{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
953 visninger | Oprettet:

budget større speedbåd/motorbåd {{forumTopicSubject}}

Hej. må jeg høre ca hvad i bruger om året på vedligehold af jeres glasfiber både. tænker 25-30fod der lægger fast i havn. hvor meget koster service på motor og drev pr motor det er jo ofte noget v8? tænker man kan lave det selv efter de første par år, hvis man har set det nogen gange eller kan finde noget youtube.
forsikring, havnepenge og brændstof er jeg selvfølgelig klar over.
speedbåd på trailer koster jo ingenting smiley


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  budget større speedbåd/motorbåd
  • #1   29. sep 2018 tror det er meget meget invidiuelt, da havnepriser er forskellige fra havn, til havn, opmagasinering er forskellige priser, og som du selv nævner afhænger det, af hvor meget man kan selv, samtidigt hvilken årgang båden er. og hvor meget tid man har til at sejle smiley

    som udgangspunkt tror jeg først og fremmest du skal undersøge hvad det koster at have båden liggende i havnen, hvad det koster en vognmand at tage båden op, og i.
    samt opmagasinering af båden i vinter halvåret.
    hertil skal du huske polering bundmaling mm hvad det koster diesel, olie, oliefilter, diverse ting der skal vedligeholdes.
    hertil brændstof afhængigt af hvor meget i sejler.


  • #2   30. sep 2018 havnepengene har jeg styr på. der er en optagning og ilægning med i prisen og vinteropbevaring udendørs på pladsen, hvis man køber helårsplads og vil nøjes med at have den på land udendørs.
    det er primært service og hvor meget den skal passes, males bundsmøres osv. jeg var interesseret i at høre lidt om, da jeg aldrig har haft båd med indenbordsmotor er der mindre service på diesel eller er det det samme?. der er vel også noget service på fyr og gaskomfur osv?


Kommentér på:
budget større speedbåd/motorbåd

Annonce