{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.005 visninger | Oprettet:

light primer på gammel light primer? {{forumTopicSubject}}

Jeg har sidste sommer givet min båd 2-3 gange light primer i bunden direkte oven på fiberen. Den har ligget i haven siden sidste år uden bundmaling.

Mit spørgsmål er om jeg nu kan male light primer direkte oven på den gamle light primer, eller om jeg skal slibe eller fjerne light primer først?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  light primer på gammel light primer?
  • #1   2. jun 2010 Mener du skal slibe når den har siddet på så længe; men står det ikke på dåsen? Ellers ring til Hempel og spørg efter tekninsk afdeling for lyst både på tlf 45933800 , de ved det i hvert fald

  • #2   2. jun 2010 er primeren slidt af? ellers er der da ingen grund til ikke bare at male bundmalingen ovenpå?

  • #3   3. jun 2010 Light Primer der har siddet på så længe, skal slibes før man påfører ny Light Primer. Hvis du smører bundmaling oven på den gamle Light Primer vil den helt sikkert skalle af. Altså slib med korn 120 og giv den en gang Light Prime. Mens det er let klæbende påføres bundmaling, så holder det garanteret.

  • #4   3. jun 2010 Tak for svar.

    Grunden til jeg spørger er at det ser ud som om der er sevet lidt vand ud igennem light primeren i bunden, fra hulrummet i dobbelt skroget. Derfor ville jeg give det en ekstra gang light primer eller 2 før bundmaling...



Kommentér på:
light primer på gammel light primer?

Annonce