{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hvornår skal man have speedbådsbevis ?
  • #2   30. mar 2013 nu er det sådan at føreren af båden ikke nødvendigvis er ham der har rattet. så ja du kan godt lade ham styre båden hvis du sidder ved siden af, men den holder ingen steder hvis du fx står på ski efter båden.

    men for god ordens skyld skal i have klare linier for hvem der har kommandoen før der lægges fra land


  • #3   31. mar 2013 havde bare taget det vis det var mig jeg to mit da jeg var 16 og det tog kun en dag og kostede 1100kr så vidt jeg husker,

  • #4   31. mar 2013 Det er også meningen han skal have kortet, hvis han "gider" sejle.

  • #5   31. mar 2013 hvorfor tager i ikke bare kortet begge 2,, så er der ingen som kan give jer en børde eller få ondt i Rø***

  • #6   31. mar 2013 Jeg har lige taget mit.

    Men min søn mener ikke at han gider sejle. Derfor tog han ikke kortet sammen med mig.

    Og så var det at der var en der sagde at han jo godt måtte prøve at sejle(når jeg var ombord), uden at han fik bøde.
    Så kunne det jo være at han syntes det var sjovere når man måtte sejle, og så skal han selvfølgelig have kortet.


  • #7   31. mar 2013 jeg er enig med steffen. men det er ikke sikkert at evt forsikringsselskab har samme mening. hvis at du har sådan på din båd..jeg har selv ansvar på min...
    men fik en historie da jeg tog mit, om at forsikring måske ikke vil dække i tilfælde af uheld, hvis føreren af båden, ikke har kort,


  • #8   31. mar 2013 for en enkelt gang gør det hverken fra eller til at han har beviset... hvis han aldrig sejler er det alligevel glemt med det samme(men man undgår evt bøder)... Så svært er det sq heller ikke at styre en båd, og der er masser af plads at undvige på så bare man har styr på vigereglerne og manden er fortrolig med båden, går det nok(min mening). eneste grund til at vi skal have det kort, var fordi der var nogen tosser der drak sig fulde og lavede ballade med speedbåde hvilket kom i medierne. og alle ved at når det er i medierne skal politikerne lave panikregler på området.
    hundelov,speedbådskørerkort, fedtafgift osv osv, de lærer aldrig at man ikke kan lovgive sig ud af dumhed


  • #10   1. apr 2013 preben...mener du seriøst at folk holder op med at opføre sig som aber fordi de tager et speedbådsbevis? i mine øjne sker de fleste ulykker ikke pga uvidenhed, men pga folk vælger at skide på fx vigeregler, afstand til badestrand osv....ligesom nogen vælger at køre spritkørsel, selvom de ved det både er farligt og ulovligt....
    og så er der jo altid det med at lære båden at kende før man bare ligger håndtaget i bund på ens nye 200hk speedbåd....men det kan man jo sagtens styre når man weekenden før tog speedbådsbevis i en 20 fods jolle med 50 hk
    uvidenhed...nej mangel på respekt for ting, hav og andre folks liv er vist nærmere det der forårsager ulykkerne. jeg vil gerne se noget statistik på at der skulle være blevet færre ulykker efter indførelsen af beviset


  • #12   2. apr 2013 Der er kun EN skibsføre, ham der har beviset.
    Han ( skibsføren ) må gerne overlade styringen af fartøjet, men aldrig kommandoen.
    Det er til enhver tid skibsføren der har ansvaret.
    Så en skibsføre der overlader styring af fartøjet er forpligtiget til at opretholde opsyn som han selv er ved roret.
    Skibsførens forsikring.
    IGEN..
    Kun en har ansvaret, uanset hvem der styre. Skibsføren..
    Som selvfølgelig skal være i båden.


  • #13   2. apr 2013 Og en lille tilføjelse.
    Hvis skibsføren skal være ædru.
    Så den med at han overlader styringen til en anden hvis han har dyppet snablen lidt for meget i rødvinen går altså ikke.


  • #14   2. apr 2013 og hvis der er 2 ombord der begge har bevis skal der stadig være klare linier for hvem der har kommandoen, så der ikke opstår tvivl hvis den ene evt skulle have drukket

Kommentér på:
Hvornår skal man have speedbådsbevis ?

Annonce