{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Topcoat dækevne
  • #1   13. apr 2014 hvis du klikker på bådmaling og så på lakfarve og emailjer jotun hardtop så skriver de 12 m2 pr liter

    ps det er hos meripol.dk


  • #3   14. apr 2014 Det rækker til omkring 1 god m2 du kan nok os få det til at række til 2 hvis du kommer lidt tyndere lag på men det er ikke ideelt hvis du sprænger et gelcoat lag over.. Jeg giver altid først et lag gelcoat sliber det en smule og så et lag topcoat specielt på steder der er slid på.. Husk der vil også være noget spild.. Måske 10%.... Men hvis ikke du ved det kan det købes noget billigere andre steder men Meripols kvalitet kan ikke diskuteres eller sammenlignes med feks Biltemas.. Ørsted import mener jeg det hedder er noget billigere med det men det kan kun betale sig hvis du skal bruge adskillige kg da der kommer fragt på også. 1 kg er knapt en L så vidt jeg husker

  • #4   14. apr 2014 Michael tak for et svar som bestemt kunne bruges. Så er det bare at få bestilt og komme igang smiley

  • #6   14. apr 2014 Ja kan godt se at de er noget billigere hos Århusimport og kvaliteten er iorden ? for hvis den er det bliver det nok der jeg bestiller fra

  • #8   14. apr 2014 Super tak for svar så vil jeg bestille noget arbejde til mig selv smiley

  • #9   14. apr 2014 Ja hedder så Århus import nu smiley Deres kvalitet er udmærket... Har handlet der af og til.
    Jeg køber altid kun gelcoat så kan jeg selv lave det om der skal bruges som topcoat ved at tilføje parafin .. Det er nemmest sådan synes jeg ..

    Det er nemmest at tilføje et godt lag med en billig pensel... Bruger som regel dem man køber i 3 pak hos feks jemogfix til træbeskyttelse... De største svare til en lille kost næsten. De er billige og kan kyles ud efter de er brugt så man slipper for rensning.

    Som rulle er de mohair ruller de bedste synes jeg.. De fnuldre mindst synes jeg.. Rulle giver det fineste resultat og kræver mindst efterbehandling.


  • #11   15. apr 2014 Grunden til jeg giver den gelcoat/topcoat er at der er en del ridser og et enkelt sted hvor gelcoaten er røget af på et sted der er 2x1 cm efter at ha været stødt på traileren smiley

    Så planen var at slibe skaden op og så reparere den med noget gelcoat spartel. Der efter ville jeg slibe hele båden let så den er klar til et nyt lag. det skal lige siges at der er et fint lag gelcoat over det hele, så kunne jeg nøjes med at gi den et nyt lag topcoat ?


  • #13   15. apr 2014 ville selvfølgelig slibe ridserne væk de er ikke så dybe.

Kommentér på:
Topcoat dækevne

Annonce