{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vægt Frem
  • #1   1. sep 2006 Har selv tidligere lavet en tank til min gamle Shetland 535 båd. Lav et skitse fra kistebænken, evt. i pap. Så skærer du tankens sider ud fra en 1,5-2,5mm rustfri plade. tanken tic-svejses sammen.
    På tanken skal du have en studs hvor slangen til motor tilsluttes ( ca. 10mm fra bunden ). Så skal du i toppen af tanken montere et udluftningsrør, som går ud i det fri. evt. denne. http://www.shipshop.dk/catalog/product_info.php?products_id=797

Her er det en god ide` at trække et rør/slange til udluftningen, så den går helt agter, for ikke at få benzindampe midtskibs.

Tankmåler monteres, samt en påfyldningsslange med aflåselig tankdæksel på siden af båden. ( dette for at det er nemt at tanke op, når du har båden på trailer ).

Tankmåler er her den mest bekostelige del af opgaven, hvis du vil have med tankmålerur på instrumentbordet. Ellers kan du lave det som et skueglas på siden af tanken, eller en pejlepind.

God arbejdslyst

• #2   1. sep 2006 Gav det nogen indflydelse på sejlegenskaberne, jeg havde tænkt mig at bygge en tank i hver side. Og med en T studs imellem så den suger fra begge tanke samtidigt, (ligevægt)

• #3   1. sep 2006 Jeg tror, du skal bygge 1 tank i stedet for en 2-delt. Ellers vil benzinen jo løbe frem og tilbage fra tank til tank, og du vil sikkert aldrig opnå ligevægt.

Jeg ville bygge 1 tank, og placere den midtskibs.

• #4   1. sep 2006 Tror det er bergænset løb der vil være fra side til side idet det skal igennem en slange, som sagt en tank i hver side med en slange fra hver ud til midten af båden hvor de så bliver samlet i et T stykke og så en slange der derfra går ud til motoren.

• #5   1. sep 2006 Som Morten skriver, ville jeg også holde mig til en tank.
    Du kunne jo i modsat kistebænk opbevarere dit batteri, anker og reservedunke. Prøv dig evt. frem, ved at komme nogle store vanddunke over i den kistebænk tanken skal være, for at se hvordan båden opfører sig, inden du bygger tanken

• #6   1. sep 2006 Okay tak for rådene

• #7   3. sep 2006 Lige min tanke tak for indlægget, havde tænkt på en tank på ca. 25 L i hver side.

Kommentér på:
Vægt Frem

Annonce