørekort, og der er både billige og dyre samt godt og skidt.

    Det vigtigste er at gå efter en underviser med et godt ry. Private undervisere er ofte dyre idet det er deres levebrød, men klubber osv gør det ofte til en fornuftig pris idet det skal komme deres medlemmer til gode.

    Omkring min egne evner som underviser vil jeg ikke komme ind på, det er op til mine elever at vurdere, og absolut ikke for mig at kommentere.


  • #7   7. mar 2006 Jeg tog kortet hos ungdomsskolen her i min komune.. kurset var gratis så det kostede mig kun de omkring 200kr i prøvegebyr.. Jeg ved at der osse er andre ungdomsskoler der tilbyder dette til personer under 18..

  • #8   17. mar 2006 Hej
    jeg skal starte til speedbådskort her til april. i Kerteminde.
    og skal give 1000kr for det + 200kr til censor.

    så det er ikke så galt igen!


  • René P
    René P Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   18. feb 2012 hej vi 3 stk som skal have speedbådskørekort. er der nogle som kan anbefale en god skole i trakants området venlist Rene

  • Jan  L
    Jan L Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   10. sep 2015 Da det handler om jeres egen og andres sikkerhed, er prisen ikke det første parameter at gå efter. Der er udbydere der ikke betaler moms eller skat, har familiemedlemmer som censor osv. Vær også opmærksom på prøvegebyrets størrelse. Nogle udbydere stikker en del af dette i egen lomme - og det kan I så lægge oven i prisen...

    Alle med samvittighed til det, må undervise i kurser til fritidssejlads og ellers er eneste kvalifikation et nyerhvervet speedbådskort til den praktiske del.

    Pris og kvalitet hænger oftest sammen. Beståelsesprocenter er, langt fra, et kvalitetskriterie i sig selv. Hvor meget fik du med dig hjem - udover certifikatet?
    Jan Lindahl


Kommentér på:
Hvor er Speedbådskørekort billigst?

Annonce