{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.897 visninger | Oprettet:

vinterklargøring {{forumTopicSubject}}

så skal min båd op af vandet,hvad skal jeg gøre for at gøre den vinterklar inden den skal ind og stå vinteren over,ikke bare køre den ned til en eller anden snu mekaniker der vil tjæne lidt hurtige penge,det må være noget man kan gøre selv

takker for de gode svar herinde
peter


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  vinterklargøring
  • #1   2. okt 2006 Gør som Nicolaj skriver, selvom han er en dum knægt... smiley
    Køb evt. noget konserveringsolie (Storage Seal fra Quicksilver eller tilsvarende) og pust ind igennem kaburatorerne mens motoren kører og indtil den kvæles.
    Pust derefter det samme ind til stemplerne og "turn" motoren (sæt den i gear og drej propellen). Husk at dette skal ske uden tændrør i, da den i uheldige tilfælde kan starte!!


  • #2   2. okt 2006 OBS! Vær nu sikker på at der har været åbent i termostathuset = glycol - også i selve blokken for ellers.....

  • #3   2. okt 2006 ja ellers ruster pisset

  • #4   3. okt 2006 skal lige have det en gang mere skal jeg have kølervæske i en balje når den køre eller hvordan får jeg det ind i den,er jo ikke nemt med de der klapper,og skal man lade motoren køre så længe at vantemperaturen bliver varm,altså det som kommer ud af den.
    er meget interesseret i hvordan jeg skal gøre da der jo ikke er grund til at ofre flere tusind kroner på noget man selv kan gøre
    peter


  • #5   3. okt 2006 Ang. kølervæsken, så sæt et stykke slange på øreklapperne og en tragt i enden. Så kan du "føde" motoren med kølervæske.
    Men turen med kølervædsken er nu ikke nødvendig, da alt vandet løber af motoren hvis den står nedtrimmet (så hænger den heller ikke i hydralikpumpen).
    Jeg har aldrig gjort det på min, og den står i åben carport om vinteren uden problemer.


Kommentér på:
vinterklargøring

Annonce