{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.298 visninger | Oprettet:

Jens c
Jens c
Tilmeldt:
25. jul 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hydrofoil flaps på 5hk motor {{forumTopicSubject}}

Godmorgen derude!

Jeg har nu siddet og læst lidt i forumet omkring hydrofoils, og kan læse at det er lidt et kompromis mellem hastighed og acceleration.

MEN alle de svar jeg kan læse omhandler større motorer.

Vil det have en effekt overhovedet at montere dem på en lille 5hk motor til en gummibåd.

Sagen er nemlig den at jeg nok må erkende at jeg er vokset lidt fra motoren og er blevet for tung til den kan trække båden ud af vandet medmindre det går ned ad en bølge.

gummibåden er har en anbefalet motor størrelse på 4hk.


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Hydrofoil flaps på 5hk motor
  • #1   29. jun 2014 Hej, den er for lille til hydrofoil flaps. Det tager også lidt af farten , og med kun 5hk, er der ikke meget at tage af.


  • Jens c
    Jens c Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   29. jun 2014 De laves mig bekendt i en version over 40hk og en til under 40hk men bevares der er da også noget af et spring fra 40hk til 5 smiley

    Trim mulighederne er jo begænset og har forsøgt mig med de forskellige muligheder der nu er, men ingen får mig helt ud af vandet, så har valgt den indstilling hvor jeg fornemmer at jeg bedst kommer fri af vandet smiley

    Synes bare at have set selv mindre motorer have dem på sådan hen over sommrene de sidste par år, og det var egentlig der jeg fik ideen.


  • #4   29. jun 2014 mon ikke det er på tide at spare sammen til en størrer ballon båd?

  • Jens c
    Jens c Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   8. jul 2014 størrelsen er fin til mine mindre søskende ind til videre, og båden har en fin størrelse som "slæbejolle" og kan nemt stuves væk når vi sejler længere stræk, så en udskiftning var ikke lige i tankerne!

  • #6   9. jul 2014 En anelse mindre propel, burde da kunne gøre det, hvis du har mulighed for og tjekke omdrejningerne på din motor, så kan du fastslå om den kan tåle en lidt mindre propel, det vil så gå lidt ud over farten.
    Jeg har selv en gummibåd med oppustlig v bund, og den kan tage mig op og plane med 4hk, og jeg vejer næsten 90 kg, bevares jeg skal langt frem i båden men den kan lige få mig op og plane smiley


  • #7   9. jul 2014 http://www.baadgalleri.dk/galleri/2728-brig_xm260
    Denne her planer med jeg på 80 kg. og mine 2 drenge på hhv. 4 og 7 år. Drengene skal sidde ude foran, men så kan den sagtens.

    Oprindeligt er den med lamelbund, men har skåret en plade i krydsfiner ud, malet den med epoxymaling og drysset med sand for skrid sikring.

    Den bliver lidt tungere, og svære at stuve væk, men det har jeg heller ikke behov for.


Kommentér på:
Hydrofoil flaps på 5hk motor

Annonce