{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.585 visninger | Oprettet:

Import af søkortplotter fra USA {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har "surfet" lidt rundt for at finde et godt tilbud på Navmanns trackfish 6600. Hos Plaby Marine koster den 18999 kr. uden kort!

På bla. Star Marine, se link:
http://www.starmarinedepot.com/Navman+6600+Trackfish+Transom+Mount.html
kan jeg købe denne for 894,95 US dollars (ska l ganges med 6,20 ca. for at omregne til danske penge) + fragt som beløber sig til 142 dollers= i alt 1037 US dollars = 6429 danske kroner.

Det fatter jeg ikke, der må mangle noget eller er det pga. at der skal betales skat eller lignende?

Please hjælp, hvis nogle kender til køb fra Amerika.

René


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Import af søkortplotter fra USA
  • #1   22. apr 2006 Du kommer til at betale en told, som jeg ikke lige kender på sådan noget, men mon ikke det er 5 % ligesom på bildele, og så skal der naturligvis betales moms altså de 25 % og det er af det hele, også fragten, og så kommer der nogle omkostninger vedr. fortoldning, ca. 2-300 kr.

    Men hvis du regner med at det koster 8.800,- derovre fra, så er det ikke helt ved siden af ! så der er stadig noget at spare, hvis det da er det samme produkt


  • #2   23. apr 2006 jeg har lige fået en kammerat til at tage en med hjem fra miami.. han var derovre at arbejde, så de kommer med hjem i flyveren.... han skulle også have en selv. vi sparede 3200 kr på en enhed som koster 7500 herhjemme, så det er billigt derovre.. : )

  • #3   23. apr 2006 Det er naturligvis en mulighed at smugle en enhed med ind i landet, men bliver du stoppet i tolden, så skal du også betale told og moms af dimsen, du må kun have for 1.350 kr. elektronik med når du kommer til danmark fra USA.

    Det sker da også nogle gange at ens pakke kommer igennem uden at blive toldbehandlet, men det er ikke ret tit.


  • #4   26. apr 2006 Efter mange timers surfing på nettet har jeg fundet frem til et Svensk firma der hedder Tecopt.
    Da Sverige ligegr i EU, er der ingen problemer med at handle med dem. Jeg har fundet min plotter: Navman Trackfish 6600 til 9500,00 svenske kroner hvilket svare til ca. 7700,00 danske kroner. Tilsvarende sælger Palby den til 18999,00

    Et andet eksempel kunne være en Garmin 178C, som kan købes på netbaad.dk (siges at være det billigste sted at handle elektronik i DK).
    På netbåd er prisen 6499,00 Danske kroner
    På tecopt er prisen 5940,00 Svenske kroner= ca. 4811 danske kroner, altså en besparelse på 1688 danske kroner!!! =knapt 26 procent.

    Desuden sender de gerne varen pr. efterkrav (på svensk hedder det "postförskott", altså ingen penge op af lommen før du henter produktet på posthuset... Genialt...

    Håber at i kan bruge det til et eller andet?


Kommentér på:
Import af søkortplotter fra USA

Annonce