{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.802 visninger | Oprettet:

lydisolere påhængsmotor {{forumTopicSubject}}

Hej bådvenner.

Er der nogen der har erfaringer med at lydisolere påhængsmotorer?

Jeg har en 90 hk Mercury 4 takt, som jeg gerne vil formindske støjen ved. Er det eventuelt en god at komme noget isolerings skumplade i motorskjoldet? Der sidder ikke noget derinde i forvejen.

Venlig hilsen Daniel Thomsen


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  lydisolere påhængsmotor
  • #1   14. sep 2014 Nu kender vi ikke årgang og div data om din motor, men prøv at kikke her...
    http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/90%20%284-STROKE%29/0G960500%20thru%200T800999/Top%20Cowl/parts.html
    ca 59 amerika penge for et helt sæt, der er skåret ud og passer...


  • #2   15. sep 2014 Perfekt, mange tak Kim S. Vidste ikke man kunne købe sådan noget. Det er præcis den til min motor. Er der nogen der har erfaringer om det duer, eller om det er bedre at klippe noget ud selv?

  • #3   15. sep 2014 Jeg har prøvet at selv klippe klister lidt med noget lydisolering fra biltema, det var sådan set ok ( men havde ikke rigtigt fået renset i bund og og gjort det godt nok fedt fri, så det slap rimeligt hurtigt.. tror jeg ihvertfald var årsagen, eller også er det ikke beregnet til det miljø ) så købte jeg noget orginalt, det sad ski.... godt og passet 100% ( skulle det også gerne gøre... ik he he ) jeg syntes det gav mere end det fra biltema, det var på en 2 takter så helt stille blev den jo ikke, og ved ikke om det var for at overbevise for mig selv at det var bedre, fordi det var org. kan jeg ikke sige... men det hjalp ! !

  • #4   15. sep 2014 til mange både kan man få en isoleret motor kasse der afskærmer lyden så det hovedsageligt bliver smidt bagud, behovet for disse forsvandt lidt i takt med at 4takts påhængsmotorer blev så stille, men de siger jo stadig lidt når de kommer op i omdrejninger

Kommentér på:
lydisolere påhængsmotor

Annonce