{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.183 visninger | Oprettet:

Ligger skævt i vandet. {{forumTopicSubject}}

er der nogen der kan svare på hvorfor min båd ligger skævt i vandet. Det drejer sig om ca. 7 cm. når mn måler på vandlinjen i bag. jeg har bordet huller på 8 cm. i diameter, da jeg har hørt at en Sheltlan kunne tage vand ind, dog ikke de nyre min er fra 1992
jeg har lavet hul under batteriboks i bag, i toiletrum i cabinen. . indvendigt, skum og træværk er fuldstændigt tør lige som nyt. Båden gjorde det ikke i start det er noget der er kommet efter ca. 1 mdr. i vandet.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ligger skævt i vandet.
  • #1   28. jun 2011 syv cm lyder rimelig vildt.

    men nogle både er designet så de ligger lidt skævt i vandet. ( modsat af rotation fra skruen.

    så liger båden helt lige nå den sejler.


  • #2   28. jun 2011 Den ligger næmlig ikke lige når jeg sejler, den krænger helt over til styrbord. Det der undre mig er at den ikke gjorde det i start, så jeg var jo faktisk sikker på den havde taget vand ind, som jeg havde fået oplyst var et problem med tidligere modeller.


  • #3   28. jun 2011 alle shetland er utætte i samlingen ved fenderlisten

  • #4   28. jun 2011 hvor løber det vand så hen?


  • #5   29. jun 2011 Hulle er bordet i styrbordsside, siden den krænger til. Et hul bagerst i båden under batteri - to huller i toiletrum, lige foran styrepult. Begge steder har jeg pillet skum ud ned til selve skrog. Træ og skum er helt som nyt intet fugt. I toilet rum sidder der en prop. Båden ligger også skævt i vandet når der ikke sejles, ca. 7 cm.s forskeld målt til vandlije. Jeg ved ikke lige hvad du mener med ror anode.

  • #6   29. jun 2011 Glemte helt at skrive at jeg inden jeg bordede store huller borede lille hul og satte trykluft på, for at se om dette kunne fremkalde fugt plet udvendigt på skrov, intet at se.. Det knagede godt indvendigt.


  • #7   1. jul 2011 prøv at se om bunden buler indad i den ene side for det kan sagtens være derfor hvis det ikke er fordi vægtefordelingen er skæv

    hilsen Hasse


Kommentér på:
Ligger skævt i vandet.

Annonce