{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.229 visninger | Oprettet:

Import af båd fra USA {{forumTopicSubject}}

HEJ BG

Ved godt tråden har været oppe før.... men har simpelthen fundet min drømme båd i USA nu her, da den ikke har været til salg i EU i seneste 2 år, finder jeg det værd at hente den deroverfra.

Først og fremmest ved jeg godt at emnet har været oppe før, men da jeg ikke har nogen som helst erfaring med at hente en båd i USA kunne det være fedt at trække på nogle der havde, gerne i form af en telefon samtale eller andet.
Båden som der er tale om er en 20 fods til ca. 4000 dollars. hvad er værd at tage med i overvejelserne?

Tænker på hvad bliver den endelig pris til den står i ens have eller havn (tænker på prisen af told, moms og fragt) hjemme i Danmark ? altså hvilke gebyrer bliver der lagt på.

Hvilke shipping firma har i erfaring med der er værd at bruge ?

Skal man selv tage derover at undersøge den og køre den hen til havnen hvor den skal shippes fra ? eller skal man betale en shipping firmaet for at undersøge dem, og betale for båden inden de henter den?

generelt andet som der skal tages højde for ? eller gode råd ? som før beskrevet havde jeg helst købt båden i europa, men da det ikke har været til at opdrive sådan en type er jeg hermed blevet interesseret i det amerikanske marked.

Mvh

Kristian





Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Import af båd fra USA
  • #1   22. dec 2012 Ring til Karsten fra Salling Marine. Han importere og sælger både fra usa så han kan fortælle dig det du skal vide.

  • #2   22. dec 2012 jeg tror at det bliver for dyrt at tage en båd hjem til 4000 dollars, det kommer jo til at koste 4000 mere at få den transporteret. + told og moms

  • #3   22. dec 2012 Det må næsten stå og falde på om den kan være i en 20 fods container ellers løber det som nævnt tidligere op.
    Jeg fik et tilbud på en 32" fra dublin til esbjerg der lød på 80k (hentede den så selv).
    Har tilgengæld osse hørt priser fra england til danmark på vogn for under 10k, ved ikke om man så lejer vognen eller hvad men hvis der går en færge fra usa til europa et sted og der er trailer med til skal den vel bare køres ombord.
    Så der er lidt at undersøge og tror godt det kan betale sig at indhente en pris fra f.eks. salling marine hvis det er noget han gør i.

    En anden ting er du skal betale told i det første eu-land hvor den rammer kysten og da vi nok ikke ligger i den lave ende her i vidunderlige dk + man osse skal betale moms af told og fragt ville det nok være værd at undersøge lidt nærmere hvis du bestemmer dig for selv at rode med det.

    Sidst er der så lige om den er CE-godkendt hvis ik har jeg hørt priser omkring 20k for det.


  • søren j
    søren j Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 4
    #4   23. dec 2012 transport af båd fra england til danmark kan bestemt ikke gøres for 10 000kr..jeg fik på et tidspunkt tilbud fra 3 danske vognmænd og ingen af dem var under 40 000 men fandt så en englænder der kunne gøre det for 19 000 fra swansea til faaborg på fyn..gennemsnits pris for fragt fra usa ligger på 50 000kr der efter ville det være klogt at tegne en forsikring,ved indførsel til danmark skal du betale 25% af købesum+fragt+forsikring.i nogle tilfælde vælger told og skat at sætte en vurderingsmand på men nok ikke på en båd på 20 fod,spørgsmålet er om det kan betale sig. Mvh Søren

  • #5   24. dec 2012 Søren du må bestemt mene at DU ikke kunne få det til under 10k......!
    En vogn køres på en færge og hentes fra færge i dk, pris = færgebillet.


  • #6   24. dec 2012 Find en kurrer i tyskland det er billiger i told og moms og få den CE godkendt når du alligevel er der nede. Hvis den er efter 98 seløflig

  • søren j
    søren j Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 4
    #8   4. jan 2013 Det kommer selvfølgelig an på hvad for en båd det er,hvis det er en jolle eller en båd under 2,60 cm i bredden kan det da godt gøres sådan,hvis man henter den selv..
    Kristian:skulle du finde en i england så kender jeg en englænder der kan tjekke båden igennem og sende billeder og ordne papirer,som lever af at transportere både og som du kan regne 100% med.


  • #9   4. jan 2013 Rene S det er ligemeget med bådens årgang, den skulle være importeret før juli 1998 hvis den skulle være fritaget CE.

Kommentér på:
Import af båd fra USA

Annonce