{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.714 visninger | Oprettet:

Kenneth A
Kenneth A
Tilmeldt:
16. jun 2006
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19

Hjælp til 1. gangs bådkøber?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Overvejer at købe båd. Har aldrig haft andre både end en lille jolle med påhængsmotor. Så min viden (eller mangel på samme) er hvad jeg har hørt fra andre og fra min afdøde stedfar, som har sejlet på de syv verdenshave.
Hvordan kommer jeg i gang? Vil gerne starte med et duelighedstegn. Men der findes vel flere typer? Speedbåds bevis etc.???
Derefter skal jeg jo finde en båd..... Det skal ikke være noget vildt og voldsomt og beløbet har jeg tænkt på skulle ligge omkring 100k. Og hvilken båd er jeg på udkig efter: Ja, der er jo ønsker og så fornuft. En flot gammel motorbåd bygget i træ er jo rigtig flot, men kræver jo nok en del vedligeholdelse... Så dette skal jeg nok holde mig fra, selvom det er mit største ønske... Så er der "plastikbådende".. Glasfiber, . Skal nok kun bruges til lidt dagssejlas og lidt småfiskeri. Måske til vandski..Skal have plads til familien på 4 personer.
Som I kan se, er jeg i vildrede, da det er nyt for mig. Dog har jeg altid ønsket mig at komme til at sejle... Og dag måske med en sejlbåd...
Kan I hjælpe mig mig med at komme videre? Der er nok en del flere spørgsmål der skal besvares inden jeg kommer i gang, men må vi tage efterhånden som de kommer...
Mvh


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hjælp til 1. gangs bådkøber??
  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #1   16. jun 2006 Hej Mark

    Den ser ikke helt tosset ud. Dog vil jeg nok gerne have en der er lidt større, men ikke større end den kan komme på trailer uden problemer. Du er nok inde på noget af det rigtige for mig til at starte med. Det skal ikke være for "svært" at komme igang. Prisen på båden er ikke det jeg ser aller mest på, men mere økonomien i drift af båden og selvfølgelig brændstof økonomi. Og lige mht. det: Hvor meget bruger feks denne båd? man måler det i pr time? Set på mange med V8 motorere, men dem tror jeg er alt for dyre i drift eller?


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #2   16. jun 2006 Hej Nikolaj

    Ja, har også hørt meget godt om det fabrikat...

    Bare kom med jeres erfaringer mv...

    Tænker også lidt på kajplads og vinter opbevaring. Jeg kan ikke have den hjemme, så den skal stå et sted.
    Kajpladsen skal sikkert være i Ishøj havn, da det er tættest på. Hvad koster sådan noget?


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #3   16. jun 2006 Og vil også gerne i gang med dette styrebevis. Hvilken typer/udgaver findes der og hvilke er nødvendige og hvor starter jeg..?

  • #4   16. jun 2006 En 445 chaser med 50 hk bagpå er efter min mening lige i den sløve ende..
    Mas 4 mennesker i sådan en, og den kommer virkelig på arbejde.. glem alt om vandski hvis du har folk med..

    ellers en pæn lille båd.. gå ikke under 60 hk hvis du skal have en båd der kan dække dine behov.. bare min mening


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #5   16. jun 2006 nå, emne er ændret???
    pyt med det. Det er stadig det det handler om..

    Hvis nu man skal op og have plads til 6-8 personer, skal man så meget højere op i pris?
    Men ellers, I gæve sejlfolk, kom med nogle gode tips og idder, så jeg kan komme i gang...


  • #6   16. jun 2006 Her er 2 gode bud på en båd med plads til 6-8 pers. og nok heste til at trække lidt også.. Ved ikke om det er den type du leder efter.. Begge koster under 100 kilo, og er forholdsvis nye, "billige" i drift, og kan med lethed trailes..


    http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=6008498

    http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=5041848


  • #7   17. jun 2006 hvad med denne gamle klassiker..
    med en VP diesel
    det er sgu lidt min drømmebåd bare med en lidt større maskine.
    den var originalt monteret med en volvo b20 motor med mellem 115 og 130 hk


  • #8   17. jun 2006 øhhh det glemte jeg lige (link fjernet)

  • Christian P
    Christian P Tilmeldt:
    mar 2005

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 10
    #9   18. jun 2006 Hey... Min båd er til salg.. den kan både trække vandski og det hele + plads til 4 personer...
    Kig i min profil hvis d er..
    MVH Christian P


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #10   19. jun 2006 Mark B. Import af båd... Skal der betales en afgift ??


    Charlie N.. Rigtig gode bud.. Specielt den første. Tænker på, kan så den en type båd overhovedet have en overdækning? Tænker på, hvis det bliver dårligt vejr på en tur og man vil i læ..

    Jan S.. kan ikke se noget på dit link.



  • #11   19. jun 2006 Hej.. Ved ikke om du har lagt mærke til det, men den første er også en bowrider, dvs. den er åben ude foran... Man kan få lavet en høj kaleche, så det er ikke noget problem... og der er jo en lille kaleche til hullet foran, bare så det ikke regner ned... Du kan også vælge en lukket model, men så har du ikke så meget plads til gæster ombord.. og hvis i ikke planlægger at skulle overnatte i den, så er en bowrider en super båd...

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #12   19. jun 2006 Tænkte nok eller regnede med der nok ville være en lille hage ved import... Ligesom med biler..

    Fin båd du har... Og bil... Du er kun 19 år? Er det fars bil? eller har du scoret i lotto smiley

    Tror jeg må have en båd der er lidt større, men jeg er i tvivl. Skal ud og fysisk se hvor stor en båd i virkeligheden er når den er som din.
    Har haft kig på nogle både på omkring 6 meter. Men de er måske for store at have ... Ved det ikke,....


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #13   19. jun 2006 I Jylland findes billige huse. På Sjælland er de samme huse 3 gange så dyre.... Det er sgu derfor mine kollegaer i det jydske køre i fede biler :)... Spøj...

    Er kommet frem til at båden skal være min 6 meter. so far so good.

    Bayliner, askeladen etc. Hmmmmm ikke nemt...


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #14   19. jun 2006 Og en lille ting til.. En 4 takt motor vil være at foretrække.

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #15   20. jun 2006 Nå gutter, er der flere gode ideer? Jeg savner sgu stadig hjælp.. Som total nybegynder er det ikke nemt.

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #16   20. jun 2006 Har ellers tjekket mange af jeres både ud. Hold k... hvor er der mange fede imellem og når jeg tænker på at mange af jer er ret unge... Og jeg er 37... Men ok, der er jo både bil, kone, børn, hus og kanin der skal holdes...
    Og både med V8 motore i der æder 60 liter benzin i timen... uhhhh... Dyr i drift. Men fede, det er jeres både. ingen tvivl.


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #17   20. jun 2006 Og efterhånden tror jeg den båd jeg nok skal gå efter høre under betegnelsen "daycruiser"... Altså ikke ren speedbåd, men lidt familievenlig udgave.

  • #18   20. jun 2006 der er en crescent 21 dc i den blå avis til 88k der er en diesel i.


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #19   20. jun 2006 Uha jo, jeg er skam rigeligt tilfreds med det jeg har opnået... Men mangler bare lidt eller et sted hvor der er fred og ro og hvor vi kan more os alle sammen eller bare undertegnede med et par gutter... Både vandsport, men klart også lidt fisketure...
    Havneplads ser ikke tosset ud i Ishøj havn. Rimelig pris...
    Forsikring,, tjaaaaa, aner ikke hvor meget det ligger .
    i... Men mon ikke det ligger inden for 5k om året??


  • #20   22. jun 2006 heppa
    jeg har en askeladden 605
    115hk bag på
    med 2 pers. går den 32 knob, planer ved 14 knob
    vi var 5 voksne og 4 børn i der gik den lige over 30 knob
    jeg ved ikke hvad den koster brugt, ved kun de holder prisen, har stærkt stabilt skrog, ved fuld gas 5800 omdrejninger bruger den 46 l pr.time øv, men tager du 10-20% af gassen bruger den under det halve.
    der kan sidde 9 pers. i med føre.
    jo jeg er glad for min lille askeladde.
    hvis du bor ved ishøj så tag ned til tempo både og se dem der.

    jan


  • #21   22. jun 2006 ps
    giver 6500 i forsikring om året hos alm brand


  • #22   22. jun 2006 og og kender en der har en 445chaser i vallensbæk, kunne jo være han ville give en tur, min er i svanemøllen, men hvis du kommer her forbi en ,så giver jeg gerne en test tur

  • #24   22. jun 2006 Se også her... Kan der være ugler i mosen..

    http://www.scanboat.com/dk/BoatSaleAdvert.asp?strSagsnr=0541515


  • #25   22. jun 2006 Siger ikke at der er det, men det er godt altid at være opmærksom....

  • #26   23. jun 2006 der er sgu ged i den !!

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #27   23. jun 2006 Ser underligt ud.. Tror klart den i dba er forkert...

  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #28   23. jun 2006 ->Jan K. Tak for tilbudet. Jeg bor tæt på Ishøj, som også vil være der en båd evt. skulle ligge. Jeg må ned og kigge igen...

    Jeg har nu bestilt tid til speedbådsbevis... Så langt så godt. En dags kursus..

    Men er stadig meget tvivl om bådtype, model... Skal det være speedbåd eller en mere hygge lign båd...


  • #29   23. jun 2006 gi lyd og du får en tur i en 605 fin lille fam. båd
    vi har faktisk sover 3 børn + voksne i den og vi sov godt:)


  • Kenneth A
    Kenneth A Tilmeldt:
    jun 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #30   23. jun 2006 jo tak.. jeg vil stærkt overveje tilbudet... Den ser rigtig lækker ud din båd...
    Må jeg spørge hvad sådan en står i? Hvad koster den at have liggende?


  • #31   23. jun 2006 uha jeg købte den over tyskland
    ca 270000dkr
    med gps ekkolod + små ting
    båd plads 3800kr pr sæson 1500kr for vinterplads inden dørs
    forsikring 6500 pr år
    + benzin og de dimser man ikke kan lade være med at købe


Kommentér på:
Hjælp til 1. gangs bådkøber??

Annonce