{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.292 visninger | Oprettet:

Morten S
Morten S
Tilmeldt:
10. apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ny båd {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er helt ny på dette forum, men håber, at i kan hjælpe mig. Jeg er på udkig efter en ny båd. Jeg har de sidste to år haft en båd sammen med 3 venner (en chaparral 265 ssi). Vi købte båden uden at der var nogen af os, der nogensinde havde sejlet før, hvilket betød at vi fik løn som fortjent. Vi mistede hele bådens værdi i form af tab ved gensalg, samt udgifter til reparationer. I det hele taget var vi, i de to år vi havde den, udsat for usandsynligt mange uheld og ulykker.

Jeg har dog stadig mod på at prøve igen, dog i en lidt mindre skala denne gang. Jeg vil gerne have en båd, der er pålidelig. Den må ikke gå i stykker! Jeg ved godt det er et umuligt krav, men som udgangspunkt skal der helst være så lidt bøvl med den som muligt, da jeg ikke selv kan stå for reparationer. Båden skal kun bruges når vejret er godt til lidt fiskeri, og den må meget gerne også kunne trække vandski.

Prisen på båden må maks være 60-70000, men gerne mindre.

Jeg håber i kan komme med nogle gode ideer, da jeg selv ikke har det store forstand på både.

mvh


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny båd
  • #1   12. apr 2012 Hvis i søger en båd hvor alt virker skal i sætte prisen op efter en ny.
    Der vil altid være bøvl med brugte både


  • Morten S
    Morten S Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   12. apr 2012 Jeg skal ikke købe den sammen med nogen andre denne gang. Båden behøver overhovedet heller ikke være specielt stor. En både med plads til 4-6 personer er helt fint. Kan man ikke få noget nyt i den prisklasse? Jeg har fx kigget på denne båd:

    http://www.dba.dk/oernvik-425-commander/id-74853417/

    Jeg har bare absolut ingen ide om det er noget værre bras.


  • #3   12. apr 2012 så nyt som muligt , det ser ganske fornuftigt ud den du linker til , hvis den er holdt ordentligt ,
    for et par flasker vin og dækning af udgifter er jeg sikker på der er en kyndig der kan hjælpe dig med at gennemgå den , hvis der er noget på sydfyn skal jeg gerne være dig behjælpeligt , men serviceret og så nyt som muligt , det er vejen frem.


  • #4   12. apr 2012 Det var da os noget af en båd og starte med smiley anskaf en med påhængsmotor det er lidt billigere og meget nemmere at have med at gøre og vægten er os lavere så den kan bedre trailes smiley mvh Kasper. Ser fornuftigt ud med den du har kig på

  • #5   12. apr 2012 Dog vil jeg nok vælge en med 4 takts motor! Meget bedre benzin økonomi, bedre motorgang osv

  • #6   12. apr 2012 Opret da lige et par billeder af din gamle charparral! Er sikker på vi er flere som gerne vil se den hvis du har billeder af skuden smiley

  • #7   13. apr 2012 40 hk er nok lige i underkanten smiley

  • #8   13. apr 2012 Hvis det er sådan noget jolleværk i 16-18 fods størrelsen du går efter, så vil jeg mene at du roligt kan gå efter en brugt båd, men relativt ny motor. Det ville jeg gøre hvis det var mig.

    Kig evt efter en Campion 492 explorer det er sku en sødygtig båd til en fornuftig penge når den er brugt

    - Frank


  • #9   14. apr 2012 Køb i Tyskland ihvertfald... Der får du meget mere båd for pengene!

  • thomas k
    thomas k Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Svar: 2
    #10   15. apr 2012 denne ser da meget fin ud til prisen.

    (link fjernet)

    vil sige at til 60000-70000 kan du få rigtigt meget båd i dag .og folk er som regel til at snakke men ,,
    jeg ville nu ikke være så nervøs for båden.de går ikke sådan lige i stykker glasfiber er stærkt. fin den model der passer til dit behov og sats på så ny motor som muligt ..


Kommentér på:
Ny båd

Annonce