{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Monopol lignende tilstand på marineudstyr. {{forumTopicSubject}}

Det virker for mig temmelig besynderligt at ligegyldigt hvilken Marine forhandler man finder en vare ved, så er prisen den samme. Der er åbentbart ikke nogen form for konkurrence på markedet. Der er to leverandører Palby og Watski.....!

Hvad tænker i om det?
Jeg tænker at det holder priserne kunstigt højt og priserne virker temmeligt opskruede..
















Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Monopol lignende tilstand på marineudstyr.
  • #1   1. jul 2014 Palby, Watski og Marineworld dominerer markedet i DK.
    Enkelte bruger Lankhorst fra Holland.


  • #2   1. jul 2014 Det har du sandsynligvis ret i. Det er dog ikke kun på marineudstyr, det samme gør sig gældende mange andre varegrupper, priserne er 25-30% højere i Danmark end vore nabolande. Og det skyldes ikke kun momsen selvom den naturligvis går i den gale retning.

    Løsningen er at handle på nettet. De fleste forhandlere på ebay.de sender gerne for ml 10 og 20 euro hvilket (igen) er billigere end monopolet "Postdanmark" kan gøre ved forsendelse i Danmark. At pakken så ofte bliver leveret af selvsamme Postdanmark gør bare det hele endnu mere grotesk


  • #3   1. jul 2014 Det er første år at jeg har båd, men har da også hurtigt fundet ud af at priserne er fuldstændingt sindssygt opskruet her i DK. Biltema har fair priser på det meste og ellers er Ebay vores ven. Købte reservedele til min båd til under 1/3 af hvad en dansk forhandler ville have.
    En kort historie er at jeg bla. skulle bruge en ny powerpack, denne ville en dansk forhandler have 1375,- ovenikøbet en brugt. Denne fandt jeg på Ebay sprit ny til 450,- inkl. porto!! Så det kan altså godt betale sig at se sig for inden at man bare siger ja til den første pris man får smidt i hovedet.
    Jeg ringede desuden til en dansk forhandler for at spørge på nogle dele, og fortalte at jeg gerne ville give ekstra for at handle i DK, dvs. 20-30% mere end på Ebay, altså momsen plus lidt mere. Dette ville han slet ikke være med til, og det var endda brugte dele!


  • #4   1. jul 2014 Danske lønninger, større firmaskat, dyrere leveomkostninger i DK og andre faktorer gør som ofte forskellen i priserne DK kontra udlandet.

  • #5   1. jul 2014 Der er jo også den danske "service": Jeg skulle bruge en ny impeller til min gamle mariner/yamaha. Jeg fandt mariner-varenummeret på den på nettet og ringede til een af de lokale marineudstyrs forhandlere i Kolding. Han havde den ikke på lager men ville "undersøge og vende tilbage".

    Da der var gået 5 dage uden svar søgte jeg på ebay. Der var ingen i Europa men een i Wisconsin, US, endda original Quicksilver i emballage og det hele. $15 for impelelleren og $ 26.30 for forsendelse og told....ca 230DKK leveret i min postkasse.

    Impelleren sidder nu i min motor.....og jeg venter stadig på den danske forhandler vender tilbage...


  • #6   3. jul 2014 Mener de giver 20% på listepriserne fra Palby og Watski her:
    http://www.efi-esbjerg.dk/


Kommentér på:
Monopol lignende tilstand på marineudstyr.

Annonce