{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.992 visninger | Oprettet:

Philip  L
Philip L
Tilmeldt:
6. aug 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 1

Vand i dobbeltskrog {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har set tidligere indslag men ikke noget der besvarer mine spm.

Jeg har købt en Fletcher Arrowsport 150 fra 1989 hvor jeg kan konstateret at der samler sig vand agter indenbords.
(billede uden vand).

Der hvor jeg så fik påsat påhængsmotor, har han sagt; at han tror der er vand i dobbeltskroget fordi siger den ligger meget lavt og hans skøn er at den vejer 700-750 kg - hvor betegnelse er ca 300 kg. (måske endda fugtig skum)

- Jeg har taget bundproppen, men da det er indebords hjælper det ikke.
- Har skrevet til Fletcher UK for tegninger af båden og hjælp, men ingen gevinst samt et halt dårligt svar med at jeg kunne hæve båden til 35 grader.

Som I kan se på billedet er der en forstærkning som den tidligere er satte på - kunne det være kilden til vand i skroget?

Vi påtænker at åbne gladsfibergulvet, men syntes det er stor proces før vi har undersøgt om det skulle være andere muligheder/årsager.

Findes der firmaer som udfører sådanne test/arbejde?

Håber på jeres faglige hjælp, da jeg er førstegangs bådejer og har fået en uheldig oplevelse af mit første køb.

Mvh.

Philip


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Vand i dobbeltskrog
  • #1   14. apr 2013 du kan jo starte med at skære et hul på fx 20x20 cm og tjekke hvordan skummets tilstand er.
    med smid den da på en trailer og så forbi en brovægt så du kan se hvor slemt det står til


  • #2   14. apr 2013 Ser godt nok noget mølædt ud den forstærkning.. Hvorfor dælen laver man ikke sådan noget i rustfrit materiale..

    Nok en god ide at afmontere den og slibe den ned og male den hvis det ikke er for sent. Den misfarver alt.

    Så ka du samtidig tjekke træets tilstand i hækken.

    Men de fleste marine værksteder laver den slags arbejde men vær opmærksom på prisen og kvaliteten variere.


Kommentér på:
Vand i dobbeltskrog

Annonce