{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.902 visninger | Oprettet:

vandscooter lovlig. jetski ?? {{forumTopicSubject}}

hej alle. jeg præsenterede min problemstilling i den foregående debat vedrørende legaliseringen af vandscootere, men fik ikke rigtig noget konkret svar, så starter en ny mere specifik tråd.

sagen er den at jeg fra flere sider nu har hørt at det kun er ce godkendte vandscootere der er blevet lovlige, og at stand-up jetski stadig er no-go på åbent hav.

jeg sidder dog tilbage med et stort spørgsmålstegn da ingen konkret har kunne fortælle mig hvilken lov der nu forbyder dem, da hele vandscooter bekendtgørelsen er sat ud af spil.

jeg bliver henvist (af bla. steen fra jet-trade) til direktiv 94/25/EF som omhandler reglerne omkring ce godkendelsen. dog er der 2 punkter som er direkte modstridig med folks udtalelser.

1) motordrevne vandscootere mv, er på "undtagelseslisten":

"Undtagelser
I direktivets artikel 1, 3 a. nævnes de fartøjer, der ikke er omfattet af direktivet. Heraf kan nævnes: Fartøjer beregnet til kapsejlads, kanoer og kajakker, gondoler og vandcykler, windsurfingbrætter, motordrevne vandscootere mv., originale historiske fartøjer, forsøgsfartøjer (der ikke senere markedsføres i EU), fartøjer bygget til eget brug (der ikke inden for fem år efter bygningen markedsføres i EU), undervands-, luftpude- og hydrofoilfartøjer, samt fartøjer der specielt er beregnet til at skulle have en besætning og til at benyttes til erhvervsmæssig passagerbefordring. "

2) direktivet gælder kun for fartøjer mellem 2,5 og 24 meter, og min superjet er 2,25

- så er der nogen der sort på hvidt kan bekræfte enten om jeg har ret, eller hvor præcis jeg kan finde på skrift at min jetski er ulovlig at sejle på?

kilde: (link fjernet)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  vandscooter lovlig. jetski ??
Kommentér på:
vandscooter lovlig. jetski ??

Annonce