{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.109 visninger | Oprettet:

Frank Hilmer B
Frank Hilmer B
Tilmeldt:
30. maj 2013
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 8

Dårlig sælger, evt. løsning på problemet? {{forumTopicSubject}}

Hej Baadgalleri.

Jeg har på det seneste skrabet penge sammen (studerende så det tager sin tid) Men besluttede mig for nyligt for at købe en lille to personers svensk speedbåd med en 40 hestekræfters Mariner motor. Sælger virkede oprigtig nok, og da jeg var vild med båden tog jeg hele vejen fra København til Esbjerg for at hente den på en lejet trailer. Jeg gennemser båden, og han starter den hurtigt (da den jo selvfølgelig ikke har godt at tændes på land). Da han tænder den står den i frigear og lyder godt, han har ikke brugt den det seneste år og i mellemtiden har den stået i lade. Ifølge ham er der INGEN problemer med den, og den fungerer altså upåklageligt, det eneste var at kablet der går fra ror til at dreje motoren har sat sig fast, men det kunne ifølge ham nemt løses med en smule WD40. Da jeg kommer tilbage til København og sætter den løs viser sagen sig at være en helt anden. Uanset hvor meget jeg prøver på at få den fri kan dette ikke lade sig gøre, men det er kun det mindste af problemerne! Jeg ligger med det samme mærke til at den lækker Benzin direkte i vandet, og udover at den er utroligt svær at trække igang kan den simpelthen ikke sejle mere end omkring 1 knob. Propellen drejer i fremadgear, men kan simpelthen ikke få båden ordentligt fremad, motoren gasser op, men propellen følger ikke med - lidt at sammenligne med en bil i frigear eller en bil med en ødelagt kobling. Så vidt jeg har læst mig frem til er dette et problem enten med koblingen, men højst sandsynlighed med en gumme bøsning der sidder omkring nav og skrue. Jeg ringede og forklarede problemet til en mekaniker der er tilknyttet en sejlklub på Amager for at høre hvad hans bud var, han tilbød mig at skifter bøsningen og også propellen da dette var nødvendigt. Det skulle koste 1500-1700 kroner så jeg ringede og forklarede problemerne til sælger der sagde at det ville han ikke betale, og blankt afviste mig.

Er der nogle her der har haft lignende erfaringer med enten de motorproblemer, eller vil give en hånd med til at skifte bøsningerne eller har haft problemer med en sælger som denne og i så fald kan fortælle mig hvad jeg burde gøre.

De bedste hilsner
Frank Hilmer


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Dårlig sælger, evt. løsning på problemet?
  • #2   30. maj 2013 Er det en bruger herindefra du har købt den af?

  • #3   30. maj 2013 Nej det var over den blå avis. Jeg har læst mig frem til at hvis der ikke har været lejlighed for at teste bådem, hvilket der ikke var eftersom den stod på land lang fra vandet, og handler på nogen måde har handlet svigagtigt og ikke ifølge aftale kan man tage den juridisk.

    Tak for svaret Jens s! smiley


  • #5   30. maj 2013 Sælger er autoforhandler, og har fint med penge, i bund og grund er han nok bare en nærrig røv, men fred være med det. Tror også jeg satster på at få det ud af det jeg kan, og så købe en brugt propel.

  • #6   30. maj 2013 Ved godt du ikke kan bruge det til noget nu, Frank, men hvordan dælen kunne du finde på at købe en båd uden mulighed for at prøvesejle. Og den der med kablet der kan løsnes uden problemer ved hjælp af WD40....hvis det var så let havde sælger nok gjort det inden køber kom og kiggede på båden.......mit råd til alle er, altid at alliere sig med en bådkyndig og prøvesejle


  • #7   30. maj 2013 Man behøver ikke en advokat man kan klare det selv da det vil gå ind under en småsagsproces .. Men han får næppe noget ud af det og forhandleren vil grine hele vejen ned til banken når han hæver penge til den advokat han hyrer. Han kan trække udgifterne til sådan en fra.

    Men hvilken forhandler er det?


  • #8   30. maj 2013 @Lars G
    Det ville jeg normalt heller aldrig gøre når det angår brugthandel, men i dette tilfælde virkede han virkelig troværdig, og jeg ved hellere ikke om han selv var bekendt med problemet. Men stadigvæk irriterende at han ikke vil stå til ansvar nu..


  • #9   30. maj 2013 Et gammelt ordsprog siger, at af skade blive man klog. Og det er hvad du nu har lært.
    Hvis sælger har sat båden ind for et år siden, og alt virkede den gang, ja så kan man vel ikke sige, at sælger har handlet i ond tro.
    Inden du kørte hjemme fra, ja så skal det jo være blevet aftalt, at du skal have en test tur, eller i det mindste se motoren starte op, og blive driftsvarm.
    Lige nu har du en defekt skrue. Men du kørte hjem med båden, uvidende om motor kunne køle, om kompression på alle cyl. er ok, om båden var tæt osv. osv.
    Så brug en sagkyndig næste gang som Lars G skriver.


  • #10   2. jun 2013 hvordan har sælger handlet ? som privatmand eller forhandler ? hviket tlf stod der i annoncen ? privat nummer eller foretningens ?

  • #11   3. jun 2013 Sælger har handlet privat, han ringede fra sit arbejdsnummer, men jeg har også fået hans privat.


  • #13   3. jun 2013 Ja vi udarbejdede sammen en købskontrakt, og jeg gav 8000 for den.

  • #15   3. jun 2013 jeg vil sige glem det , og find en brugt proppel .

Kommentér på:
Dårlig sælger, evt. løsning på problemet?

Annonce