{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.393 visninger | Oprettet:

manifold til volvo penta md 21 {{forumTopicSubject}}

Hej. jeg har mistanke om min manifold har slået en revne eller slidt på min volvo penta md 21, da den tager saltvand ind i olien og den er ferskvandskølet hvem renoverer sådanne nogle, eller hvor finder jeg en anden?. det kan også godt være min oliekøler, men har ikke fået den trykprøvet endnu.
hilsen jan


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  manifold til volvo penta md 21
  • kenneth j
    kenneth j Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Svar: 10
    #1   22. feb 2014 hej jan prøv www.jl skibsservice.dk et er Volvo pentas hovedlager i danmark mener det ligger på sildevej 16 9970 strandby mvh. kenneth


  • #2   23. feb 2014 En revne i manifolden (hvis det er udstødningsmanifolden du mener) kan vel ikke give saltvand i olien?
    Så det må da nærmere være din oliekøler.


  • #3   23. feb 2014 Har hørt det kan trække ind den vej, men jo olie køler er også mit næste byd. Kan de renoveres?


  • #5   23. feb 2014 Tak Preben. Jeg fik den renoveret sidste år, pumpen, så den er iorden. Så det kan kun være de sidste 2 ting. Skal prøve at trykprøver dem, men hvor får man disse renoveret eller nye?


  • #7   23. feb 2014 Tak preben.
    Ja tak, meget fine guldpriser de tager. Men de har vist heller ikk det jeg mangler. Så håber der er andre veje til at finde de dele. Syntes jeg engang hørte om en udlands hjemmeside, som lavede kopi dele til penta


  • #8   23. feb 2014 Hej Jan

    Hvis det er pakningerne du tænker på kan de købes hos Keypart. Det er kopi men fungere fint.
    http://www.keypart.com/volvo-penta/diesel-engine/md21b/19791981

    Men tror ikke lige du finder nye motordele til billige priser.
    Du kan kigge på denne tyske side hvad de vil have og det er ikke for sjov:
    http://www.indenor-retro.de/katalog.html

    Så tror du skal tænke i brugt hvis det ikke kan laves på et maskinværksted.
    Der er en på DBA der har en manifold til salg.

    Men du skal vel lige have fundet ud af om det er oliekøleren, manifolden eller noget tredje der er problemet før du køber noget.


  • Ole V
    Ole V Tilmeldt:
    jul 2014

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   30. jul 2014 hej jan, jeg har samme prob, har fået trykprøvet og planslebet topstykket, skiftet lejer , aksel, simmer ringe i vandpumpen,
    har du fundet ud af det.


Kommentér på:
manifold til volvo penta md 21

Annonce