{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.275 visninger | Oprettet:

Hvor langt ud med bådtraileren i vand {{forumTopicSubject}}

Ja, nok et dumt spørgsmål.

Hvor langt ud kører i med jeres bådtrailer i vandet?

Er ved at skifte til en brenderup trailer, men den er da bare høj i forhold til vores gamle trailer (US-trailer), men forhandleren siger vi kun skal ud til hjulet, så det ikke kommer i vand. Den gl. trailer skulle helt ud i vandet og så skulle vi alligevel løfte den foran for at få den i (mega tungt arbejde med så tung en båd). Håber det nu bliver lettere.

Glider båden selv af traileren på rullerne eller hvad, siden den ikke skal længere i vandet?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvor langt ud med bådtraileren i vand
  • #1   30. aug 2010 Lyder rigtig godt.

  • #2   30. aug 2010 I skal ikke køre traileren så langt ud at vandet når bremsetromlerne hvis den er med påløbsbremse.

    Hvis bremserne får vand ruster de relativt hurtigt og så skal I til at reparere på dem.

    Jeg kører aldrig længere ud end at vandet når den nederste fælgkant.

    Når I slipper spillet, eller firer den ud, så glider båden fint i vandet.


  • #3   30. aug 2010 Og dermed afløses det hårde arbejde med at skubbe båden ud, med det hårde arbejde at få båden op på traileren igen.

    Du kunne jo også have skiftet støtteren på US-traileren ud med ruller, så havde du fået det bedste fra begge trailertyper

    Jeg har en trailer af hver type, og vil til hver en tid foretrække US-modellen


  • #4   30. aug 2010 Jeg ville også have beholdt traileren, men vægtmæssigt var den for lille og for stor til bilen da den var u/bremser.

    Den nye er med bremser.



  • #5   30. aug 2010 Tjaa..........jeg bakker sgu` traileren så langt ud, at båden lige har vand under hækken. Har en TK-trailer med 8 luftgummihjul som båden står på, samt 4 centerruller. Så båden drøner lige i baljen hver gang.
    Også når den skal op, kører jeg så langt ud, at den bagerste centerrulle rører vandet. Så kommer båden op på traileren, uden den skal vippe over de bagerste ruller.
    TK-traileren har lige som de fleste bådtrailere, nogle lukkede lejer. Så en gang om året, åbner jeg ind til dem, men aldrig fundet en dråbe vand.
    Og ja, bremsetromlerne kommer under vand hver gang. Men bliver skyllet igennem med ferskvand efter hver tur. Og det er jo så ikke værer, end at køre i regnvejr. Da traileren blev 8 år, var nitterne på bremsebelægningen færdig, så trailer fik nye bremsebakker ( 670,- samt en times arbejde ).
    Så hvis man en gang om året, lige smører bremsekablerne godt op, kontrollerer lejerne, smører håndbremsearmens led og stangsystem, samt giver bremsebakkerne lidt fedt på de bevægelige dele, ja så kan man bakke helt ud med dyret, og aligevel have trailer i mange år.


  • #6   30. aug 2010 hellere reparere trailer end båd, så hvis slæbestedet ikke er til det så kommer hjulene bare med under vand, men det bør selvfølgelig normalt undgåes..jeg plejer at køre ned så dækkene lige kommer i vandet.

    og traileres skylles selvfølgelig altid af med rent vand når man kommer hjem fra havnen så saltvand fra båd osv ikke får den til at ruste alt for hurtigt


  • #7   31. aug 2010 Ok, har set at man kan købe noget skylle system til bremserne, så det kunne være jeg skulle gøre det.

    Reersø er ikke så dyb i slæbestedet.


  • #8   31. aug 2010 Jeg må tilstå, at jeg søsætter traileren også. Min trailer har både "meder" og ruller, så båden skal flyde lidt, inden den kan komme af. Er i øvrigt ikke så hysterisk med ikke at få tromlerne under vand mere.

    Det var jeg med den gamle trailer. Men det resulterede i at når båden skulle søsættes, pegede den nærmest 45° op i luften og hele bådens vægt var på den bagerste rulle i et øjeblik. Når den hænger i den vinkel, kommer den noget dybt ned med bagenden, inden den flyder, båden er lidt røvtung.

    Så udover at krumme tæer over at al vægten (1100 kg) hang på een rulle, kunne man spekulere på om der kom vand ind i udstødningen. Oven i hatten var wiren spændt som en buestreng. Det gav nogle grimme smæld, når wiren havde rullet sig op i den samme side for længe og pludselig smuttede ned i midten af rullen.

    Siden da mente jeg at det er bedre at ofre bremserne, frem for at risikere at der skete noget med båden.

    Min nye trailer har kun enkelt aksel, så der er ikke så mange bremser at ordne, og den er med strop i stedet for wire.

    Men har man en båd der ikke er røvtung, kan det sikkert gøres på fornuftig vis, uden at få bremserne under vand.


  • #9   31. aug 2010 Vores er meget tung bagtil, der er jo både en motor på godt 150 kg, batteri på 40 kg og en lille hjælpemotor, samt er gulvet i båden tunge 22 mm krydsfiner (skal med tiden laves om).

Kommentér på:
Hvor langt ud med bådtraileren i vand

Annonce