{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.735 visninger | Oprettet:

Ny båejer {{forumTopicSubject}}

Hej med jer,

Jeg er helt ny i dette forum og det samme som bådejer! Derfor kunne jeg godt tænke mig nogle gode råd omkring min nyindkøbte båd.
Den er uden motor så det skal jeg have anskaffet, men hvor stor skal den minimum være, det er ren hygge og ikke fart;-)
Hvor finder man reservedele til sådan en bandit, syntes ikke jeg kan finde noget nogle steder. Mangler et sæde og gerne et kaleche eller anden overdækning til bagenden.
Er det en ok båd til familiehygge.

Alt info og gode råd til denne båd modtages med kyshånd.

Mvh
Henrik Lund


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Ny båejer
  • #2   20. nov 2014 Kig i Biltema. De har mange dele til både. Incl. stole.
    Kaleche skal jo special laves til sådan en båd. Forvent en pris på ca. 8-12.000,-
    Motor størrelse vil jo være alt fra 10 til 40 HK.
    VIGTIGT !!!!! Det ligner en 500Kg eller 750Kg bådtrailer uden bremser.
    Så se lige på din bils reg.attest, hvad den må trække af vogn uden bremser.
    Ud over dette, er båden ( Mayland 17 ) opgivet til ca. 400Kg.
    Her til kommer der så en motor, batteri, benzin, sæder, udstyr m.m.
    Samlet vil båden komme langt over 500Kg når du er færdig. Så er trailer for lille ?


  • #3   20. nov 2014 Tak for svar, den med google havde jeg luret, det var mere i min uvidenhed jeg tænkte man måske skulle finde specifikt Mayland dele smiley og jeg vil tjekke biltema, men puha det er en dyr omgang med kaleche smiley

    Tusind tak for råd med trailer, jeg havde måske ikke regnet med den var så tung, heldigvis var det bare en lånt trailer (750kg) til hjemtransport, så jeg vil have det i tankerne når der skal købes.



  • #4   20. nov 2014 Er en mayland 17 fod og sæt maks 35 HK på er båden et lavet til kanalsejlads og hvis det bare er til fiskeri og tøf fart så ka en 15 hk gå smiley har selv renovert sådan en total og ka evt hjælpe dig med at få lavet en kaleche til
    Billige penge smiley


  • #5   20. nov 2014 Fedt Allen, det er virkelig pænt af dig, jeg kontakter dig sikkert en gang i foråret ang kaleche eller måske med andre spørgsmål.

  • #6   20. nov 2014 Det du velkommen til lavede helt ny hæk i min smiley

  • Jørgen S
    Jørgen S Tilmeldt:
    jun 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 29
    #7   22. nov 2014 Hej Henrik.
    Der er en herinde i Bådgalleri som laver kalecher, han har syet til min, jeg ved ikke hvor du er fra, han bor i rødding


  • #8   27. nov 2014 Hej Henrik

    Nu når trailer er for lille, er det så en du ville sælge ?

    Mvh Rasmus


  • #9   27. nov 2014 Hej Rasmus,

    Det var en trailer jeg lånte til hjemtransport, sååååå det går nok ikke smiley



  • #10   5. mar 2015 Forået nærmer sig og har endnu ikke fundet en motor, er sgu lidt luren ved at købe en gammel motor.... Problemet er når man ikke rigtig ved noget om det! Er dog faldet over dette mærke Hidea, er der nogen der kender noget til dem?

Kommentér på:
Ny båejer

Annonce