{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.187 visninger | Oprettet:

Lars S
Lars S
Tilmeldt:
6. nov 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Slæbested og størrelse af motorbåd {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at købe min første motorbåd, som enten bliver en ørnvik 470 - 510 eller 540. Den skal anvendes uden fast bådplads, dvs. via diverse slæbesteder. Det jeg gerne hører er hvad sådan en alm. amatør som jeg med rimelighed kan håndtere med en alm. familiebil op og ned af slæbested. Jeg tænker som sådan ikke på hvad der er lovligt i forhold bil / hvad der må trækkes.......:-)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Slæbested og størrelse af motorbåd
  • #1   6. nov 2010 Se på din registreringsattest , der står hvor meget du må slæbe

  • #2   7. nov 2010 Og på dit kørekort smiley

  • #3   7. nov 2010 Vores er en rimelig tung 18 fods og det går fint. Men anbefaler el-spil, vores båd løber så hurtigt af traileren, at en person ikke kan holde den.

  • #4   7. nov 2010 din bils max påhængsvægt afgør det , en båd på 3 tons er intet problem at tage op eller lægge i hvis man ved hvordan,
    Hvis man ikke kan tage sin båd op eller i ,,manuelt risikerer man at trække meget i stykker med et elspil.


  • #5   7. nov 2010 Hvis man har valgt fra starten, at man ikke vil have saltvand op over fælgene på sin bådtrailer, og båden derfor næsten skal "vippes" af traileren, og igen hives op over en spids vinkel, ja så sætter det sine begrænsninger på bådens størrelse.
    Og hvis man kan tåle at bådtraileren får vand på sig, og man kan bakke så langt ud, at bådens agter-ende når vandet, ja så kan du sgu` køre med så stor en båd, som bilens trækkrog er godkendt til.
    Køb et godt spil til traileren, hvis båden er tung. Og er båden ekstra tung så køb et el-spil.


  • #6   7. nov 2010 Hvilken bil har du? har altså meget at sige!

  • Lars S
    Lars S Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #7   7. nov 2010 Tak for indlæggene. Har nok tænkt mig at købe et af de der Ørnvik Cruiser færdigsæt med trailer, båd og motor, som anført enten 470 eller 510/540. Traileren er vist ikke født med el-spil, men det vil jeg være obs på, men mon ikke det går uden el hvis det er 470´eren og et godt spil i øvrigt. Øsen er pt en Mondeo.

  • #8   7. nov 2010 Lars S.

    Tror bestemt godt, du kan klare det uden problemer.


  • #9   7. nov 2010 Lars hvilken mondeo? hvad motor er der i den!?

Kommentér på:
Slæbested og størrelse af motorbåd

Annonce