{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

mick R
mick R
Tilmeldt:
10. jun 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10

slap kølestråle. HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen. Jeg har en 40 hk mariner på min båd, og den ligger i havn den sidste måned og vi har været ude 6-7 gange hvor der har været en fin kølestråle men her sidst var den mere slap i det? Jeg sys ikke der sidder noget snavs i hullet så hva kan det være? Vi har ikke skyllet motoren igennem nogen af gangene. Ved ikke om det har noget af sige? Mvh mick


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  slap kølestråle. HJÆLP
  • #1   6. jul 2013 Jammen alt taler jo for en ny impeller.


  • mick R
    mick R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #2   6. jul 2013 Øv! Det kan ikke sidde noget skidt inde i hullet? Man kunne tage med noget ståltråd?

  • #3   6. jul 2013 Det tager jo ikke mange sekunder at tage hele slangen/røret fra blokken og ud til sladrehullet. Så er du da sikker på, at det ikke er der fejlen er.
    Hvad er årgang på motor ?


  • #4   6. jul 2013 Hvornår har den sidst fået skiftet impeller? Det er sandsynligvis der fejlen er hvis det ikke er gjort for nylig

  • #5   6. jul 2013 impeller, min har lige haft samme problem

  • #6   6. jul 2013 Impeller... skift skidtet og den er fin igen. smiley


  • #7   6. jul 2013 det er da ikke galt at skifte impeller og dyre er de heller ikke..

  • #10   6. jul 2013 Janus du er en modig mand. ... Eller os sejler du meget lidt... Normalt anbefales det at skifte sådan en hvert 2/3 år hvad enten den er brugt eller ej.

    Bedst som alt er planlagt og båden er smidt i vandet dør impelleren og turen er aflyst kun fordi man vil spare et par hundrede kr hvert andet år...

    Lidt som med olien og service på bilen.. Man kan os køre 100000 km på den samme olie hvis man ønsker det.


  • mick R
    mick R Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 10
    #13   7. jul 2013 Det virkede altså med ståltråden, nu er der gang i strålen igen, så det var fedt men tror vi skal have motoren til service her når sæsonen slutter, bare for en sikkerhedsskyld. Er det til selv at skifte impeller? Og er der nogen der har nogen videoer hvor man kan se hvordan det skal gøres?

  • #15   7. jul 2013 Mick der ligger en masse videoer på youtube hvordan man gør det på forskellige modeller .. Prøv at søge og se hvad der dukker op. Som Jens skriver er det ikke svært men hvis det er en gammel motor kan boltene sidde godt fast smiley

  • #16   9. jul 2013 Med hensyn til skift af impeller vil jeg mene at jo mindre man sejler jo oftere skal den skiftes.. Især hvis den ikke er blevet skyllet igennem.. Den bliver jo hård og mister sin elasticitet hvis den tørrer ud..
    Skyller du 10 minutter? Jeg kører måske 1 1/2 minut, hvor den lige får lidt gas.. Tror mine naboer ville blive træt af mig med en udstødning der larmer i 10 minutter smiley


Kommentér på:
slap kølestråle. HJÆLP

Annonce