{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.729 visninger | Oprettet:

bådmarkedet genrelt pt. er bowridere med udenbordsmotorer virkelig så sjældne? {{forumTopicSubject}}

synes godt nok det er svært at finde en bowrider med påhængsmotor med mindre det er noget 50-60-75 hk der er monteret, og vi snakker altså både på 17-19 fod... ligeså snart man kigger alm closed deck er der masser med store 125-200hk osv,
er det bare så meget mere almindeligt/billigere med indenbordsmotor? de har jo som regel 135hk eller 190 men vejer vel også en hel del mere end påhængsmotor. og tager jo lige en fods plads i kabinen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  bådmarkedet genrelt pt. er bowridere med udenbordsmotorer virkelig så sjældne?
  • #1   2. aug 2012 ja min doral er ce godkendt til 115 hk. så der kunne jo ikke komme større på.

    men ja. man ser dem ikke så tit med volsom motor på.
    derfor er jeg gået over til en princess 25. som jeg er ved og ligge en 4.6 gxi i. det bliver godt. og så med sx drev.


  • #2   2. aug 2012 mon ikke bowrideren er lidt mere ustabile i opbygning ogtungere og derfor ikke så store motorer?

  • #3   3. aug 2012 en 19 fods båd med udenbordsmotor har ofte ret god plads til pass uden at de skal ud i snuden og sidde, også en af grundene til vi kun ville ha med påhæng da vi købte båd, prøv at se på to campion 580 en med ib og ob der er stor forskel .

  • #4   4. aug 2012 Jeg har haft flere Bowridere fra 17 fod og op til 21 fod, og de sæder i snuden, giver altså en masse ekstra plads, som jeg ikke vil undvære, derfor kan en med lukket forende ikke friste mig..

    Jeg har en nyere 17 fods bowrider pt, med 115 hp motor, og den går 86 km/t målt på gps´en med 2 personer om bord, og fartmåleren viser 57 miles, så den viser lidt for meget . . .


  • #5   5. aug 2012 hvorfor vil du ha påhængsmotor ?

  • #6   5. aug 2012 har aldrig haft indenbords motor og synes at det giver mere plads i samme bådtype når det er med påhængsmotor frem for indenbords.
    påhængsmotor er også noget billigere og nemmere at lave service på. og så vejer den som regel mindre.

    selvfølgelig har man så istedet som regel en stor solseng ovenpå og mulighed for badeplatform, men tror jeg skal ud og kigge lidt rundt omkring, kan da godt være det ender med indenbords.
    bowrider bliver et must på min næste båd, rart man kan sprede sig lidt ud i båden når man bare ligger og daser


  • #7   5. aug 2012 Steffen : jeg har en med bowride , stående her ved svendborg , du er velkommen til at se den .helt uden forpligtigelse .men så har du mulighed for at vurdere størrelse og siddepladser . og så dyrt er det altså ikke at vedligeholde.

  • #8   5. aug 2012 hej michael, tør man spørge hvad sån en 18fods båd ca render med en 3.0 indenbords maskine?

  • #9   5. aug 2012 jeg har kun sejlet i den en gang , men har lige spurgt en der har sejlet en del i den , med 2 voksne og legetøj når der er beregnet for strøm 42- 46 mph ,afhængig af bunden/ malings beskaffendhed.

Kommentér på:
bådmarkedet genrelt pt. er bowridere med udenbordsmotorer virkelig så sjældne?

Annonce