2.182 visninger
|
Oprettet:
Bayliner 2052 LS, PRIS??? {{forumTopicSubject}}
Hey, jeg er forholdsvis ny inden for den maritime verden, men er i gang med at kigge efter båd.
Jeg har været ud at kigge på en Bayliner fra 1997 med en mercruiser 5,7l V8 260hk motor. Båden fremstår i rigtig fin stand og ser godt vedligeholdt ud. Der er dog ingen dokumentation for service, men sælger siger at der er laver noget service på drevet for 3 år siden. Manifold har aldrig været skiftet. Der medfølger en variant trailer. Hvad vil i mene er en fair pris?
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 63 Svar: 619
jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 3 Emner: 25 Svar: 113
Men som minimum, få taget en kompressionstest på den, det er et godt udgangspunkt, og hvis du kan vente lidt med at købe den så prøv den i vandet og se om den virker når der også er belastning på drevet. Og hvis det er 3 år siden han har fået lavet service på drevet så er det for lang tid siden syntes jeg. Vær sikker på der ikke er vand i olien og den slags ting.
Alt det sagt, kan man jo sagtens finde folk der har passet rigtig godt på deres både så de er i fin stand selvom de er gamle. Men hvis du bevæger dig op med den prisklasse der hedder 100.000 vil jeg lige spare 20.000 mere sammen, så kan du få en noget nyere båd så du måske kan sejle de første par nogenlunde problemfrit
Held & Lykke med jagten
jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
Mange tak for input. Har også stillet som betingelse at båden skal prøves i vandet når vejret bliver lidt bedre. Har selv tænkt på at drevet nok trængte til en tur igen samt at manifold hellere på skiftes med det samme. Ville du skifte andet?
Har et max budget på 80.000kr da der næsten altid kommer andre omkostninger oven i. Båden har slet ikke sejle sidste år, har det nogen betydning?
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 4 Både: 3 Emner: 25 Svar: 113
Det er umiddelbart de mest rimelige priser jeg har set på den slags, hvis du altså selv er mand for at skifte dem
Og ja, drevet. Hvis du får båden i vandet så vær ekstra opmærksom på at det hele er tæt og den slags og går let og uden knasen og masen For selvom en transom f. eks. ikke koster så mange penge, jamen så skal drev stadig af, motor løftes op og ny monteres osv osv, og kan du ikke klare alle de ting selv, går der hurtigt mange timer hos en båd-mekaniker.
Og husk, det er jo bestemt ikke for at afskrække dig fra at købe båd, blot forhåbentlig hjælpe dig så du kommer hjem med noget fornuftigt og ikke skal starte med at ligge 60-70.000 i reparationer inden du kan komme på vandet
jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
jul 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Både: 1 Emner: 63 Svar: 619
jan 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 17
Bayliner 2052 LS, PRIS???