{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.452 visninger | Oprettet:

Helge P
Helge P
Tilmeldt:
25. jul 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23

Vandscooter forsikring... {{forumTopicSubject}}

Mojn knægte!!!

Jeg går med tankerne om at købe en vandscooter, med min. 110HK, og nyere end 7/98....
Men det er også der, jeg bevæger mig ud på savannen, da jeg ikke ved noget om sporten!!!
Jeg er i fuld gang med at læse op det, men synes at forsikringer finder man ikke så meget om, og der vil jeg gerne have noget mere at vide om pris ved ansvar og kasko..
Vil ringe til forsikringer, men vil gerne have noget i rygsækken så jeg kan handle med dem;-)

OBS.
Hvad er der af vedligeholdelse på sådan en fætter??
Er der nogle mærker der er bedre end andre? Vil gerne have en Seadoo??
Holder trykladede lige så godt, som dem der ikke har tryk?? (passer godt på mine ting, driftsvarme, kvalitets vedligeholdelse, rengøring og opbevaring)

Håber i kan hjælpe mig lidt drenge;-)


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vandscooter forsikring...
  • #1   26. feb 2012 glem alt om at forsikre den, det er nærmest umuligt i dk samt udlandet. Det siges at codan forsikre vandscoterer, men jeg har ringet 3 gange med samme afslag.
    Sø assurrencen ærø skulle eftersigne arbejde med en ansvars forsikring, men den kommer først senerer i år.
    Seadooen er en fin racer, hvis du ikke selv kan skrue i den ville jeg nok vælge en uden trykladning, samt det koster kassen at skrue i de nye 4takt hvis der sker noget.


  • Helge P
    Helge P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #2   26. feb 2012 Tak for svaret Kenneth, men hvordan kommer jeg så på vendet, når der ikke er forsikring på den??
    Jeg havde planer om en 2 takter...


  • #3   26. feb 2012 Der er ingen krav til forsikring for at være på vandet, så bare få købt en vandknallert, og kom i vandet..

  • #4   26. feb 2012 Jet traden der kan du får til 1400

  • #5   27. feb 2012 Forsikring er ikke nødvendigt på vandscooter. Det eneste krav er ce godkendelse af vandscooteren, og det er fuldt ud lovligt at sejle i de danske farvande idag med dem...
    Prøv evt at tjekke min, nu du skriver du søger vandscooter.


  • Helge P
    Helge P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #7   28. feb 2012 Jeg kigget på en Yamaha Gp1300R fra 2007, som har sejlet 55 timer og er en 2 takter....

    Nogle erfaringer med denne maskine??? Thomas, tak for tilbudet, men vi er for langt fra hinanden!!!


  • #8   28. feb 2012 Langt fra hinanden? Jeg hentede den da dernede fra hvor du kommer fra. smiley
    Og det er jo lige præcis sådan en maskine som du snakker om?


  • Helge P
    Helge P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #10   28. feb 2012 Som Brian siger!!! Det er ikke hvad har budgetteret mit køb til!!

  • #11   28. feb 2012 Hvis du ikk har 500 kr til brug kørsel, hvordan i alverden vil du så kunne få råd til at bruge den?


  • #12   28. feb 2012 Tror han siger at han ikke vil bruge 64 kg på legetøj

  • Helge P
    Helge P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #13   29. feb 2012 Tak Kenneth!!!

  • #14   5. mar 2012 BRIAN S:

    Vil meget gerne have du uddyber din lille personlige vurdering af de forskellige mærker..?

    "Den korte version hedder:
    Seadoo er hurtigst men mest service krævende
    Yamaha er langsomst men utrolig let at holde ( læs holdbar )
    Kawasaki lægger sig imellem."

    For en Seadoo kræver da bestemt ikke mere vedligeholdelse end de andre maskiner. Den skal have ét årligt service, og hvis det ikke er noget man selv vil rode med, så koster det 3100 kr. ved Jet-Trade.

    Derudover er Seadoo de eneste maskiner der er ferskvandskølet af alle mærkerne. Saltvandskølede motorer kører med en arbejdstemperatur på 60 grader, da saltvand krystallisere ved højere temperaturer, hvorimod en ferskvandskølet motor kører ved 87 grader. Og med så højtydende motorer får du et mindre slid med en ordentlig arbejdstemperatur, og derudover ved vi jo allesammen hvordan saltvand med årene tære på en motor.

    Ja det er fuldstændig rigtigt at det kan være en dyr affære hvis en seadoo går i stykker, men overholder man ellers service og vinterkonservering, så har du en enorm driftsikker motor. Jeg har en kollega der udlejer Seadoo GTI vandscootere i Grækenland, og hans scootere går i gennemsnit 1200 timer om året, og han har ingen problemer så længe han holder service på dem.

    Mvh. Simon

    www.jetgames.dk


  • Helge P
    Helge P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #15   5. mar 2012 Jetgames, jeg har faktisk hørt det samme fra flere steder!!!
    Men forstår godt din pointe med køling!!!


  • Helge P
    Helge P Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 23
    #17   5. mar 2012 Brian: Dit indlæg er total i Yamaha ond..... De ville være stolte af dine ord!!!!

Kommentér på:
Vandscooter forsikring...

Annonce