{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.509 visninger | Oprettet:

Ole M
Ole M
Tilmeldt:
18. aug 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Køb af brugt sejlbåd {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er ved at købe båd i småtteriklassen. Det er sådan noget Carina 20, Bandholm 24, Junker 22 o.lign.

Jeg har kigget på en i dag og der er 2 ting der er lidt påfaldende.
Der er tale om en glasfiberbåd (Bandholm 24)

1) Teakdækket buler/har løsnet sig. Tyder det på noget alvorligt (båden er tæt)?

2) Der har stået olie i "sumpen" altså nede i bunden over kølen. Det lugter.
Jeg mener at have hørt noget om, at glasfiber ikke har det specielt godt med benzin - men olie kan vel heller ikke være så godt.
Kan det være et alvorligt problem?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Køb af brugt sejlbåd
  • #1   19. aug 2014 Har du set den jeg har tilsalg ? var det ikke noget ? smiley

    Mvh Tom


  • Ole M
    Ole M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #2   19. aug 2014 Nej, ellers tak. Jeg er udelukkende på udkig efter en båd med sejl.
    Men held og lykke med salget. smiley


  • #3   19. aug 2014 Det er jo også en sejlbåd.. Du har nok ikke set annoncen så, men kun min jolle smiley


  • Ole M
    Ole M Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   19. aug 2014 Okay - det kan jeg godt se. Jeg er ny herinde, jeg skal lige finde ud af tingene. smiley

    Det er en fin båd, men jeg skal slet ikke ud i noget i den størrelse og den pris. Jeg har haft båd for mange år siden. Ungerne er blevet store nu og jeg har fået lyst til at sejle lidt igen. Det skal være noget, jeg selv kan sejle i og en gang i ny og næ kan sejle til Tunø sammen med konen i.

    Der er ret meget at vælge imellem som koster under kr. 20.000.



  • #5   19. aug 2014 Ja der er rigtig meget at vælge mellem i den pris klasse, og i disse tider kan du sikkert lave en rigtig god handel.. Held og lykke med at finde den rigtige båd smiley

  • #6   22. aug 2014 For mig lyder det som en båd der har ligget temmelig lang tid uden vedligeholdelse... Du vil nok kunne finde rigtig mange små og store fejl og mangler. At omlægge et teakdæk er både tidskrævende og dyrt. Hvad olien angår er der næppe sket nogen skade. spørgsmålet er mere hvorfor ligger der olie i sumpen. Personligt ville jeg holde mig fra sådan en båd.


  • Peto
    Peto Tilmeldt:
    mar 2012

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   26. aug 2014 Jeg har lige købt båd og derfor set på mange både inden jeg besluttede mig.
    Hvis teakdækket buler tyder det på det har løsnet sig fra underlaget. Jeg har haft en, hvor glasfiberen bulede og den var løsnet fra underlaget.
    Står der olie i sumpen er båden vel med indenbords motor og så er der en reparation på vej.
    Jeg så på en sejlbåd jeg godt kunne anbefale dig, men jeg skriver lige en pb til dig så jeg ikke reklamerer herinde.


Kommentér på:
Køb af brugt sejlbåd

Annonce