{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Ce mærkning {{forumTopicSubject}}

Hej. Er blevet tilbudt en rigtig fin motorbåd, men er meget i tvivl om den har de rette godkendelser ! Det ligner umiddelbart at den er blevet godkendt af ts automobile i Tyskland, har nogle billeder samt et certifikat. Nogen der kan hjælpe ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ce mærkning
  • Alexander C
    Alexander C Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #1   12. aug 2012 Hej Martin

    Det vigtigste er at den er Ce-godkendt. Hvis den ikke er det kan det blive en meget dyr omgang.

    vh

    Alexander


  • #2   12. aug 2012 Der er et gult ce mærke i båden, men den er hverken udstyret med brandslukning i motorrum, hovedafbryder mm. Så kan den vel ikke være godkendt ??

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 6
    #3   12. aug 2012 Her kan der læses en del mere om CE mærkning:

    http://www.sofartsstyrelsen.dk/fritidssejlere/Sider/Huskattjekkeomdinfritidsb%C3%A5derCE-m%C3%A6rket.aspx

    bla:
    Hvilken dokumentation skal jeg bede om, når jeg køber brugt båd?
    Overensstemmelseserklæring samt dansk manual. Derudover skal det tjekkes, hvorvidt stelnummer og byggeplade er den samme som den, der optræder på overensstemmelseserklæringen.

    Hvad er en overensstemmelseserklæring?
    Overensstemmelseserklæringen er fabrikantens eller importørens dokumentation til myndighederne for, at produktet lovligt kan markedsføres i Europa.



  • Alexander C
    Alexander C Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 17
    #4   13. aug 2012 Hej igen

    Normalt i en Ce-godkendt båd skal der være en hovedafbryder. Slangerne skal også være ce-godkendt. Men sprøg efter parpiret hvor der er dokumentation for Ce-mærkningen. Bare pas på for den kan være forfalsket.

    vh

    Alexander


  • #5   13. aug 2012 Et CE mærke skal ikke nødvendigvis være gul/sort den kan også være sort/hvid eller blå/hvid... Fritidsbåde der er importeret til EU efter 16 juni 1998 stører end 2,5 meter skal være CE mærket. Og en båd uden automatisk brandslukning kan ikke være CE mærket... Så hvis båden ikke er fra før 16/06-1998 bør du holde snitterne fra den...

  • #6   15. aug 2012 Jeg har intet forstand på ce mærkning, men er det virkligt et krav at der er automatisk brandslukningsanlæg i en båd? Hvornår er det gældende? Jeg går ud fra at det gælder både med indenbordsmotor.

Kommentér på:
Ce mærkning

Annonce