{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.420 visninger | Oprettet:

Yamaha F50 på shetland F4 {{forumTopicSubject}}

Hej alle jeg er nu blevet færdig med at renovere en gammel shetland F4, den har været strippet helt og alt skum er fjernet og nyt gulv og ny kabine er monteret.

Har nu lige været ude for at afprøve den med en gammel evinrude 70 fra 1977 og det var dælenme en dyr fornøjelse hehe.

Forbrug ca 30 liter i timen ved 30kmt, ved maksfart som var ca 55kmt tør jeg slet ikke tænke på.

Nu er mit spørgsmål, har fået et godt tilbud på en yamaha F50 fra 2000 den er med karburatorer,

nogle der har erfaringer med om det er til at betale brændstof med såden en fætter og er den stor nok til min båd.

er ikke så intereseret i topfarten bare den kan komme op og plane og nå ca 40kmt så er jeg tilfreds.

skal mest bruges til trolling.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Yamaha F50 på shetland F4
  • #1   18. mar 2012 Har selv en Yamaha 40 hk. 4-takt med karburator på en 19 fods kabinebåd. Det fungere fint, den planer nemt ud med selv 4 mand ombord. Med 2 om bord er topfarten ca. 25 knob, her bruger den omkring 12 liter i timen, sejler vi langsomt bruger den ca. 5 liter i timen.

    Din F4 vejer lidt mere end min og har mere dyb V-bund, så lidt flere hk. gør ikke noget, tror 50 hk. er nok, men med hensyn til benzinforbrug vil en 60 eller 70 hk. 4-takt næppe bruge mere benzin på en tung båd, slet ikke når du ikke behøver at sejle topfart.



  • #2   18. mar 2012 Hmm det lyder sku ikke så dårligt 12 liter ved maks gas så må en 50hk da kunne holde 10 liter i timen ved omkring 20 knob eller hva, hvis det er korrekt er jeg ovenud tilfreds.

  • #3   18. mar 2012 skal vi så ikke se den F4 nu du har fådet sat den i stand smiley

  • #4   18. mar 2012 Jo klart da har lige oprettet den under min profil, sry var lige lidt doven der hehe

  • #5   18. mar 2012 Jeg har haft en f50 magen til på min gamle marina 17 som findes her på gallerriet. en tur fra ry til silkeborg og retur ca 32 km med max 8 knob var forbruget ca 10L.
    Fra horsens til hvidbjerg klit i vejle fjord og retur ca 108 km med en gennemsnit fart på 17 knob i hård sø var forbruget ca 32L.
    Det kan anbefales at monterer hydro finder over skruen hvis båden tung i bag. Klart en tin motor som kun kan anbefales


  • #6   18. mar 2012 Med det forbrug du beskriver, så bliver du godt nok glad for en moderne 4-takt. Det også fedt at kunne have benzin med i båden til en hel dag.

  • #7   19. mar 2012 Ja helt sikkert men kan sku ikke lige blive klog på hvilken motor jeg skal vælge. Hælder mest til yamaha F50 el F60 som kan fåes til 25-30kg men så er de 12-14 år gamle.
    Men har også set et par mariner efi modeller der er noget nyere til samme pris.

    Er der nogle der ved om mariner er gode, de er dælenme billige i forhold til japanerne også som nye.

    håber at kunne holde mig på omkring 30kg, ellers skal jeg ud i nye forhandlinger med finansministeren herhjemme, og der er jeg ikke meget for, da det var hårde forhandlinger at nå til de 30 hehe.


  • #8   19. mar 2012 (link fjernet) jeg ville undersøge om den var iorden , og så byde ham 28000 så er der til et service og transport.

  • #9   19. mar 2012 Det kunne godt være i godt køb. ville ikke selv give 30000 for en mere end 10 år gamel 4-takt på 50 - 60 hk.

    Ved ikke om West i køge stadig har den, men de havde for ikke så langt tid siden en helt ny Honda F50 til 43000, ved der ikke er dit budget, men det er kun 13 tusind mere end hvad mange som du er inde på sælger 10 - 15 år gamle motore til.


  • #10   20. mar 2012 HVAD, tager de stadig 30 kg For en F50. Jeg solgte min årg 2000 med 108 timer i 05 for 28500 kr. (skulle vist have gemt den og solgt nu)

  • #11   20. mar 2012 ja jeg købte en yamaha 115 hk fra 2005 der havede gådet 138 t for 29000 så jeg syndes det lyder dyrt for dem der er nævnt

  • #12   21. mar 2012 Er helt enig priserne er skruet noget i vejret. 25.000 for en yamahe F50 fra 97 er det seneste tilbud jeg har fået.

Kommentér på:
Yamaha F50 på shetland F4

Annonce