{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vægt på trailer
  • #2   29. jul 2018 Tænker du må kigge lidt på motoren.. er det en død 1,0 så skal du nok ikk forvente den kan hive en 28fods op.. hvor imod en 1,6-2,0 eller sådan noget har mere overskud til at trække en båd op..

  • #3   29. jul 2018 Det kommer vel mere and på hvor stejl er slæbestedet.
    10 % stigning eller 25 %.

    Lægger der tang snask der er der glat for alle biler.


  • #4   29. jul 2018 Da jeg fiskede meget med min kammerat fra hans båd, total ca 750kg, foregik det med en gammel VW Polo 1.4 med 60 hk og den klarede det fint selv i stejle slæbesteder😁

  • #5   29. jul 2018 smiley super så virker det vel fint..

  • #6   29. jul 2018 Det er som regel ikke motoren der sætter grænsen, men vejgrebet på forhjulene.
    Kugletrykket på traileren betyder meget, da vægten på kuglen fjerner vægt fra forhjulene.
    Et gammelt tryk er at man ikke trækker båden de sidste 40-50 cm op på traileren. Det gør traileren bagtung, så den laver løft i trækkuglen, hvilket gør en stor forskel når båden skal op.

    Om ikke så længe kan jeg berette om hvordan en 80 hk clio klarer ca. 1t båd + trailer på et stejlt slæbested smiley smiley


  • #7   29. jul 2018 det afhænger meget af udvekslingen i gearkassen, mange mindre biler er ofte lettere gearet i 1, samt diesel biler.
    mange nyere turbo benziner, laver allerede ladetryk ved 1500rmp, hvilket gør det nemt, at få båden op uden, at ødelægge koblingen.
    det er ikke størrelsen på motoren, der er afgørende, jeg har trukket min båd op med vores suzuki alto 1.1 2004 utallige af gange, på en meget stejl rampe, på trods af båd og trailer vejer 1100kg og bilen kun vejer 775kg.
    havde en alfa 156 1.9jtd og den kunne altså ikke trække samme båd op.


  • #8   29. jul 2018 Lidt af en "ulv i fåreklæder" sådan en Alto smiley

    Det minder mig om en dag jeg kørte ad sydmotorvejen til Haslev og længere fremme så en trailer med boogie men kunne ikke se hvad der trak den.
    Traileren havde en hældning frem på vel nok 15grd.
    Senere så jeg den hang på en SMART men den kunne da køre 90km/t.


Kommentér på:
Vægt på trailer

Annonce