{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  lære at bruge et søkort..?
  • jack b
    jack b Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #1   20. okt 2014 Hvad er det du vil lære?
    Positioner og kurser på kort til kompas?
    Kan anbefale fagbogen Navigation 1.


  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68
    #2   20. okt 2014 ja lære at bruge et kort til det hele i det tilfælde gps svigter

    tak jeg undersøger den bog


  • andreas m
    andreas m Tilmeldt:
    aug 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #3   21. okt 2014 Hvis du ønsker at benytte fagbogserien "navigation" vel jeg anbefale også at anskaffe nummer 2, da denne beskæftiger sig med blandt andet sejladsmetoder og terrestisk navigation, altså navigation efter punkter på land. Dette er der ikke lagt megen vægt på i navigation 1.

    Jeg vil i stedet anbefale at investere i duelighedsbogen, den er billigere end de to, og den beskriver alle de aspekter af sejlads som en ny sejler bør kende til, herunder også farvandsafmærkning, søvejsregler, brandbekæmpelse og så videre. Derudover er den skrevet på en måde så den er til at forstå selvom man ikke er professionel navigatør. Husk på at "navigation" serien er skrevet til skibsførerstuderende og ikke lystsejlere, og derfor er en lille smule drøje at komme igennem for almindelige mennesker, og desuden indeholder en hel masse information som er irrelevant med mindre man sejler ud på de store oceaner.

    Og så må jeg altså lige, selvom du siger at det ikke er et duelighedskursus du er ude efter, alligevel på det kraftigste henstille til at du deltager på sådan et kursus hvor du har en erfaren sejler som underviser der kan besvare eventuelle spørgsmål, og forklare hvordan tingene i virkeligheden hænger sammen. jeg synes det er tåbeligt at man i Danmark ikke stiller nogen som helst certifikatkrav til førere af mindre både, men at man lovligt kan købe en sejlbåd på 20 tons og 14,9 meters længde og bare stå til søs uden nogen som helst form for erfaring eller viden.

    Husk på, at manglende kendskab til regler ikke fritager fra noget som helst ansvar hvis man er skyld i en ulykke. Og de folk man møder derude er også afhængige af, og forventer, at man kan sine ting.

    Held og lykke med det!



  • #4   22. okt 2014 Lidt som at tage bilkørekort ved at læse en teoribog smiley

  • jack b
    jack b Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 13
    #5   22. okt 2014 #4
    nu spørger han jo ikke ind til hvordan man sejler, men hvordan man bruger et søkort.
    ja nogle af tingene kan man lære ved at kigge på søkort.
    der er dog flere ting man skal lære teoretisk før man kan bruge et søkort.


  • #6   24. okt 2014 Kære Rene. På trods af alle velmenende og gode råd vil jeg anbefale et dueligheds -bevis. Du kommer også derved sammen med andre sejlere; og derved får man en ekstra god viden. I en eventuel tvist i en sø - retslig sag vil Du også stå meget stærkere, hvis Du (som den eneste) har taget beviset.

  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68
    #7   24. okt 2014 Hej Tapio J

    jeg ved godt det er nr 1 med et duelighedsbesvis, men bliver ikke i denne omgang jeg tager det....


  • Rene B
    Rene B Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68
    #8   26. okt 2014 nå man har et standpunkt indtil man tager et nyt, nu har jeg bestilt duelighedsbogen + opgaver til duelighedsbogen + kort 102 man bla skal bruge til opgavebogen + dieselmotor håndbog så må jeg tage det sure med det søde og få det certifikat

    er osse igång med vhf det må jeg snart hellere få sluttet... over and out smiley

    tak for jeres besvarelser


Kommentér på:
lære at bruge et søkort..?

Annonce