{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.758 visninger | Oprettet:

Køb af båd der har været sunket {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Har fundet en billig båd med en 4,3 V6 indenbordsmotor. MEN båden har været sunket i sommers, men er blevet renoveret op igen, ved ikke hva det er der er blevet lavet, men mortor kan godt starte.

Er der noget jeg skal kigge grundig efter? eller skal jeg holde mig fra den?

På forhånd tak


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af båd der har været sunket
  • #1   27. dec 2010 Tjaaa..............man kan jo være heldig, og få en skude ok igen efter den har været under vand.
    Men personligt ville jeg ALDRIG købe den. Der vil sgu` altid være stik, kontaktorer, klemmer m.m. som med tiden får det dårligt efter det har været nede i vandet. En sådan skude, kan få utrolig mange følgefejl. Du kan dog også være heldig, at alt er som det skal være, men en sådan chance gad jeg ikke at tage, med mindre prisen på skuden er der efter.


  • #2   27. dec 2010 Ja, en båd der har været sunket repræsenterer sjældent nogen værdi. Alt der har været i berøring med søvand er som ofte ødelagt, og nemme løsninger med varme, udskiftning af synlige defekter mv., giver sjældent en langtidsholdbar løsning.

    Hvad skal båden koste ?


  • #3   27. dec 2010 Melder historien om hvor langt ned den har været gået for hvis den bare har ligget på maven i havnen er det jo ikke helt under den har været så er det jo heller ikke alle el dele der har været i berøreing af saltvand men jeg ville få en fagmand til at tage med ud og virkelig gå den i gennem for osmose samt defekt el system osv

  • #4   27. dec 2010 Rene :hvordan dælen sku den få osmose , af at gå under ?
    hvis jeg skulle købe skal den være såbillig at jeg kunne få dækket 80% af en total el renovering


  • #5   27. dec 2010 Tak. for svarene. Kan godt være man skulle holde sig fra den.

    Prisen er ca. 25000 båden er fra 88


  • #6   27. dec 2010 hvad er det for en ? og hvad ville den ha kostet hvis ikke den havde været sunket ?

  • #7   27. dec 2010 michael b osmose kommer af vand der kommer ind til glasfiberen og skaber Glasfiber pest og da der er mange ting der er skruget fast til båden via glasfiberen inden fra er der muligheden for at havvand kan komme ind til glasfiberen


  • #8   27. dec 2010 Det er en Sea Ray 180 og fra 88. Ved ikke hvad den vil koste hvis den ikke havde været sunket, hvad vil i mene?

  • #9   27. dec 2010 Rene : det er efter min bedste overbevisning ikke korrekt. men skal vi debattere det mere, må vi lave en selvstændig tråd.

  • #10   27. dec 2010 den tror jeg at jeg kender , hvornår er den sunket ?

  • #11   27. dec 2010 michael b
    http://www.danskebaadejere.dk/Tips%20og%20Gode%20Raad/Overflade%20behandling/Glasfiber%20pest.aspx
    Her kan du læse om glasfiber pæst


  • #12   27. dec 2010 Michael B- Det var i sommers.

  • #13   27. dec 2010 Rene : kender godt til osmose /glasfiberpest, .
    Mads så er det ikke den , jeg synes 25 lyder billigt jeg hørte om en 3.0 der er pæn og iorden der står til 450000 kr men kender du ikke en der kan tage med ud og kigge den igennem , 25000 så ville jeg overveje og tjekke den.


  • #14   27. dec 2010 altså 25000kr for en searay 180 er sku billigt nok

    men der ha være nogle fejl med motor så som at den ka begynde at ruste indventigt hvis den ikk er renset ordentligt igennem, og olien er skiftet,

    og så ska du os være forberedt på at el/ledninger ville ha en chance for at kunne ihre men hvis man er en lille smule fiks på fingerene, og alt er lavet som det nu ska være ser jeg ikk noget stort problem ned at købe den.


  • #15   27. dec 2010 hva er osmose /glasfiberpest endeligt

  • #16   27. dec 2010 fordi en båd har været sunket og bliver hævet risikerer man ikke at der kommer osmose.

    Båden tørrer helt ud igen når den er bjærget, og det udvikler sig ikke til noget.

    Osmose er en langvarig proces og kommer ikke over uge eller måned.


  • #17   27. dec 2010 Søren L

    erdet rådenskab i selve skroget så derkommer usynelige huller eller er helt nemlig helt blank


  • #18   27. dec 2010 Osmose er vand der går i forbindelse med glasfiberen, dvs at der udvikles små blærer på størrelse med en lillefingernegl på undervandsskroget. De lugter af eddieke hvis man prikker hul på dem.

    De eneste både jeg har oplevet det på er ofte ældre glasfiberbåde der er 20-30 år gamle hvor man ikke har haft helt kontrol over luftfugtigheden i hallen på værftet da båden er bygget.

    Fordi man lægger sin båd i vandet i nogen måneder eller en sæson uden den er bundmalet får båden ikke osmose. Gelcoaten er tæt og tillader ikke vandet at gennemtrænge, og det gør en ordentlig oplagt glasfiber heller ikke.

    Der er mange herinde der har misforstået betydningen af osmose og tror at det er noget der udvikles hurtigt samt at alle både kan få det. Det er langt fra tilfældet.

    Båden kan også sejle fint i mange år selvom den skulle have osmose. Det er ikke katastrofalt og ødelægger som sådan ikke noget.

    Har man en båd med osmose skal glasfiberen høvles af indtil blærene er væk, og man vander/vasker derefter den rå fiber jævnligt igennem nogen måneder hvorefter at bunden bygges op igen og afsluttes med ny gelcoat eller epoxy.


  • #19   28. dec 2010 Nu skriver du at den er renoveret, men du ved ikke hvor meget....

    det ville jeg starte med at finde ud af.

    dernæst er 25.000,- jo ikke alverden, og hvis motoren starter ( husk at kontrollere at den også kan sejle, så motoren bliver tjekket under belastning ), så ser jeg ikke de store problemer i det....



Kommentér på:
Køb af båd der har været sunket

Annonce