{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.630 visninger | Oprettet:

brian b
brian b
Tilmeldt:
20. mar 2012
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8

Vinterkonervering af mercury elpto 30 hk fra 96 {{forumTopicSubject}}

Hej..Jeg har en 30 hk mercury elpto fra 96 som skal vinterkonserveres...Er der nogen der kan hjælpe med tips til hvad jeg skal gøre trin for trin... kan det betale sig at tage motoren af og undgå vinterkonservering, og stille den et sted hvor der er varme på hele vinteren ( i min kælder), eller kan den sagtens sidde på båden mens den er overdækket af motordække, samt en høj presenning, og vinterkonserveres..hvad er bedst ?

på forhånd tak..

mvh

Brian


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vinterkonervering af mercury elpto 30 hk fra 96
  • #1   16. okt 2012 Hvis du kan få den ind hvor der er tørt og ikke frost, vil det altid være at foretrække. Bare lige køre motoren igennem med ferskvand og så give de bevægelige dele noget WD40.

  • #2   16. okt 2012 Hvis du kan få den ind hvor der er tørt og ikke frost, vil det altid være at foretrække. Bare lige køre motoren igennem med ferskvand og så give de bevægelige dele noget WD40.

  • brian b
    brian b Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #4   16. okt 2012 Tak for svarene...
    Hvad med olie..... skal jeg skifte 2 takts olie og gearkasse oile på den også inden den bliver konserveret...

    mvh

    Brian


  • #6   16. okt 2012 Gearolien kan du godt skifte nu, eller vente til foråret.
    Du kan jo lige tage en "smagsprøve" på det. Altså løsne bundskruen og se på olien. Er det grå eller du kan se vanddråber, så skift nu.
    Din 2-takts olie i den lille tank, kan du bare toppe helt op, så er det fin.
    Benzintanken kan du også bare toppe helt op, og lade det stå til foråret.
    M.h.t. Quicksilver storage seal, ja så er det jo et anbefalet produkt som helt sikkert er super, men du kan også bruge WD40.
    Men så skal du kun sprøjte det ind gennem tændrørs hullerne, og ind gennem karburator. Og altså ikke kvæle motoren, som man skal gøre med Quicksilver storage seal.
    En sidste ting, er at lade motoren suge lidt kølervædske til sig, eller du selv smider det i evt. via sladreslange og en lille tragt. Her ved tørrer din gummi-impeller og diverse gummi pakninger ikke ud i løbet af vinteren.

    Lyder af mange ting du skal lave, men tro mig, det tager ikke mere end 15 - 20 min.


  • brian b
    brian b Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 8
    #7   17. okt 2012 Hej Kim..mange tak for svaret...

    Mvh

    Brian


  • #8   18. okt 2012 Storageseal er rigtig godt, og sikrer at hele systemet bliver belagt med en rustbeskyttende hinde.

    http://mercuryparts.dk/product/storage-seal-konserveringsolie-spray-16/

    Så er det også vigtigt du husker at lade motoren stå i lodret stilling, da den ellers ikke dræner dig selv for vand.


Kommentér på:
Vinterkonervering af mercury elpto 30 hk fra 96

Annonce