{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.158 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Tilmeldt:
24. feb 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7

Reparation af bund på glasfiberjolle {{forumTopicSubject}}

Hej!!

Jeg har desværre været en knold, og i mangel af bedre plads haft min jolle til at ligge på sten, hvorfra den også er blevet både søsat og hevet op igen. Det har resulteret i at nu jeg skal igennem en proces med at få repareret dens bund


Hvordan griber jeg dette projekt bedst an? Da jeg bor i lejlighed og dermed ikke har et sted hvor jeg kan fragte båden hen og arbejde på den, er hele projektet nødt til at foregå ved stranden og dermed uden el til en rystepudser. Af den grund vil jeg gerne finde en løsning som kræver mindst muligt slibearbejde..

Udseendet af det endelige resultat er jeg egentlig lidt ligeglad med, så hvis løsningen indebærer lapning/maling med noget primer som er hvidt, behøver der ikke nødvendigvis tages højde for efterfølgende maling med rød. Prisen og arbejdsmængden er vigtigere

Jeg tror ikke der er huller eller flækker i glasfiberen nogen steder.


Kommentarer på:  Reparation af bund på glasfiberjolle
  • #1   17. jun 2013 Hvis der ikker er huller eller sprækker, så kan du håndslibe omkring og give den en gang epoxy primer eller 3 afslut evt. med en kølskinne af plast eller rustfri for at beskytte den mod flere skrammer.
    men den har jo nok mistet en del styrke så håber ikke at du skal ud at hoppe i bølgerne med 40 hk..
    Den rigtige måde er at bygge det skrabede område op i fiber igen og derefter epoxyprimer, men så skal du slibe et større område ned til ren fiber.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #2   17. jun 2013 Jeg skal såmænd bare sejle korte ture med en 3hk motor smiley
    Du mener det er nok at slibe på stederne og give den epoxy primer? Jeg skal ikke ud i at spartle med hverken epoxy eller gelcoat?


  • #3   17. jun 2013 Gi det noget gaffatape som du har gjort længere oppe

  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 7
    #4   17. jun 2013 Gaffatapen er fordi nogen på et tidspunkt har sat en reklameseddel på båden. Den lapper ikke noget smiley

  • #5   17. jun 2013 jeg ville slibe groft og spartle den med gelcoat(husk at affedte med acetone eller lign)... og som jan foreslår ville jeg samtidig montere en rustfri skinne på kølen så du undgår det samme i fremtiden

  • #6   17. jun 2013 Hehe okay smiley troede du havde lappet et hul eller noget..

    Men som de andre siger hvis ikke godstykkelsen er reduceret væsentligt så ka du bare spartle og male lidt hvis det skal være hurtigt og nemt.

    Gelcoatspartel er fint men dyrt og er i bund og grund bare maling i spartel form.

    Jeg ville spartle med noget glasfiber eller polyester spartel og så bare gi det noget korrekt maling.

    Men det er stadig en nødløsning. Men uanset hvad så husk at tørre det af med acetone først smiley


Kommentér på:
Reparation af bund på glasfiberjolle

Annonce