{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Mercury 100 hk fra 1994 {{forumTopicSubject}}

hey.. har en laser 2 propel på min mercury udenbors motor fra 1994 på nu. har læst lidt at en "high five" 5 bladet propel giver bedre bundtræk. dvs. også nemmere at trække noget op på ski/board??
mit spørgsmål er så om man kan få sådan en skrue til min motor??
på forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Mercury 100 hk fra 1994
  • #1   25. jun 2010 Ja, den kan godt fås til din størrelse motor/gearkasse.
    Du skal bare sørge for at købe en til en "lille" gearkasse, da Mercs V6'ere (fra 135 hk. og op) bruger en større gearkasse.

    Husk også at stigningen skal være den rette.


  • #2   25. jun 2010 morten har du et link eller noget til sådan propel? hvad vil du mene stigningen skal være?

  • #3   25. jun 2010 Den korrekte stigning er meget svær at gætte sig til.
    Hvad stigning har din nuværende Laser-propel?

    Skal se om jeg kan finde et link...


  • #4   25. jun 2010 står det på porpellen? ved det faktisk ikke.. men har jeg ret i at en 5 bladet er bedre til vandski, wakeboard og sådan?

  • #5   25. jun 2010 Ja, det står trykt i propellen. Tallet hedder oftest noget med 21P.
    En 5-bladet giver det bedre optræk og bedre greb i vandet end en 3-bladet, men ikke så høj topfart og mindre løft (dvs. at røven måske hænger lidt dybere i vandet).

    Men du skal finde en propel du evt. kan låbe som passer til din båd inden du køber den for at du kan opleve forskellen og definere om den har den rigtige stigning. Ellers dur det ikke til noget.

    Foreslå evt. sælger at du kan købe den med returret forbeholdt at du ikke smadrer den.


  • #6   25. jun 2010 ja selvfølgelig.. kunne da være en mulighed.. tak for svarene!

Kommentér på:
Mercury 100 hk fra 1994

Annonce