{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.929 visninger | Oprettet:

er dette en god nybegynder båd? {{forumTopicSubject}}

hej BG.

mig og min far er ude at kigge på ny båd..

lige nu har vi kun en lille jolle som ligger i fjorden ved os..

men vi faldt over denne Speedbåd.. og så denne båd intrasant,, men vi har ikke så meget forstand på de både her.. men det går vi ud fra nogen af jer har! smiley

her er den båden vi har snakket om smiley

http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12896


og så synes vi den er utrolig billig..?


håber i kan hjælpe os lidt på vej til en større båd smiley

Mvh
Jalle


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  er dette en god nybegynder båd?
  • #1   19. okt 2010 Den er gammel, men hvis den virker som den skal så er det nu billigt

  • #2   19. okt 2010 få en prøvetur og se om den sejler som du vil ha den skal

  • #3   19. okt 2010 lidt mistænkeligt at han ikke har stillet den op i tomgang....hvis det bare er det

  • #4   19. okt 2010 enig steffen.. men kan jo være at han er en nød til mekanik

  • #5   19. okt 2010 Jeg ville ik købe den...


  • #6   19. okt 2010 hvorfor dennis? smiley

  • #7   19. okt 2010 Tjaaaa 10 kilo er jo ikke en formue, og det er begrænset hvad man kan få.
    Men hvad med en af disse her:
    (link fjernet)

    (link fjernet)



  • #8   19. okt 2010 hej kim c

    tak for linkene

    det sidste link du linker til.. har jeg allerede budt på båden smiley venter på han svarer smiley


  • #9   20. okt 2010 Hej Jacob:
    For det første vil jeg gi lidt mere og få noget med en nyere motor på, for det andet vil jeg vente og kigge videre her i løbet af vinteren, for der kommer flere og flere til salg, og de blir ik dyrere, tværtimod.
    Men det skal være en speedbåd, eller hva?
    Hva er jeres maks. pris?


  • #10   20. okt 2010 hej dennis..

    vi har besluttet os for ikke at købe båden jeg først linker til,! smiley

    men vi har kigget på en anden båd.. ( Nordeck 15 )
    http://www.baadgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=12666

    den synes vi er lidt bedre.. + den kan ligge i fjorden 250meter fra hvor vi bor smiley


  • Nicki L
    Nicki L Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 18
    #11   20. okt 2010 Nordeck 15 er en fantastisk lille båd, med gode søegenskaber:-)
    Også kan man sidde i læ når det blæser lidt...

    Motoren ser lidt gammel ud men der er jo næsten ny trailer til.





  • #12   21. okt 2010 hej stefan,,


    okay smiley

    men kunne være man skulle invistere i nogen stole smiley


  • #13   21. okt 2010 Den ser fin ud, men i skal passe på med dem for der er nogle der er kopier, sådan en fik vi fat i engang, og den lagde sig på siden når den fik gas.
    Kig ved www.boges.dk der får du også 6mdr. 100% garanti på motoren, og ka se han har da noget i den prisklasse, men går i lidt højere op får i mere for pengene...


  • #14   23. okt 2010 Som overskriften siger " er dette en god begynder båd", ja så er en Nordevk 15 en god begynderbåd.
    Min første skude var en Nordeck 15.
    Se den her.
    http://www.baadgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1391

    En fin lille skude, som vi havde glæde af i flere år.
    Så den kan jeg kun anbefale.
    Et par nye sæder i fronten til 1000,- og du er sejlende.
    Vær opmærksom på, om det er muligt at lukke ind til dobbeltskroget. Nogle Nordeck 15, er det ødelagt på, og så skal du til at bygge det op igen. Jeg satte en rustfri plade med et indv. gevindstykke i min skude, og den var konstant tilproppet, så jeg ikke fik ballastvand ind i dobbeltskroget. Meningen med det ballastvand, er at når du feks. ligger stille, ja så fylder båden selv vand ind, så den bliver mere stabil. Og når du sejler, begynder den at lukke det ud igen ( ejektor-virkning ). Men det taget lidt tid, og dermed også fart. Ud over dette, så er båden ekstra tung, når du skal have den op på en trailer. For vandet bliver jo først lukket ud, når den er kommet op.
    Så mit råd er, luk det dobbeltskrog til. Køb båden og god vind.
    NB: Motor er en gammel dame på ca. 35 år.
    Ser den ellers ok ud, alt virker og starter fin, ja så tag den med. Men den har ikke den store værdi. ( ca. 1500,- )


  • #15   23. okt 2010 Tjek om der er træ i bunden hvor vandet løber ind,for det var der i vores, med det resultat at det var bundrådden, og så hjælper det ik bare at lukke hullet, og la det rådne træ være inde bagved.....

  • #16   23. okt 2010 Se evt. denne her istedet, med rigtig go motor.

    http://boges.dk/index.php?id=3298


  • #17   23. okt 2010 NB: Hele skroget incl. ballasttanken i en Nordeck 15 er glasfiber. Så der skal ikke gerne være noget træ i selve denne konstruktion.

  • #18   23. okt 2010 Måske ikke,men det var der så i vores, derfor siger jeg bare han skal kigge ordentlig efter, da der er ekstremt mange efterlign. af den....

  • #19   23. okt 2010 Jammen Dennis, en Nordeck 15 har så speciel en opbygning grundet den ballast-tank den har. Jeg kender ikke andre bådtyper af den størrelse som ser sådan ud, og som kunne laves om til en Nordeck 15 efterligning, og til hvilket formål ?
    Og jeg har aldrig hørt om dette skulle være et problem. Du skriver, at der er ekstremt mange efterligninger af en Nordeck 15. Hvor kommer den viden fra ?


  • #20   23. okt 2010 Andre er begyndt at støbe udenpå en org. Nordec, og mange af dem er samlet skævt hvilket medvirker at de sejler skævt( ligger sig på siden) når de er oppe at plane. Vi var selv uheldige at få fat i sådan en kopi, der var intet der passede mål mæssigt fra en org. men den lignede en rigtig. Og den vi havde , havde træ lige under fiberen i bunden, som var rådden eftersom den også var åben i kølen!!!

  • #21   24. okt 2010 Hmmm..........Dennis. Jeg tror hvis, at du bare har været uheldig og få fat i en "enlig svale".

  • #22   24. okt 2010 Tror jeg ik, for der er blevet støbt flere af dem i Mellerup V Randers.

Kommentér på:
er dette en god nybegynder båd?

Annonce