{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Motorsejler for sejl?
  • #1   15. maj 2011 Næsten alt kan sejle med sejl, bare ikke lige godt. En motorsejler kan måske ikke sejle så hårt op mod vinden eller krydse som en "rigtig" sejlbåd, men så har den sikkert andre fordele. feks. er det nok mere hyggeligt at sejle i motorsejler når det pisser ned :o)

  • #2   15. maj 2011 En motorsejler krydser man skam også fint med, og er en udemærket sejlbåd. Den er dog langt fra så hurtig for sejl, som en rigtig fuldblods sejlbåd. Men den har så nogle andre fordele. Den har meget mere plads, da den ikke er så slank opbygget. Og navnet siger jo også sig selv, at skuden har både sejlbådens og motorbådens forskellige egenskaber.
    Og som Leif skriver, så kan stort set alt gå for sejl. Jeg var på en teambuilding tur for et par år siden, hvor vi bl.a. skulle sejle i kanoer nede ved Ry. På et tidspunkt skulle vi sejle over en større sø, og det blæste ret vildt. Så vi sprættede en 200ltr klar plastsæk op, og satte den op på en åre i fronten, og så lå den ene person ned, og holdt fast i åren med sine ben, og begge arme til at holde fast i bunden af vikinge-sejlet. Jeg sad nede bag i, og brugte kun min åre som ror. Der skal her siges, at det så åndsvagt ud, men vi kom dobbelt så hurtigt over den sø, i forhold til de andre 11 kanoer.


Kommentér på:
Motorsejler for sejl?

Annonce