{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.456 visninger | Oprettet:

Lidt galde (kaleche fabrikant) {{forumTopicSubject}}

Min far og jeg er ved at få lavet kaleche til vores båd, i forbindelse med dette vil vi selvfølgelig indhente tilbud.

Vi har så taget kontakt til en (firma) der bliver varmt anbefalet ved dem vi har snakket med.
Han kommer ud, og måler op osv (bruger 4 timer) og han vil tage hjem og regne på det, så vil vi få besked. Da der er gået en uge, ringer vi for at tjekke op og får så at vide at den er klar syet og klar.

Jeg syntes IKKE at det kan være rigtigt at han ikke engang ringer med en pris inden han går igang med at sy, og nu står vi så overfor at han kommer i næste uge med en kaleche til 15000kr (hvilket er 50% over den pris vi havde regnet med)

Jeg er fristet til at ringe til manden og bede ham om at blive væk, da det ikke var en del af aftalen at han bare skulle gå igang med at sy..

Mit spørgsmål er så: Hvad ville i have gjort hvis i stod i den situation ?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Lidt galde (kaleche fabrikant)
  • #1   8. sep 2012 du er ikke købes forpligte så jeg vil klart afvise ham og sige du ikke har godkend en pris på 15k da han ikke har ringet .. MEN hvis han har nævnt pris mens han målt op er sagen noget anderledes

  • #2   8. sep 2012 Nu ved vi jo ikke hvad der nøjagtigt er sagt eller noget andet.

    Men hvis du ikke har bestilt nogen kaleche, men udelukkende bedt om et tilbud, hvor han så har lavet en opmåling, ja så er det hans problem og ikke dit.
    Jeg undrer mig dog over at han har brugt 4 timer på at lave en opmåling.

    En mundtlig aftale er lige så bindende som en skriftlig, men den er næsten umulig at bevise, så hvis du ikke har underskrevet noget tilbud, og du ikke har aftalt noget som helst, ja så står han med en kaleche, men ingen køber.
    Det er udelukkende hans problem og ikke dit.


  • #3   8. sep 2012 I grove træk lyder et tidsforbrug på 4 timer som en detaljeret opmåling og dermed en ønsket bestilling på en ny kaleche fra kunden. Enhver kalechesmed bør blot ved et billede af en kaleche kunne give et overslag på hvad en tilsvarende koster.

    Forventningen om prisen på en ny kaleche kan variere fra landsdel til landsdel, men en ny kaleche - selvom jeg ikke kender størrelsen på den - kan i mange tilfælde næppe erhverves for jeres forventningspris på 7500,- kr.....
    Håndarbejde, materialer, opmåling mv. løber hurtigt op...

    Hvis I er tilfredse med det arbejde som kalechesmeden har udført, så ville jeg blot acceptere prisen..:)


  • #5   8. sep 2012 Jeg havde nægtet at betale hvis i er sikre på at i kun bestilte et tilbud. men byd da manden 10000 for hans arbejde hvis det er en fin kalesje. han får lidt for hans brøler,
    og i får en ny kalesje til båden for rimelige penge.

    min egen erfaring er desvære at man ALTID skal lave et skriftligt tilbud, da de danske håndværkere har en kraftig dalende moral


  • #6   8. sep 2012 Et løst tilbud kan man jo få over en telefonsamtale. Og en endelig pris når kalechen er færdig. Hvis det telefoniske tilbud lyder lovende, ja så kan man få manden til at måle op, og komme igang.
    At manden tager ud og måler kalechen komplet op i 4 timer, må vel også få nogle klokker til at ringe hos dig Rene`. Manden arbejder vel ikke gratis !!!!!!!!!!!!


  • #8   8. sep 2012 Vi fik en pris per m2 i tlf, og blev derefter enige om at han skulle måle op med henblik på at give en pris..

    Og et uforpligtende tilbud, er netop et UFORPLIGTENDE tilbud.. Eller sådan er det ihvertfald i min verden..

    Han brugte 4 timer på at lave en skabelon netop så han kunne lave en nøjagtig pris, vi har selv stængerne


  • #10   8. sep 2012 Hvem denne kalechemager er, er vel sagen ligegyldig.
    Man firmaer giver tilbud uforpligtigende. ( Jeg gør også )
    Uforpligtigende betyder uden udgift for kunden.
    At han vælger at lave en skabelon, kan jo skyldes mange ting, som kunden ikke ved. Det kan være at det er normal kotyme for denne kalechemager, hver gang han få en forespørgsel på en båd, som han ikke har lavet kaleche til før.

    Jeg ville tage en snak med ham og høre hvor kæden røg af i dette tilbud, og så finde en løsning. Har han feks givet en m2 pris på kalechen, hvor prisen lander på de 7500 kr, så må han jo også have en forklaring på hvorfor prisen så nu er på 15000 kr.


  • #11   8. sep 2012 er den syet til din Coronet ?, ser nemlig stor ud.
    fik selv lavet til Rydsen sidste år kr. 8.500,- og det var billigt ved en lokal.
    flot udført og gennemtænkt.
    Det er altid klogt at udbede sig tilbud fremsendt el. afhentet på et stykke papir eller mail. så man kan godkende ordre.er lidt bange for i den sag der vil være mange tvister, så forhandel med firmaet, så kan det være de vil rykke ned i pris.


  • #13   8. sep 2012 Om de har misforstået hinanden eller ej, har jo intet med sagen at gøre.
    Hvis kunden ikke har sagt ja til at få lavet en kaleche, eller har skrevet under på et tilbud, så er den vel ikke længere.
    Hvad firmaet så har troet kan være ligemeget. hvis de holder fast i at kunden har bestilt en kaleche, så må de bevise dette.
    Alternativt må firmaet erkende at de har begået en fejl, og så se om de kan sælge den til kunden evt til reduceret pris, eller til en anden person.


  • #18   8. sep 2012 Jan, du er og bliver en klovn ligemeget hvad.
    Tag nu og pas din forretning, istedetfor at besvare alle indlæg om kalecher herinde.

    Citat
    Ikke fordi det rager mig, men kan man ikke få at vide hvem denne såkaldte "kalechemager" er??
    Citat slut

    Det er lige nemlig det som det ikke gør Jan, for det ville udelukkende giver dig mulighed for at svine endnu en kalechemager til.
    Hvis du er så dygtig som du giver udtryk for, og kan tage de priser som jeg har set, så er der absolut ingen grund til at stille sin forretning i et bedre lys, ved at prøve at stille andre forretninger i et dårligt lys.


    René P
    Undskylder at det blev din tråd som det gik ud over, men jeg magter ikke at høre på Jan og hans ved jeg bedst og jeg kan alt pis hele tiden, der er nogen der spørger om noget med kalecher herinde.


  • #19   8. sep 2012 Peter Z
    Nej min coronet blev solgt i foråret, det er en kaleche til min "discovery" som jeg har i mit fotoalbum

    Preben J. og -D.W.Duck -
    Når han slutter af med at sige: Jeg tager hjem og regner lidt på det, jeg ringer først på næste uge.. Hvad er der at tage fejl af der ?
    Vil i øvrigt ikke hænge manden ud FØR jeg har haft en chance for at snakke med ham..

    I øvrigt vil jeg lige tilføje at da vi snakkede med ham i tlf sagde han at han skulle have 50% af prisen inden han begyndte at lave kalechen. Hverken min far eller jeg har skrevet under på noget og ej heller overført eller givet ham kontanter eller check..


  • #21   9. sep 2012 Brian. du er sku da en seriøs håndværker

  • #22   9. sep 2012 Brian S

    Hvordan er det muligt at være så fatsvag som dig, og stadig have overskud til at trække vejret og skrive herinde samtidigt ?

    Jeg skriver at han selv har ville give et tilbud, og han per tlf oplyste os at han skulle have 50% af prisen INDEN han begynder at sy kalechen.. Ydermere slutter han af med at sige at han tager hjem og regner på det, og vi vil få besked først i ugen.

    Er sgu egentligt ligeglad med om hvad du og andre mener jeg har gjort med hans tid, et uforpligtende tilbud er et uforpligtende tilbud, hvadenten man er mure eller kalechesmed.. Men nu var det overhovedet heller ikke mit spørgsmål, mit spørgsmål var: Hvordan ville I reagere hvis det var jer der stod i denne situation ?


  • #23   9. sep 2012 Vi må have tråden tilbage på rette spor og tale pænt til hinanden - ingen herinde bør omtales som fatsvage, klovn eller andre negativt ladede udtryk.

    Som svar på Rene´s spørgsmål, ville jeg som tidligere udtrykt acceptere kalechesmedens tilbud på 15K for en ny kaleche, hvis ellers den lever op til forventningerne. En kaleche bør holde i mange år, så afskrivningen er minimal IMØ

    Hvad synes I andre ? Ville I nægte at betale eller indgå kompromis ?


  • #24   9. sep 2012 slå halv skade, smeden har lavet en brøler, men kan få dækket matrialerne og rene får en ny kalesje,

  • #25   9. sep 2012 efter min mange år ind for elektronik og it . må jeg desværre sige at det tricks er set mange gang, kunde kommer med deres dvd afspiller og spøger hvad det koster at lave fag mand siger det kan han ikke sige uden at se afspiller igennem kunden får en kvittering på den er afleveret der går en rum tid og kunden får et opkald om de kan hent deres dvd afspiller når han så kommer for at hent sikker med en vis underne får han en regning på xx antal kr hvad gør man så det flest betaler selv om der ude på døren står gratis pris overslag

    så hvis det forlægger som tråd ejer skiver have jeg ikke betalt men taget et møde med mand forlangt min argumenter hvorfor jeg ikke vil betal og give ham 2 valg sænk pris på grund af hans fejl eller sælge den til en anden


  • #27   9. sep 2012 Tro mig, det har jeg sgu også tænkt mig hvis du køre med samme mafiametoder for at drive kunder ind..

    Jeg forklare et problem, faktisk ret detaljeret.. Og alligevel mener du at jeg spilder hans tid, selvom han har givet tilsagn til et uforpligtende tilbud..


  • #28   9. sep 2012 Begynder lige forfra da jeg igrunden inderst inde også gerne ville have en sober tone herinde..

    1. Vi ringer til en kalechesmed for at få en pris, han giver en m2 pris, og da vi ikke kender mærke og model på båden, vil han gerne ud og måle op med henblik på et tilbud. Ydermere siger han at de vil have et depositum på 50% da det jo er en custom kaleche, INDEN de begynder på at sy den.

    2. Han kommer ud og måler op (bruger 4 timer på det som jeg i øvrigt gerne vil betale for, da det trodsalt er noget andet end at skulle smide 15k for noget man ikke engang har sagt ja til. )

    3. Da han er færdig slutter han med at sige at han vil hjem og regne på en pris, og han vil vende tilbage til os først på ugen efter, da dette ikke sker ringer min far til ham i fredags, og der får vi så at vide at kalechen er syet, og den vil blive leveret engang i den kommende uge (den uge vi går ind i nu)

    Nu er det så at JEG mener at det er HAM der har skidt i nællerne, da vi hverken har hørt noget til ham, og ej heller har accepteret hans bud (da vi ikke har fået det) og vi er jo ikke engang blevet kontaktet med henblik på forskud.

    Det JEG spørger JER om er: Hvordan i ville reagere på dette, og IKKE om hvorvidt jeg har spildt hans tid, eller om hvorvidt i mener vi har talt forbi hinanden.

    Pft René


  • #29   9. sep 2012 Hej.

    Jeg ville tage telefonen i morgen tidlig og ringe til ham.

    Her ville jeg hører omkring hvad der lige var sket.

    Så måtte man tage den derfra.

    Men fastholder han en høj pris vil jeg mene det er hans problem.

    Mvh

    Christian


  • #30   9. sep 2012 Hvis jeg var dig ,ville jeg tage og ringe og få en ca pris ved en anden kalechemand,så ville jeg høre nr 1 s begrundelse for, hvorfor den er syet uden at i har talt sammen , derefter ville jeg søge at opnå en fornuftig pris , jeg ville ikke betale 15000 , når det ikke er aftalt .
    Men først ville jeg redigere i det indlæg du har skrevet højere oppe , uanset hvad du mener er tonen ikke ok.
    lad os høre hvad der sker i sagen.


  • #31   9. sep 2012 Michael.

    Vil også ringe og tage en seriøs snak med manden imorgen, for det her vil jeg sgu ikke finde mig i.. Skulle jeg drive virksomhed, ville jeg da bestemt ikke bondefange folk på den måde..

    Nu begyndte han selv med hans crap, bad ikke om hans mening ang om jeg var for dum, eller whatever.. Og var egentligt ret træt af folks ligegyldige kommentare, når det ikke var ligegyldige kommentare jeg bad om, men derimod høre hvordan folk selv ville reagere hvis de stod i denne situation.

    @Brian.

    Fik måske formuleret mig forkert... MEN

    Havde jeg kunne måle det op, så havde jeg nok selv gjort det. Og mener da ikke at jeg på nogen måde har spildt hans tid, da det var HAM der ville komme med et tilbud, da der jo er tale om en custom kaleche, fordi det er en ukendt båd.


  • #32   9. sep 2012 i mine øjne ville du stå dig bedre ved at fjerne dine grimme ord .
    er det ikke muligt at finde en båd der ligner, bare ca i str ? min myra fik jeg lavet kaleche til , er den større , mindre , eller end den ?


  • #33   9. sep 2012 Den er større, og så er der en masse underlige vinkler..

    Er ikke i tvivl om at den nok er dyr.. Men ville gerne have haft valget, inden fabrikanten traf den for mig.



  • #34   9. sep 2012 ja det forstår jeg godt , underlige vinkler er der vist på alle kalecher smiley
    lad os høre hvad han siger i morgen


  • #35   9. sep 2012 Will do..


  • #37   11. sep 2012 Hmm nyt i sagen ville da ikke skade

  • #38   12. sep 2012 -D.W.Duck -

    Så var du der lige igen, med en sviner til en anden kalechemager. Det må satme være kedeligt at skulle svine alle andre firmaer til, bare for at få noget reklame selv.

    Mine kalecher har kostet alt i alt 15000 kr.
    Det er med tenax knapper over alt, og ikke grimme læderlapper syet på for at lortet ikke går i syningerne.
    Kalechen sidder faktisk pænere end mange af dem som man kan se i dit galleri, og jeg er yderst tilfreds med arbejdet.

    Husk nu lige hvad du selv ville have for en kaleche smarte.

    "traditionel" kaleche med oprul i bag og sidestykker - 9000.-kr.
    Havne/køre cover - 4000.- kr.
    Sprayhood - 5000.- kr.
    Bøjler/stænger til sprayhood, 18 mm. eloxeret alurør + beslag - 1500.-

    19500 kr og så er det med sindsygt grimme læderlapper istedetfor tenaxknapper.
    Indtil videre har der kun været en der synes at min kaleche er grimt lavet, og sjov nok er det dig.
    Så måske det var tid til at du passede din forretning, istedet for at prøve at gøre reklame for dig selv herinde hele tiden. Når du er så dygtig som du giver udtryk for, burde du jo næsten ikke have tid til at svine andre kalechemagere til.

    Og jeg gentager gerne, Jan du er og bliver en klovn.



  • #39   12. sep 2012 Manden er som sunket i jorden, har prøvet at ringe et par gange uden held... Nu venter jeg og ser hvad der sker når han dukker op..

  • #40   12. sep 2012 Rene hvis det er den noname båd i dit galleri du havde regnet med at skulle give ca 7500 for en kaleche til ( 50% af 15000 ) blir du slemt skuffet... Du finder næppe nogen der gider lave sådan en til håndører og samtidig lave noget der rent faktisk ligner en kaleche og ikke en karklud der er klasket på.. Hvis du finder en må du gerne skrive hvem så tror jeg der er mange der gerne vil have ny kaleche

  • #41   12. sep 2012 Nu siger jeg at det er 50% højere end jeg forventede.. Jeg havde forventet 10000 Kr til kaleche, og med lidt hurtig hovedregning er 10000 + 50% sådan ca 15000..

    Og nu syntes jeg efterhånden at jeg MANGE gange har sagt at jeg ikke er ude efter ligegyldige kommentare men derimod hvordan i ville reagere hvis i stod i denne situation.. Så vil du ikke være rar og lade vær med at kommentere når du nu alligevel ikke har andet end munddiarré at lukke ud ?


  • #42   13. sep 2012 Du siger 15000 er 50% over det i havde regnet med men 50% af 15000 er 7500,-...

    Jeg citere lige her hvad du selv skrev:

    ""Jeg syntes IKKE at det kan være rigtigt at han ikke engang ringer med en pris inden han går igang med at sy, og nu står vi så overfor at han kommer i næste uge med en kaleche til 15000kr (hvilket er 50% over den pris vi havde regnet med)""

    Men kan godt se hvad du mener med 50% over.. Du formulere dig bare lidt kringlet så måske derfor i er gået skævt af hinanden..


    Men det ville absolut klæ dig at tale pænt. Du skulle vel adrig have talt sådan til ham kalechemageren?


  • #43   13. sep 2012 Ja trækker du 50% fra 15000 så er det 7500, men nu siger jeg stadigt at prisen er 50% OVER hvad jeg havde regnet med, og 7500 + 50% vil da på ingen måde komme i nærheden af 15000, det kan selv jeg med min 10 klasses eksamen regne ud..

    Nej jeg snakkede pænt til ham, hjalp ham når han havde brug for det.. Kørte endda en tur i brugsen efter en kold sodavand til ham, da jeg syntes at det var synd for ham at han stod midt i den bagende sol..

    Jeg er bare træt af at folk konsikvent bliver ved med at styre udenom det jeg spørger om...

    Jeg har IKKE spurgt om det er en fair pris.
    Jeg har IKKE spurgt om det var spild af hans tid at få ham ud og give et uforpligtende tilbud.
    Jeg har IKKE spurgt om jeg kan få en ligegyldig kommentar med på vejen.

    Jeg har til gengæld spurgt om hvordan i ville reagere hvis i stod i denne situation.

    Ja det ville klæde mig at snakke pænt, men det ville også klæde dig at læse et indlæg inden du kommentere.. Hvis du alligevel skulle have brugt tid på at læse indlæget, ville det klæde dig at holde dig til emnet fremfor at blive ved med at hælde benzin på bålet (hvilket jeg iøvrigt i andre indlæg kan se at du er ret god til)





  • #44   13. sep 2012 Rene godt baadgalleri har dig.

    Istedet for at bruge alt dit krudt her og spørge om råd og brokke dig så brug da samme iver på at få problemet løst.


  • #45   13. sep 2012 Istedet for at spamme mit indlæg kunne du så ikke oprette dit eget ? For at være helt ærlig så gider jeg ikke høre mere på dine ligegyldige kommentare mere.

    Når du ikke har noget konstruktivt at sige hvorfor er du så overhovedet herinde, udover den åbenlyse at skabe splid ?



  • #46   13. sep 2012 Basta.

  • #47   13. sep 2012 Tillykke.. I mine mange år på div bazoom gallerier har jeg aldrig blokeret en bruger.. Du er hermed den første.. Endnu en gang tillykke

  • #48   13. sep 2012 Rene : har du nogen ide om ,kalechemanden , er medlem her ?måske er det grunden til at tlf ikke bliver taget ?
    mht til din udregning , er jeg helt enig med dig.
    men spændene at høre hvad udfaldet bliver.


  • #49   13. sep 2012 Havde godtnok tænkt tanken, men nu får vi at se hvad der sker.. Der blev sagt at han ville komme i denne uge, og ja som i nok ved er den ved at være slut. =)

    Høre jeg ikke fra ham imorgen må jeg prøve at ringe igen, vil bare gerne have en afklaring da det hverken er en fed situation for ham eller mig at stå i.




  • #50   13. sep 2012 Ja desværre er der bare nogen der ikke kan forstå at holde sig til emnet, og hele tiden skal spille smart, trods jeg gentagne gange har sagt at jeg kun var interesseret i hvordan i ville gribe denne situation an..



  • #51   13. sep 2012 jeg tror jeg ville fortælle manden at han nu lå inde med en kaleche til 15,000kr som han ikke kommer af med.. god weekend.

  • theWSU .
    theWSU . Tilmeldt:
    jul 2008

    Både: 3 Emner: 39 Svar: 217
    #52   17. sep 2012 Har du hørt mere...?

Kommentér på:
Lidt galde (kaleche fabrikant)

Annonce