{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.316 visninger | Oprettet:

Transport af båd {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg endnu engang stødt ind i et af de samme problemer omkring transport. Jeg er kommet i besiddelse af en lille fin vivacity som ligger fuldt rigget til i sydhavnen i københavn men jeg har bådplads i nibe. Jeg vil jo så gerne have den herop men jeg synes de priser som fragtfirmaerne udbyder er enorme. Hvad gør jeg. Er der et sted jeg kan leje eller låne en sejlbådstrailer. Alle de udlejningsfirmaer jeg har ringet til har kun haft traulere til motorbåd - også til 25 fods. Men det er kølen der er problemet. De mener at det vil være uforsvarligt at transportere den på en sådan. Hvad gør jeg. Er der nogle der har gode erfaringer.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Transport af båd
  • Peter v
    Peter v Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   9. aug 2011 er det ikke bare at bygge et stativ og så på en maskintrailer.? hvad forlanger vognmændne i transport.?

  • #2   9. aug 2011 Sejl den til Nibe, det har båden også bedst af.
    Der ligger sikkert nogle i nyhavn du kan følges med noget af vejen.
    Evt. kender jeg måske en der vil sejle turen for dig.


  • #3   10. aug 2011 Ja ring til en vognmand og risiker at din mast bliver bukket og mange andre ting. Jeg kan enormt godt lide Jan's forslag - det er en lang tur men det burde ikke være noget problem for en der har sejlet både i mange år. Det har jeg så ikke, men det kan da være at jeg kan finde en. Håber at Jan vil hjælpe mig..

  • #4   10. aug 2011 Med andre ord så ville det være klogt at gå ud og søge efter en gast - det kan man måske ikke i dette forum??

  • #5   10. aug 2011 Jeg synes godt nok Jan har fat i den lange ende - en forlænget weekend hvor jeg lærer båden at kende. Jamen det er jo lige præcis derfor vi har købt små sejlbåde, lære dem og havet at kende og komme tættere på det frie liv på havet. Naturligvis!!!

  • #6   10. aug 2011 Det vil sige du vil hyre en sejler for at hjælpe dig sejle den hjem ?

  • #7   10. aug 2011 PM. er sendt.


  • #8   12. aug 2011 Nu sidder jeg og tænker og får en ide. Båden jeg har købt er en vivacity 21. Den er dobbelt kølet og de vognmænd som har transporteret den har simpelthen blot ladet den stå på kølen også ellers støttet den i siderne. Tilfældigvis har jeg en gammel bådtrailer til 20 fod - men den er flad til motorbåde/sejlere. Men den kan sagtens klare vægten. Den har kørt rundt med en 20 fods motorbåd med 50 hk motor. Hvad om jeg brugte den - fx konstruerede nogle brædder i siderne hvor de to dobbeltkøle kunne stå og hvile også ellers fikserede den på alle leder og kanter med bånd og opklodsning. Mon ikke det kunne klares - hvis nu jeg tager turen stille og roligt og kører rigtig, rigtig pænt.....

  • #9   13. aug 2011 Sejl den dog der over det er da meget billigere og nemmere....

Kommentér på:
Transport af båd

Annonce